Dream Theater tråden! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 222
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Ikke overimponert må jeg si. Håper det ikke er det beste de har å by på fra det nye albumet.

Men jeg kommer sikkert til å mene noe helt annet når jeg har fått hørt hele albumet et par tre ganger
    En helt standard låt som er relativt straight. Ikke imponert her heller, men ikke direkte dårlig. En anmeldelse jeg fant, hintet vel til at resten av albumet er komplekst og et stykke unna denne. Vi får vente i spenning.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg så Dream Theater på Rockefeller på noe jeg vil tro var Images & Words-turneen. Det var utrolig bra, bare bra låter. Jeg så de også på noe jeg vil tro var Awake-turneen da Fates Warning var med som support. Jeg mener å huske at de hadde noe utrolig irriterende ballade/kassegitar-möl på minst et kvarter. Grusomt.
    Jeg var også på den Rockefeller-konserten

Hadde en fornøyelig prat med dem før konserten, fikk signert Images & Words.

Men mener å huske at den konserten ble tatt opp for Sveriges Radio ! Ifølge band-medlemmene så var det opptak den kvelden, og skulle veldig gjerne hørt den hvis det er noen som skulle ha opptaket. Har forøvrig en bootleg-live dobbel-cd som ble innspilt noen dager senere - Lost in the Sky, fra Milano 15. november 1993.

Favoritt-plate :

- Awake
    - Images & Words
    - When Dream and Day Unite

Har mistet den helt store interessen etter Falling into Infinity - synes de etterhvert går på autopilot. Har fått sansen for Symphony X, Threshold og norske Pagans Mind/Circus Maximus.

Tror dog jeg skal sterkt vurdere et nytt konsert-besøk med DT :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Jeg var også på den Rockefeller-konserten

Hadde en fornøyelig prat med dem før konserten, fikk signert Images & Words.

Men mener å huske at den konserten ble tatt opp for Sveriges Radio ! Ifølge band-medlemmene så var det opptak den kvelden, og skulle veldig gjerne hørt den hvis det er noen som skulle ha opptaket. Har forøvrig en bootleg-live dobbel-cd som ble innspilt noen dager senere - Lost in the Sky, fra Milano 15. november 1993.

Favoritt-plate :

- Awake
    - Images & Words
    - When Dream and Day Unite

Har mistet den helt store interessen etter Falling into Infinity - synes de etterhvert går på autopilot. Har fått sansen for Symphony X, Threshold og norske Pagans Mind/Circus Maximus.

Tror dog jeg skal sterkt vurdere et nytt konsert-besøk med DT :-D
    Jeg synes også det blir en del autopilot. I&W er helt klart favoritten, men jeg har også veldig sans for Scenes From A Memory (som er annerledes), Six Degrees, Train Of Thought og låta Octavarium.

Jeg skal høre dem både på SRF i juni og i Oslo i september. Har hørt dem på SRF før, og ble overrasket over hvor bra det fungerte i festivalsammenheng. Oslokonserten kan du trygt hive deg på. Hvis det ikke imponerer, reddes konserten uansett av Opeth :-)

En kompis kom i prat med Myung i Oslo en gang. Han analyserte i detalj hvordan han kunne skille årstidene og stemningene i "A Change Of Seasons". Myung skjønte ingenting av det, haha ;-)

En anne kompis hørte dem på et knøttlite sted i Europa rett før I&W kom ut og det var en spesiell opplevelse og helt fantastisk. Scenen var ikke opphøyd engang og de få som var der sto helt oppi bandet. Heldiggris.

Edit: Threshold er også en stor favoritt her. Litt mer poprockprog og veldig bra.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg synes også det blir en del autopilot. I&W er helt klart favoritten, men jeg har også veldig sans for Scenes From A Memory (som er annerledes), Six Degrees, Train Of Thought og låta Octavarium.

Jeg skal høre dem både på SRF i juni og i Oslo i september. Har hørt dem på SRF før, og ble overrasket over hvor bra det fungerte i festivalsammenheng. Oslokonserten kan du trygt hive deg på. Hvis det ikke imponerer, reddes konserten uansett av Opeth :-)

En kompis kom i prat med Myung i Oslo en gang. Han analyserte i detalj hvordan han kunne skille årstidene og stemningene i "A Change Of Seasons". Myung skjønte ingenting av det, haha ;-)

En anne kompis hørte dem på et knøttlite sted i Europa rett før I&W kom ut og det var en spesiell opplevelse og helt fantastisk. Scenen var ikke opphøyd engang og de få som var der sto helt oppi bandet. Heldiggris.

Edit: Threshold er også en stor favoritt her. Litt mer poprockprog og veldig bra.
    Får aldri med meg SRF på grunn av ferie-avvikling i barnehagen hvor jeg jobber :evil:

Grunnen til at jeg elsker Awake er 70-talls feelen på keyboard og gitar, skikkelig deilig analog synthlyd og ned-tunet gitar med skikkelig oooomph :-D

Jeg savner Kevin Moore veldig - mener han påvirket DT på en veldig positiv måte. (Ikke til forkleinelse for påfølgende keyboardister)

Kanskje derfor mitt engasjement for DT endret seg veldig etter Awake.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    LaBrie's vokal går meg desverre på nervene.
    Dette sliter jeg også med. Han er utrolig ujevn. Fra veldig bra til forferdelig. Utrolig nok er han i de siste årene blitt bedre enn på lenge.

Han bør virkelig tenke seg om når han skriver melodilinjer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg savner Kevin Moore veldig - mener han påvirket DT på en veldig positiv måte. (Ikke til forkleinelse for påfølgende keyboardister)
    Da fikk du sikkert "Blood" i postkassen nettopp du også? :-)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A Rite Of Passage fra den nye plata har lagt ute for streaming en stund nå. Videoen er også lagt ut.

Hva synes folket?

En helt grei låt, som de fleste andre sier her... Ikke imponert, og ikke skuffet heller men venter med å dømme albumet til hele plata er hørt. Blir spennende uansett, selv om entusiasmen for DT har gått nedover siste åra... 8)

Men soloen på Repentance på forrige album forblir episk! :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk du sikkert "Blood" i postkassen nettopp du også? :-)
    Har desverre ikke fått med meg stort av det Kevin Moore har gjort post-DT :neutral:

Edit: 3 x Chroma Key på gang

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke fått med meg stort av det Kevin Moore har gjort post-DT :neutral:

Edit: 3 x Chroma Key på gang
    OSI er prosjektet han kjører sammen med Jim Matheos fra Fates Warning. Mike Portnoy spiller på de 2 første, trommisen i Porcupine Tree på den siste.

Kevin synger, det er "elektronisk" blandet med kul metalgitar. Kule riff. Litt "pratestemme". Bra greier. Spesielt.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OSI er prosjektet han kjører sammen med Jim Matheos fra Fates Warning. Mike Portnoy spiller på de 2 første, trommisen i Porcupine Tree på den siste.

Kevin synger, det er "elektronisk" blandet med kul metalgitar. Kule riff. Litt "pratestemme". Bra greier. Spesielt.
    Får sjekke dem ut :-D

Fikser nye skiva til Threshold også nå - de har sin helt egne stil synes jeg, som DT. Threshold er dritbra ! Spesielt skiva Subsurface - den er knallbra og spilles mye på min iPhone/iPod

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får sjekke dem ut :-D

Fikser nye skiva til Threshold også nå - de har sin helt egne stil synes jeg, som DT. Threshold er dritbra ! Spesielt skiva Subsurface - den er knallbra og spilles mye på min iPhone/iPod
    De har mange bra plater. Den siste, Dead Reckoning, er enkel og litt "poppete" og man blir bare glad og tørst av å høre på den. Clone og Psychedelicatessen er også bra saker. Synd at Mac valgte å forlate bandet. Han er en spesiell vokalist med en helt unik klang i stemmen. Damian Wilson er en meget god vokalist, men passer ikke like godt i bandet synes jeg.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har mange bra plater. Den siste, Dead Reckoning, er enkel og litt "poppete" og man blir bare glad og tørst av å høre på den. Clone og Psychedelicatessen er også bra saker. Synd at Mac valgte å forlate bandet. Han er en spesiell vokalist med en helt unik klang i stemmen. Damian Wilson er en meget god vokalist, men passer ikke like godt i bandet synes jeg.
    Dønn enig !!! Skal innrømme at jeg sjelden eller aldri hører på Threshold pre-Mac.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du forresten om Symphony X ???

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du forresten om Symphony X ???
    Hørt litt for lite, men har et par plater. Den siste er kjempebra. Russel Allen er en vanvittig vokalist og gitarist Romeo, hva skal man si?

Russel Allen synger sammen med Damian Wilson på Star One prosjektet til Arjen Lucassen. Allen har også gitt ut plate sammen med Jørn Lande (dårlig). Jørn Lande, som også er "out of this world" synger på den siste plata til Ayreon (Lucassens hovedband). Verden er liten:-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt litt for lite, men har et par plater. Den siste er kjempebra. Russel Allen er en vanvittig vokalist og gitarist Romeo, hva skal man si?

Russel Allen synger sammen med Damian Wilson på Star One prosjektet til Arjen Lucassen. Allen har også gitt ut plate sammen med Jørn Lande (dårlig). Jørn Lande, som også er "out of this world" synger på den siste plata til Ayreon (Lucassens hovedband). Verden er liten:-)
    Prog-verdenen er ikke såååå stor hehehe :-D

Russel Allen er utrolig bra, synes jeg. Og musikken til Symphony X har det jeg synes DT mangler - lekenhet og masse energi. Symphony X er forresten et av trommis Mike Portnoy sine favoritter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A Rite Of Passage fra den nye plata har lagt ute for streaming en stund nå. Videoen er også lagt ut.

Hva synes folket?
    Syns, som de andre her, at den "kun" er "helt OK". A nightmare to remember derimot... Her snakker vi Dream Theater slik som jeg liker dem. Hørte låta på youtube her om dagen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R3Devil
    Syns, som de andre her, at den "kun" er "helt OK". A nightmare to remember derimot... Her snakker vi Dream Theater slik som jeg liker dem. Hørte låta på youtube her om dagen.
    Kult å høre Portnoy løpe på basstrommene i starten. Skulle tro det var en skikkelig norsk black metal låt....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Kult å høre Portnoy løpe på basstrommene i starten. Skulle tro det var en skikkelig norsk black metal låt....
    Glede seg...:-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oyes...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Ja, veit Et par steder får jeg også litt smak av MetallicA, noe som for meg er helt greit
    Er jo forsåvidt en dårlig bevart hemmelighet at DT er inspirert av / ser opp til MetallicA.

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •