Nye plata til Maria Solheim

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye plata til Maria Solheim

Maria Solheim: Will There Be Spring

Jeg skjønner pokker ikke hvordan teknikere og produsenter kan velge å skru istykker musikk ifra glimrende musikere på denne måten. Plata låter som om den ikke er laget for fullfrekvens anlegg i det hele tatt. Det virker som om de har kuttet alt under en eller annen frekvens i bassen. Jeg fikk ikke dyp bass på noen av sporene. Det er dårlig romfølelse og stereoperspektiv. Den sarte flotte stemmen er skrudd med filtere og tull som forringer kvaliteten betraktelig. Det låter flatt og komprimert og mangler dybde, bredde og gnist.

Jeg har alle platene til Maria Solheim og satte på plate nummer 2 for å teste og det var milevis forskjell. Alt falt på plass og det hørtes ut som Maria sto midt i stua et par-tre meter ifra meg og sang. Slik det skal være på mitt anlegg med alle gode innspillinger av sånn type musikk. Satte i 3. plata hennes (Frail) og den havner vel innspillingsmessig eller "skrudd" og produsert litt bedre enn den siste men ikke så veldig mye. Jeg er ikke så glad i denne produksjonen heller men det er iallefall litt bedre enn den siste.

Jeg har vært på konsert med henne flere ganger og det låter jo fantastisk på konsert. Var blant annet å hørte henne på Gamle Logen for et par år siden og det var helt utrolig bra, men så kommer plata med "feilskrudd" Lo Fi og dermed er det kjørt for meg. Det finnes masse eksempler på såkalte Lo Fi og Indie plater med kjempe lyd. Noen gode eksempel der er St. Thomas sin Hey Harmony eller alle platene til Thomas Dybdahl eller Minor Majority som alle vel går i sjangeren skranglete indie pop med flott lyd.

Noen andre som har hørt den nye plata til Maria Solheim?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg har også hørt den, men synes lyden var så dårlig at det ble med den ene gangen. Jeg liker M.S. godt, men er enig med deg at dette var utrolig merkelig produsert/skrudd. Synes dessverre låtene var ganske middels også... Får se om jeg ikke liker den bedre etter et par lytt til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •