Dream Theater tråden! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 222
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    raise the knife er hvertfall knall!

JA jeg var i Spektrum ifjor. Det er vel noe av det beste jeg har vært på. Var også i 2002 og 2004. Tror 2002 står fortsatt som en beste!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er flaut å si det, men jeg må ærlig innrømme at jeg tror jeg aldri har hørt en sang av disse (i allefall ikke som jeg var klar over var Dream Theater). ops:

Nå har jeg i allefall tatt saken i egne hender og bestillt Dream Theater - Score live DVD, så får jeg se hva jeg syntes..... :-D
    lykke til. tipper det kommer til å stå\falle på vokalisten. :-D

var selv tilstede i 00 og 02. konserten i 2000 er noe av det råeste jeg har vert på, godt hjulpet av et fantastisk (på den tiden) Spock's Beard :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Labrie synger drit bra på Score i forhold til andre live-innspillinger av DT. Faktisk overaskende bra!

Hadde dessverre ikke hørt DT i 2000 da de hadde konsert på Rockefeller. Men da jeg hørte Images and Words i 2001 var jeg frelst... Learning To Live fra Spektrum i 2002 er uforglemmelig, det er den herligste konsertopplevelsen jeg har hatt noen gang, og jeg har faktisk vært på en del, til tross min alder. :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Dream Theater på Rockefeller på noe jeg vil tro var Images & Words-turneen. Det var utrolig bra, bare bra låter. Jeg så de også på noe jeg vil tro var Awake-turneen da Fates Warning var med som support. Jeg mener å huske at de hadde noe utrolig irriterende ballade/kassegitar-möl på minst et kvarter. Grusomt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mike Portnoy prime cuts

Hmmm... føler det er på tide å gjenopplive denne tråden litt..

Jeg satt meg ned og hørte på Mike Portnoy prime cuts i dag..WOW for en innspilling.. Har hatt plata en stund men har liksom ikke fått roen til å høre skikkelig på den.

Men fy feite å heftig basstromma er på denne plata. Spesielt på Endless Enigma.

Anbefaler alle dere som liker eller er fanatiske DT fans som meg til å kjøpe denne. Fåes som spesial Import fra Platekompaniet.

Det er bare fete låter på skiva. noe er hentet fra RUSH,ELP (noen som kjenner?),og en god del liquid tension experiment.(Portnoy,Petrucci&Rudess).

Heeeeftig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra!

Fett! Har ikke hørt den. Skal ta en titt inn på Platekompaniet ja...:-D

SJekk også ut Office of Strategic Influence. Der er mark portnoy med. Kjør The thing that never was. en fantastisk feit låt på 17 min. (ja det er godlyd her!) :-D

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

John Petrucci Suspended animation

Nytt solo album fra verdens beste gitarist!

The Official John Petrucci Web Site

kan bestilles fra hjemmesiden hans. det har jeg gjort. 4-6 ukers leveringstid men det er verdt å vente på!!

løp og kjøp gutta!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det. De har det i enkelte platekompani butikker faktisk. helt greit album. men ikke noe mer enn det...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drømm Teatern

Jo da de kan sakene sine. Jeg synes dog det er litt synd at et band som ikke bare på beroper seg å være prog - men også hoier og skriker slik om det - skal stagnere slik i lyduttrykket. Fra et personlig perspektiv har jeg stor aktelse for mye av det som har skjedd siden Majesty. Dog har jeg aldri hatt sansen for Jordan Rudess' keyboard og runking av jog, ei heller vokalen til James LaBrie.

Det jeg ønsker meg fra den fronten er litt lavere skulder og mer lekenhet som på acoustic dreams. Eller bare hva enkelte av gutta kan utrette i en annen setting enn DT? Transatlantic med mine Flower Kings favoritter f.eks.Eller Liquid Tension Experiment? Solo skivene er for det meste ok, men det beste jeg har sett foreløpig er parodien av John på youtube... "And this is my temperature of the sun switch."

Favoritten er dog A Change of Seasons et epos uten like.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JP parodiene er herlige!

Likte selv ikke Labrie og Rudess i starten, men etterhvert har jeg bare likt dem bedre og bedre. Spesielt Rudess som gjør en fenomenal jobb på Octavarium som jeg synes er det beste albumet de har lagd noensinne... Ja, det slår Images and Words.

Newcomer Raymond sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dream Theater

Oi, denne tråden har gått meg forbi.. Er veldig vanskelig å velge 1 favorittplate/-sang.. Har hatt bill. til 2 konserter, men begge gangene har det vært skyssen det har "skartet" på.. Desverre! Får vell bare håpe de tar turen til Norge igjen. Og som tidligere nevnt i tråden, Portnoy: Se og lær
    Mvh Raymond

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Appro pos prog, se på klokkeslettet du postet på Raymond!
    Kanskje det er et tengn fra den store prog-guden om at dere skal gå tilbake til røttene å begynne å høre på Rush? Progens barndom er vesentlig for musikkforståelsen, det er mye der som setter DT i skammekroken. I forrige utgave av magasinet Classic Rock var det en stor prog spesial, underholdene men noe grunn og mye dårlig research. ggrunnen til at jeg nevner dette er at det er en enkel innføring i litt historikk og mange gode synspunkter fra dagsaktuelle aktører i artiklene.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dt

Det er meget godt mulig Gwandarion!
    Er av den nye årgang ( 16 år ), så de gode gamle har kun streifet meg.. Men siden du nevner det, må det vell en ny lytterunde til. Takk for tipset;-)
    Mvh Raymond

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å nappe geita ut av sekken.
    Jeg referrerte til Rush's 2112 som er en real klassiker. Og ikke beskyld meg for å være gammel noe annet sted enn i hodet Uansett om prog er noe du liker er det faktisk veldig mye å hente fra tidligere dager.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ok! Var ikke meningen å beskylde deg for noen ting, beklager om det kunne virke slik;-) Synes prog ala Dream Theater er topp på grunn av det tekniske, spesielt trommespillingen, -er trommeslager selv. Men er altmuligmann innen lytting generelt, så må visst begynne å sjekke ut litt god gammel prog!
    Raymond

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker man teknisk metal-musikk bör man sjekke ut band som Spastic Ink og WatchTower. Jeg tipper Spastic Ink faller best i smak da dette er instrumentalt mens Watchtower opererer med noget spesielle vokalister.

Obs! Dette er supertekniske band med annerledes måter å tenke musikk på...!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv glad i DT, og vært fan siden debuten "When Dream And Day Unite" fra 89. Mesterverket over all progrock er jo "Images And Words" og det er synd og si at de aldri reiste seg ordentlig etter denne. Alle låtene her er små mesterverk. At Kevin Moore (keyboards) sluttet var et kreativt og musikalsk tilbakeslag for bandet. Mike Portnoy har sagt flere ganger at det var et tungt øyeblikk for bandet. I mine ører er ingen av platene etter Images... i nærheten av denne når det gjelder melodi, arrangement, teknikk og kvalitet på låtene. Nærmest er "Scenes From A Memory" som er et meget hederlig album. Største svakheten i bandet i dag er Jordan Rudess, som er teknisk briljant på keyboard, men spiller alle soloer likt og er bare masete i lengden. Tips til de som ikke har hørt DT; Kjøp Images And Words og Scenes From A Memory, og sjekk ut SCORE dvd'n. Labrie har aldri sunget bedre, men synd det er litt for lite eldre låter. Men det beste de har gjort live.
    Så dem live selv en gang, rundt 93-94.
    Beste DT låt: Uten tvil Metropolis!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

John Petrucci Suspended Animation

Fikk det lenge etterlengtede albumet i dag..

Fytti katta å bra dette var. Helt tydelig at Petrucci har brukt laaang tid på å lage dette.

Må bare si til dere andre at jeg på det varmeste anbefaler dette albumet.

Damage control satte hele stua i bevegelse.Jaja jeg spillte litt i overkant høyt men det var deilig. Har bare skummet kjapt igjennom plata og alt var bra materiale. Noen gode balader og noen ganske så harde og tunge låter.

Noe for en hver smak!

Løp og kjøp denne Gutta.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dream Theater Dark side of the moon

Nå ligger den ute på YtseJam Records - The Official Dream Theater Bootlegs.

Har selv bestillt den pluss en til..må bare ha alt disse gutta har laget..

Løp og kjøp om du er hardcore fan av DT!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dark side of the moon arrived

Sånn da var første opplevelse med Dark side of the moon i regi av DT gjennomført.

Anbefaler denne til dere som digger Dream theater litt over gjennomsnittet.
    Kvalitets messig på lyd delen havner den faktisk mellom metropolis og budokan. Synets ikke det er så verst.

Fikk when dream an day reunite også..helt sjef!! Masse ekstra bonus matriell med private hjemmeopptak fra earlydays. Morro å se gutta med langt hår og 80 talls look.

Løp og kjøp.

Syntes forøvrig det er dårlig aktivitet på denne tråden...meg selv inkludert..

Skal vi bli litt flinkere til å hedre gutta?

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •