Hvilken plate har du kjøpt idag? - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 72 av 167 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 3324
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hva synes du så om denne?
    Den er veldig bra! stor soundstage, balansert EQ, sus kan jeg heller ikke høre. Nei dette var en stor opptur :-D

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok ca. 10 år etter utgivelse før jeg oppdaget "Nils lofgren-live acustic" ved en demo hos Soundgarden sandnes.
    Og i dag lå et eksemplar i postkassen min, du verden så moro "gitaronani" den plata er

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å komme hjem fra jobb og sette på Anna Ternheim - Leaving On A Mayday...-

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har fått snurre litt før man skal på forelesning:
    Porcupine Tree - We Lost The Skyline

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Oslo-konserten du bestilte til eller?
    Jau, 10mars.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    to nye:

Sara K. - Made In The Shade [SFR 357.4052.2]

Mike Garson's - Jazz Hat [RR-114]

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blackfield - Blackfield

Dette er så digg musikk at jeg ikke har navn på det, sykt bra gjennomført og topp varer tvers igjennom. I dette huset er det ikke noe jazzhjørne nei, prog for alle penga.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jau, 10mars.
    Samme her. Gleder meg som en unge!
    Blackfield er pent. Aviv Geffen har en meget spesiell stemme, på en måte litt sår. Hørt no man og?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Gleder meg som en unge!
    Blackfield er pent. Aviv Geffen har en meget spesiell stemme, på en måte litt sår. Hørt no man og?
    Jeg har ikke hørt det andre prosjektet der men jeg får nesten sjekke det ut også, Aviv har litt sånn "grisestemme" men det passer bra til den sære musikken. Det er i hvertfall en dritbra plate den Blackfield II, sinnsykt. Har prøvd å prakke den musikken på andre folk, men den går ikke inn desverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt det andre prosjektet der men jeg får nesten sjekke det ut også, Aviv har litt sånn "grisestemme" men det passer bra til den sære musikken. Det er i hvertfall en dritbra plate den Blackfield II, sinnsykt. Har prøvd å prakke den musikken på andre folk, men den går ikke inn desverre.
    Hehe, du tenker på den "duringa" i stemma hans? Blackfield II er super, faktisk litt bedre enn den første, selv om enkeltlåter derifra er bedre, som f.eks. Scars og Hello. Kan være vanskelig å få folk til å høre på den, men det er jo de som går glipp av noe

No man er verdt å sjekke ut. Noe helt annet er PT og Blackfield, veldig rolig og nesten litt deppa. SW spiller instrumenter der, synger ikke i det hele tatt. Tim Bowness er vokalisten der. Nyeste plata, Schoolyard Ghosts og Returning Jesus, en litt eldre en, er to gode kjøp.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du tenker på den "duringa" i stemma hans? Blackfield II er super, faktisk litt bedre enn den første, selv om enkeltlåter derifra er bedre, som f.eks. Scars og Hello. Kan være vanskelig å få folk til å høre på den, men det er jo de som går glipp av noe

No man er verdt å sjekke ut. Noe helt annet er PT og Blackfield, veldig rolig og nesten litt deppa. SW spiller instrumenter der, synger ikke i det hele tatt. Tim Bowness er vokalisten der. Nyeste plata, Schoolyard Ghosts og Returning Jesus, en litt eldre en, er to gode kjøp.
    Jeg prøver å være en musikkformidler til folk som trenger litt løft i sin egen smak, men det er ikke lett bestandig men jeg er ganske åpen for nye ting. Dette er jo litt moro å oppdage ting som ikke alle på jord kjenner til, er jo noe med det å være litt ekstra int mener jeg da. Det er jo bare å se litt rundt på nett og ta en prøvelytt på dette, har litt jeg må sjekke igjennom har jeg skjønt. Han har jo så mange jern i ilden den mannen så man får nesten helt vondt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å være en musikkformidler til folk som trenger litt løft i sin egen smak, men det er ikke lett bestandig men jeg er ganske åpen for nye ting. Dette er jo litt moro å oppdage ting som ikke alle på jord kjenner til, er jo noe med det å være litt ekstra int mener jeg da. Det er jo bare å se litt rundt på nett og ta en prøvelytt på dette, har litt jeg må sjekke igjennom har jeg skjønt. Han har jo så mange jern i ilden den mannen så man får nesten helt vondt.
    Er slik selv, prøver å få folk til å høre på mer ukjente ting. Er ikke alltid det er like lett, men det er nå litt moro å prøve. Det finnes så enormt mye god musikk der ute, som få kjenner til. Selv vet jeg at jeg bare såvidt pirker i overflaten, men det er moro det. Har selv en del jeg skal sjekke gjennom, mye takket være folk på forskjellige forum. Godt med en interesse der man kan dele så mye med andre.
    Han er jo noe helt for seg selv. Skjønner ikke at han har orken til det, men er da glad for det. Han har skapt så mye fantastisk bra at jeg håper han fortsetter med det langt inn i fremtiden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er slik selv, prøver å få folk til å høre på mer ukjente ting. Er ikke alltid det er like lett, men det er nå litt moro å prøve. Det finnes så enormt mye god musikk der ute, som få kjenner til. Selv vet jeg at jeg bare såvidt pirker i overflaten, men det er moro det. Har selv en del jeg skal sjekke gjennom, mye takket være folk på forskjellige forum. Godt med en interesse der man kan dele så mye med andre.
    Han er jo noe helt for seg selv. Skjønner ikke at han har orken til det, men er da glad for det. Han har skapt så mye fantastisk bra at jeg håper han fortsetter med det langt inn i fremtiden.
    Jeg tror Herr Wilson ikke gjør annet enn å produsere musikk, tviler han får tid til mye annet for å si det sånn. Det som blir moro nå er AC/DC konserten nå til uka, kommer til å ta helt av uten tvil altså. Aldri sett dem live før så dette blir en spennende dag, synes det er mye jazz ute og går på dette forumet jeg da. Må nesten lure på om det sitter en haug med hasjrøkere her inne, selv klarer jeg ikke slik musikk men det er jo smak og behag det også. No-Man fikk jeg hørt noen snutter av på hjemmesiden deres, førsteinntrykket var en bra produksjon men veldig spesiell musikk. Veldig opp og ned men den der må jeg dypere i. Vet ikke om du har hørt om noe fra Flowing Tears?

YouTube - Flowing Tears - Merlin (with lyrics)
    YouTube - Lovesong for a Dead Child

Dette er også på vei til depressivt og meget spesiellt, synes de har meget bra musikk. Er bare å søke litt rundt så ser du selv åssen musikk dette er, men ikke dumt dette ser du.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Herr Wilson ikke gjør annet enn å produsere musikk, tviler han får tid til mye annet for å si det sånn. Det som blir moro nå er AC/DC konserten nå til uka, kommer til å ta helt av uten tvil altså. Aldri sett dem live før så dette blir en spennende dag, synes det er mye jazz ute og går på dette forumet jeg da. Må nesten lure på om det sitter en haug med hasjrøkere her inne, selv klarer jeg ikke slik musikk men det er jo smak og behag det også. No-Man fikk jeg hørt noen snutter av på hjemmesiden deres, førsteinntrykket var en bra produksjon men veldig spesiell musikk. Veldig opp og ned men den der må jeg dypere i. Vet ikke om du har hørt om noe fra Flowing Tears?

YouTube - Flowing Tears - Merlin (with lyrics)
    YouTube - Lovesong for a Dead Child

Dette er også på vei til depressivt og meget spesiellt, synes de har meget bra musikk. Er bare å søke litt rundt så ser du selv åssen musikk dette er, men ikke dumt dette ser du.
    Produsere, mixe og spille, det er vel det tiden hans går til. Du var ikke på de to siste konsertene han spilte i Norge? Gleder meg til å se dem live igjen, noe som forhåpentligvis skjer til høsten. Meldte meg inn i ROABP, så nå får jeg bestille billetter til show før de blir lagt ut
    AC/DC, de skal vel spille på Telenor Arena? Blir sikkert en morsom konsert, synd jeg drar til Bergen den dagen, og uansett var veldig sent ute mtp billetter. Menmen.
    Heldigvis er det slik at folk har forskjellig musikksmak. Selv holder jeg meg for det meste til metal og rock, helst i retning prog. Men vet det er så mye fin musikk i de fleste andre sjangere, så jeg holder min dør åpen slik sett. Villig til å høre på mye forskjellig.
    Prøv litt forskjellig låter fra forskjellige epoker mtp no man, og spill de en del.
    Hører litt på Flowing Tears mens jeg skriver det her, må si at det var absolutt ikke dårlig. Må sjekkes nærmere, og takk for tipset. Slenger på en liten anbefaling, på en plate jeg kjøpte her om dagen, og det er Svartediket. Vet ikke om du har hørt om dem?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produsere, mixe og spille, det er vel det tiden hans går til. Du var ikke på de to siste konsertene han spilte i Norge? Gleder meg til å se dem live igjen, noe som forhåpentligvis skjer til høsten. Meldte meg inn i ROABP, så nå får jeg bestille billetter til show før de blir lagt ut
    AC/DC, de skal vel spille på Telenor Arena? Blir sikkert en morsom konsert, synd jeg drar til Bergen den dagen, og uansett var veldig sent ute mtp billetter. Menmen.
    Heldigvis er det slik at folk har forskjellig musikksmak. Selv holder jeg meg for det meste til metal og rock, helst i retning prog. Men vet det er så mye fin musikk i de fleste andre sjangere, så jeg holder min dør åpen slik sett. Villig til å høre på mye forskjellig.
    Prøv litt forskjellig låter fra forskjellige epoker mtp no man, og spill de en del.
    Hører litt på Flowing Tears mens jeg skriver det her, må si at det var absolutt ikke dårlig. Må sjekkes nærmere, og takk for tipset. Slenger på en liten anbefaling, på en plate jeg kjøpte her om dagen, og det er Svartediket. Vet ikke om du har hørt om dem?
    Jeg har ikke oppdaget dette bandet før nå jeg så, blir nok konsert når dem kommer til norge igjen med tanke på den nye plata til PT. Det blir kanskje en med Wilson også med tanke på den plata som kommer i mars. Er jo bare til å sjekke ut og bestille billetter fort som pokker, regner med det er en del andre som er int å sjekke ut disse live. Når det kommer til meg og musikk så er det det jeg har på profilen min egentlig, er jo en del der så det er mange gode artister og band der.

Er det Blackmetal, svartediket altså?

Hvis du liker Flowing Tears stilen kan du sjekke ut et band som heter Entwine, heller mere over i goth men det er faktisk ikke så ille.

YouTube - Entwine - Closer (my Love)

Får sjekke ut og se hva du synes...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke oppdaget dette bandet før nå jeg så, blir nok konsert når dem kommer til norge igjen med tanke på den nye plata til PT. Det blir kanskje en med Wilson også med tanke på den plata som kommer i mars. Er jo bare til å sjekke ut og bestille billetter fort som pokker, regner med det er en del andre som er int å sjekke ut disse live. Når det kommer til meg og musikk så er det det jeg har på profilen min egentlig, er jo en del der så det er mange gode artister og band der.

Er det Blackmetal, svartediket altså?

Hvis du liker Flowing Tears stilen kan du sjekke ut et band som heter Entwine, heller mere over i goth men det er faktisk ikke så ille.

YouTube - Entwine - Closer (my Love)

Får sjekke ut og se hva du synes...
    Svartediket er Norges, og mest sannsynligvis også verdens første black metal-musikal. Omhandler Svartediket, Bergens drikkevannskilde. Er mange myter om det vannet, anbefaler deg å sjekke ut svartediket.no, der står det mer om det.
    Porcupine Tree er det vel stor sjanse for at kommer til Norge i år, det var stor oppslutning på de to konsertene i 2007, i juli og november. no man er det vel mindre sjans for at kommer, samme med Blackfield. Disse to skulle jeg gjerne opplevd live. Om Steven Wilson skal legge ut på turne i sammenheng med skiva si, må han ha med en del musikere. Gavin fra PT og John Wesley har jo vært med på Insurgentes, i tillegg til andre artister rundt om i verden. Hørte på Insurgentes i dag, og så gjennom boka med bilder som fulgte med. En helt spesiell opplevelse.

Entwine har jeg faktisk hørt på i noen år. God musikk, men ganske så bestemt av humøret man er i. Hører du på det, bør du nesten sjekke ut Charon. Kanskje The 69 Eyes og.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, nå begynner det å nærme seg årsavgift og greier, og som student bør jeg vel være forsiktig med bestillinger. Men røk selvfølgelig på en bestilling på burningshed.com, da jeg var innom og sikla litt. no-man - radio sessions(cdr) til £10,30 inkl frakt, og da slenger de med Burningshed Sampler Three gratis. Vel, får nå litt godmusikk å kose meg med fremover da.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

og

Storfornøyd med begge.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det gjøres bedre? Neppe:

Beethoven: Symphony No. 6 ("Pastorale") [SACD]: Ludwig van Beethoven, Bruno Walter, Columbia Symphony Orchestra: Amazon.co.uk: Music

SA-CD stereo 2.0, innspillingen er fra 1958(!!) men produsert for SA-CD / DSD i 1999.

På folkemunne sies det at ingen dirigent kunne tolke Beethoven slik Bruno Walter gjorde, og jeg skjønner det ja.
    Bruno Walter - Wikipedia, the free encyclopedia

Veldig glad for at jeg har passe store fronter i dag; plata har "bare" 2.0 spor men allikevel er bassen fyldig og fin.
    Ikke hybrid SA-CD, så plata er forbeholdt bare de med SA-CD avspiller, dessverre.

Dette var et klokt kjøp

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innom Bok og Media som hadde 10,- salg på CDer.

Kjøpte blant annet:

Marilyn Mazur - All the birds

Morten Harket - Letter from Egypt

+ 2-3 andre greier plater. 10 kroner per stk :-D

Side 72 av 167 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •