Hvilken plate har du kjøpt idag? - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 73 av 167 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 3324
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lars Winnerbäck - Over Grensen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dunder og brak!

Denne legendariske innspillingen fra 1958 med dirigent Antal Doráti sparer ikke på kruttet i kanonene eller på kirkeklokkene. Her er det MYE lyd...

"He also recorded all four of Tchaikovsky's orchestral suites with the New Philharmonia Orchestra, and he was the first conductor to make a recording of Tchaikovsky's "1812" Overture (featuring the Minneapolis Symphony Orchestra) with real cannons, brass band, and church bells, first in mono in 1954 and then in stereo in 1958. He also recorded all six of Tchaikovsky's symphonies with the London Symphony Orchestra."

Antal Doráti - Wikipedia, the free encyclopedia

NÅR kommer denne på SA-CD????

SA-CD.net - News Details
    Future Mercury Living Presence SACDs are planned to include Antal Dorati’s top-selling disc of Tchaikovsky’s 1812 Overture and the amazing disc of balalaika favourites from the Osipov Russian Folk Orchestra.

(sisnevnte er jo utgitt - kom igjen da.....)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden sist:

Kjøpte disse billig av en lokal helt:

Pluss disse fra Platekompaniet/Big Dipper:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beth Rowley - Little Dreamer

Høres nydelig ut! 4.2£

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv i disse pirattider så drister jeg meg til å dra fysisk vare inn i hus:

Ry Cooder & V.M. Bhatt - A Meeting by the River [WLA-CS-29-CD]

Denne plata var "record of the month" april 1993 i Stereophile: Stereophile: Recording of April 1993: <I>A Meeting by the River</I> og er en legendarisk audiofil innspilling.

For a recording to make Stereophile's "Recording of the Month," it's got to deliver the sonic goods as well as the musical mojo. I'm here to tell you that A Meeting by the River is just flat-out astounding, one of the most uncannily real recordings I've ever heard. I haven't heard the LP yet, but the CD is a mind-blower: mastered directly from a CD-R transfer of the analog master, this is the best-sounding acoustic guitar recording I've ever heard. From the most subtle string-scrape die-offs to the unleashed dynamics throughout "Ganges Delta Blues," the sound just breathes life into the room and makes the best-sounding discs in my rack sound grainy and flat by comparison.

A Meeting by the River is the first genuine Audiophile-Approved recording whose spirit matches its sonics; it takes me on a trip every time I listen to it, and recommendations just don't come any higher than that from me. Think about it: Ry Cooder! Improvising slide guitar with an Indian master! On a 3-D Blumlein-miked triode-tubed analog recording!
    Og den er enda på R2D4 lista: Stereophile: 2007 Records To Die For

Plata jeg fikk tak i er fra Water Lily Acoustics, dvs. orginal utgaven. Den er i senere tid gitt ut på nytt av AP som en hybrid SACD ( RY COODER/A MEETING BY THE RIVER SACD - elusivedisc ) om den er verd de ekstra $20 kan jeg ikke svare for, men CD utgaven låter veldig bra. Og siden jeg ikke har SACD spiller så var valget ikke så veldig vanskelig

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morten da, du MÅ jo få deg en SA-CD avspiller. Du som er så glad i god musikk av høy kvalitet.
    Hva med denne?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=44046&cat=all

Alt for billig..............

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fantastisk startplate for deg som vil bli kjent med klassisk

Denne var jeg veldig spent på. "Gule sider" til klassisk musikk fra Deutsche Grammophon.

Her blir du godt kjent med en haug med komponister, tidsaldre, stilarter og orkestrering. Fra barokk, via romantikken til moderne klassisk,
    Alt for mange slike samleplater bærer preg av rimelige innspillinger , men ikke denne. Innspillingene er av høy kvalitet tvers igjennom og av kjente orkestre og dirigenter.

Dette er 3 cd'er og et fint hefte inni som forteller om de 100 mest kjente komponistene, litt om hvert verk på de 3 CD'ene og om ord&uttrykk/terminologi innen klassisk musikk.

Ikke helt lett å få tak i, men Amazon.com har den, både ny og brukt:
    Amazon.com: The Yellow Guide-Classical Music: Johann Sebastian Bach, Bela Bartok, Alban Berg, Hector Berlioz, Johannes Brahms, Anton Bruckner, Frederic Chopin, Claude Debussy, Antonin Dvorak, George Gershwin, Philip Glass, Edvard Grieg, Franz Joseph

Det finnes en "Gule sider" til Opera også, men den har jeg (enda) ikke skaffet meg.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag er jeg i det gode bluegrass-hjørnet... inspirert av den alltid "perfekte" Alison Krauss... ;-)

Denne CD-en er produsert av nettopp Alison:

Sierra Hull - Secrets ( 2008 )

Høres skikkelig behagelig og velprodusert ut! :-)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Denne var jeg veldig spent på. "Gule sider" til klassisk musikk fra Deutsche Grammophon.

Her blir du godt kjent med en haug med komponister, tidsaldre, stilarter og orkestrering. Fra barokk, via romantikken til moderne klassisk,
    Alt for mange slike samleplater bærer preg av rimelige innspillinger , men ikke denne. Innspillingene er av høy kvalitet tvers igjennom og av kjente orkestre og dirigenter.

Dette er 3 cd'er og et fint hefte inni som forteller om de 100 mest kjente komponistene, litt om hvert verk på de 3 CD'ene og om ord&uttrykk/terminologi innen klassisk musikk.

Ikke helt lett å få tak i, men Amazon.com har den, både ny og brukt:
    Amazon.com: The Yellow Guide-Classical Music: Johann Sebastian Bach, Bela Bartok, Alban Berg, Hector Berlioz, Johannes Brahms, Anton Bruckner, Frederic Chopin, Claude Debussy, Antonin Dvorak, George Gershwin, Philip Glass, Edvard Grieg, Franz Joseph

Det finnes en "Gule sider" til Opera også, men den har jeg (enda) ikke skaffet meg.

Du burde lese Vidar P's klassisk for nybegynnere-tråd. Han skriver lett forståelig og kan _veldig_ mye om emnet.

Aus der Reihe - begynn med klassisk; anbefalte plater!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Yello -the eye og Sirenia- The 13Th floor

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Du burde lese Vidar P's klassisk for nybegynnere-tråd. Han skriver lett forståelig og kan _veldig_ mye om emnet.

Aus der Reihe - begynn med klassisk; anbefalte plater!
    Veldig bra! Anbefales det der ja. Savner dog Mendelssohns fiolinkonsert i e-moll i de anbefalingene - og Strauss og ikke minst denne:

Du får tipse ham - jeg er ikke medlem på HFS

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    I dag er jeg i det gode bluegrass-hjørnet... inspirert av den alltid "perfekte" Alison Krauss... ;-)
    Du får ta deg turen hit denne sommeren:
    Risør Bluegrassfestival

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde et lite raid i tilbudskatalogen til Platekompaniet for et par dager siden, og følgende ankom i dag:

Katy Perry - One of the Boys
    Suzanne Vega - Solitude Standing
    Harald Heide-Steen jr - Musikalske Minner
    Bruce Springsteen - Magic

Litt av hvert, med andre ord. ;-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må holde kortet varmt!

Toby Mac - Alive and Transported

Salig hip-hop-aktige greier, toby er bare helt utrolig på å lage catchy god musikk...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne lå og ventet på meg idag:

Renee Olstead - Skylark

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Denne lå og ventet på meg idag:

Renee Olstead - Skylark
    Ja, du kom meg i forkjøpet. Fikk den på onsdag, eller i går? Jøss, for en Alzheimer... og jøss for en plate!

RoKo får bra med provisjoner på neste avregning nå

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig retailversjonen av Steven Wilson - Insurgentes på vei. I tillegg no-man - lost songs:volume one og burning shed - sampler three. Og i går ble 3stk Steven Wilson - Harmony Korine sendt. Totalt 4 pakker fra burningshed.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Da er endelig retailversjonen av Steven Wilson - Insurgentes på vei. I tillegg no-man - lost songs:volume one og burning shed - sampler three. Og i går ble 3stk Steven Wilson - Harmony Korine sendt. Totalt 4 pakker fra burningshed.
    Jeg fikk kloa i alle albumene til No-man og det ble litt for depressivt for meg, er masse potensiale i musikken men det slo ikke helt meg der det skulle. Men Wilson plata får jeg gå til investering av, den kommer nok til en klassiker og på nivå med andre Porcupine Tree album.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte idag da nye album fra U2 - No Line OnThe Hor I Zon.

Flott album som man kommer å blir meget overrasket. Anbefales. Magnificent ( låt nr 2 ) er fra dette album ynglingslåten min sålangt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg fikk kloa i alle albumene til No-man og det ble litt for depressivt for meg, er masse potensiale i musikken men det slo ikke helt meg der det skulle. Men Wilson plata får jeg gå til investering av, den kommer nok til en klassiker og på nivå med andre Porcupine Tree album.
    Hehe, det ante meg nok litt. Anbefaler deg å prøve å høre på det litt innimellom. Kanskje det plutselig sitter en dag? Men litt sånne deppa undertoner har du nok rett i at det er.
    Insurgentes bør du bestille fra burningshed.com! Burning Shed er faktisk starta og drifta av musikere. Jeg legger happy igjen mine kronasjer der. Synes de og har greie priser. Ser på cdon at release er den 11.03.09, da CD/DVD-versjonen, CD-versjonen er ikke ventet før i april. Burning Shed sendte iallefall min i dag.

Side 73 av 167 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •