Hvilken plate har du kjøpt idag? - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 66 av 167 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 3324
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Har du mulighet, vil jeg anbefale deg det. Har bare sett de live en gang, men de frista virkelig til gjentagelse. Var ikke sen å be når jeg fikk høre at de skulle spille flere konserter her til lands. Er visst 8 i tallet, har jeg fått høre. Selv om det ikke står noe på Opeth's hjemmeside ennå. Merkelig, men.
    Jeg liker Opeth jeg så og har non cder og Lamentation DVD, er vel noe sånt den heter. Det er jo en knall konsert, jeg liker de rolige partiene deres og kjører på grisehardt etterpå. Ellers har jeg allsidig musikksmak, så jeg liker mye rart for å si det sånn. Så at du skrev at dem skulle ha konsert så jeg sjekka ut siden til rockefeller, Ihsahn som oppvarmer og synes ikke han er så rå uten Emperor altså. Emperor er norges beste bm band ever, mer gjennomført skal du leite lenge etter.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg liker Opeth jeg så og har non cder og Lamentation DVD, er vel noe sånt den heter. Det er jo en knall konsert, jeg liker de rolige partiene deres og kjører på grisehardt etterpå. Ellers har jeg allsidig musikksmak, så jeg liker mye rart for å si det sånn. Så at du skrev at dem skulle ha konsert så jeg sjekka ut siden til rockefeller, Ihsahn som oppvarmer og synes ikke han er så rå uten Emperor altså. Emperor er norges beste bm band ever, mer gjennomført skal du leite lenge etter.
    DVD'n går ofte hos meg. Emperor hørte jeg litt på for en stund siden, helt greit å høre på. Blir nok uansett spennende med Ihsahn. Det er i alle fall ikke en konsert jeg vil gå glipp av, de skal vel spille litt fra den nye Watershed-plata og.
    Hvilken type musikk går det ellers i da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD'n går ofte hos meg. Emperor hørte jeg litt på for en stund siden, helt greit å høre på. Blir nok uansett spennende med Ihsahn. Det er i alle fall ikke en konsert jeg vil gå glipp av, de skal vel spille litt fra den nye Watershed-plata og.
    Hvilken type musikk går det ellers i da?
    Jeg hører vel på det meste men det er en del sjangre jeg klarer meg for uten, du kan se en liten liste over musikken jeg liker best ved å se på profilen min under her. Det er masse godsaker på den lista etter min mening, er ikke så glad i listepop og sånn møkk for å si det slik. Jeg prøver å få med noen på den Opeth konserten i Oslo, se åssen det er for folket om det er noen som er int. Det er ikke den sjangern det er lettest å få med folk på. Men jeg gir et forsøk i hvertfall. Jeg har aldri sett dem live men har store ønsker om det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører vel på det meste men det er en del sjangre jeg klarer meg for uten, du kan se en liten liste over musikken jeg liker best ved å se på profilen min under her. Det er masse godsaker på den lista etter min mening, er ikke så glad i listepop og sånn møkk for å si det slik. Jeg prøver å få med noen på den Opeth konserten i Oslo, se åssen det er for folket om det er noen som er int. Det er ikke den sjangern det er lettest å få med folk på. Men jeg gir et forsøk i hvertfall. Jeg har aldri sett dem live men har store ønsker om det.
    Ser ut som en grei liste det der ja. Ser Pink Floyd er godt representert, altså god prog. Hørt Porcupine Tree noen gang?
    Jeg drar alene på Opeth på Rockefeller, orker ikke stresse med å få med noen. Fruen var med sist, men de hardere låtene og partier gjorde nok sitt til at hu ikke orka nå. Og Opeth live er helt spesielt. Det kan jeg love deg. Jeg gleder meg i alle fall vilt, og om muligheten melder seg skal jeg også prøve å få med flere konserter.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt til meg og litt til døtrene :-) Kjekke CD-priser på Play for tiden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en grei liste det der ja. Ser Pink Floyd er godt representert, altså god prog. Hørt Porcupine Tree noen gang?
    Jeg drar alene på Opeth på Rockefeller, orker ikke stresse med å få med noen. Fruen var med sist, men de hardere låtene og partier gjorde nok sitt til at hu ikke orka nå. Og Opeth live er helt spesielt. Det kan jeg love deg. Jeg gleder meg i alle fall vilt, og om muligheten melder seg skal jeg også prøve å få med flere konserter.
    Porcupine Tree ja, dem har jeg begynt å kjøpe inn litt av her. Har et par plater og en dvd og den er bare helt sinnsykt rå altså. PT er bare helt konge, jeg digger den live dvd'n deres. Det skal kjøpes inn mer musikk i Januar så regne med litt mere PT, jeg prøver å presse de på andre folk i gjengen her også. De er litt mer skeptiske, men de kommer på neste budskapsaften enten de vil eller ikke..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Porcupine Tree ja, dem har jeg begynt å kjøpe inn litt av her. Har et par plater og en dvd og den er bare helt sinnsykt rå altså. PT er bare helt konge, jeg digger den live dvd'n deres. Det skal kjøpes inn mer musikk i Januar så regne med litt mere PT, jeg prøver å presse de på andre folk i gjengen her også. De er litt mer skeptiske, men de kommer på neste budskapsaften enten de vil eller ikke..
    Godt å høre. PT er og har vært min favoritt i flere år. Helt sykt god musikk. De skal forresten i gang med innspilling av nytt album nå på nyåret, og det er jo også en mulighet for at vi får se dem i Norge i 2009 igjen. Konserter skal de har på sensommeren/til høsten igjen, i forbindelse med det nye albummet. Vi får bare krysse fingre, de to siste konsertene de spilte her var råe, bortsett fra noen tekniske problemer på Rockefellerkonserten.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre. PT er og har vært min favoritt i flere år. Helt sykt god musikk. De skal forresten i gang med innspilling av nytt album nå på nyåret, og det er jo også en mulighet for at vi får se dem i Norge i 2009 igjen. Konserter skal de har på sensommeren/til høsten igjen, i forbindelse med det nye albummet. Vi får bare krysse fingre, de to siste konsertene de spilte her var råe, bortsett fra noen tekniske problemer på Rockefellerkonserten.
    Hvis de ryktene stemmer og det er konsert så er valget rimelig enkelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står på hjemmesiden at de skal i gang med nytt album, så det er nok bekreftet. Jeg sendte en mail og spurte når de evt kom til Norge igjen for noen månender siden, og da var det snakk på at det var rimelig sikkert at de kom i 2009. Ingenting bekrefta enda, men er lov til å håpe.

Har forresten gått til innkjøp av Kent's 10-CD'rs boks. Vel anvendte penger, eller gavekort.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står på hjemmesiden at de skal i gang med nytt album, så det er nok bekreftet. Jeg sendte en mail og spurte når de evt kom til Norge igjen for noen månender siden, og da var det snakk på at det var rimelig sikkert at de kom i 2009. Ingenting bekrefta enda, men er lov til å håpe.

Har forresten gått til innkjøp av Kent's 10-CD'rs boks. Vel anvendte penger, eller gavekort.
    Jeg skal hente billetter til Opeth i morgen så det kan bli heavy dette her altså, blir nok en meget rå konsert. Aldri vært på konsert med dem før, så da blir det bare helt rått. Håper dems spiller noe fra Damnation der også, det er en meget god plate.

PT skal komme med album ja så vi får bare vente å se, det skal kjøpes og det blir en gledens dag når de kommer i gang med noen konserter også.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal hente billetter til Opeth i morgen så det kan bli heavy dette her altså, blir nok en meget rå konsert. Aldri vært på konsert med dem før, så da blir det bare helt rått. Håper dems spiller noe fra Damnation der også, det er en meget god plate.

PT skal komme med album ja så vi får bare vente å se, det skal kjøpes og det blir en gledens dag når de kommer i gang med noen konserter også.
    Det høres bra ut Vi blir nok en del audiofile folk der, har jeg en mistanke om. Hehe. Kommer sikkert litt fra Damnation, får en tru. Watershed blir nok godt representert, og muligens noe av det litt eldre. Gleder meg uansett.

Skal du kjøpe PT-album, kan det være greit å bruke burningshed sine sider. Man kan ofte preordre, og de ligger ganske bra i pris. I tillegg er det enormt god service der.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte akkurat Richard Barbieri - Things Buried

Da blir listen slik:

Ayreon - 01011001 (Fikk i julegave)
    Ayreon - The Human Equation
    Ayreon - The Universal Migrator Part I&II
    Kent - Box 1991-2008
    Richard Barbieri - Things Buried
    Svartediket
    Rain Tree Crow

Skulle vært jul flere ganger i året..

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger 7 plater med Dire Straits å venter på meg på musikksjappa.
    Før har bare kjøpt en og annen plate når jeg har vært innom og funnet noe jeg liker.

Dire Straits
    Alchemy
    Brothers In Arms
    Love Over Gold
    Live At The BBC
    Making Movies
    On The Night

Extended Dance Play og Money For Nothing kunne de ikke skaffe..

Bestilte like godt de jeg ikke hadde
    nå mangler jeg bare en god cd-spiller så er anlegget komplett

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne dagen har så langt gitt meg følgende trekk på kontoen:

Jonathan Butler - Brand New Day
    Brand New Day: Jonathan Butler: Amazon.co.uk: Music

Vengerov & Rostropovich:
    Prokofiev/Shostakovich - Violin Concertos

Prokofiev/Shostakovich - Violin Concertos: London Symphony Orchestra, Dmitry Shostakovich, Sergey Prokofiev, Mstislav Rostropovich, Maxim Vengerov: Amazon.co.uk: Music

Vengerov & Rostropovich:
    Prokofiev & Shostakovich: Violin Concertos, No.2
    Amazon.com: Prokofiev & Shostakovich: Violin Concertos, No.2: Sergey Prokofiev, Dmitry Shostakovich, Mstislav Rostropovich, London Symphony Orchestra, Maxim Vengerov: Music

David Chesky - Area 31
    Concerto for Violin and Orchestra [SACD]
    Concerto for Violin and Orchestra: Area 31: Amazon.co.uk: Music

Samtlige av disse skal være av referansekvalitet mht. innspillingene!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye jeg har hørt om her også, de audiophile har da en snodig smak.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye jeg har hørt om her også, de audiophile har da en snodig smak.
    Synes du det? Mye av den klassiske musikken har masse spennende detaljer, god dynamikk (om innspillingen er riktig) og stor variasjon.

Shostakovich er en av de mest spennende komponistene med mange overraskelser på lur og Vengerov er en fiolinist som har en svært vakker "tone". Gode valg unge RoKo har gjort, synes jeg.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Gode valg unge RoKo har gjort, synes jeg.

Hehe... litt ironi her, kanskje...?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo

Hehe... litt ironi her, kanskje...?
    på ingen måte - vi er vel jevnGAMLE - haha - godt nytt år!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget mulig, men nå ser jo du noe yngre ut enn meg da... 8)

Godt Nytt År! :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Synes du det? Mye av den klassiske musikken har masse spennende detaljer, god dynamikk (om innspillingen er riktig) og stor variasjon.

Shostakovich er en av de mest spennende komponistene med mange overraskelser på lur og Vengerov er en fiolinist som har en svært vakker "tone". Gode valg unge RoKo har gjort, synes jeg.
    Det er mye fin musikk innenfor den klassiske sjangeren, men disse hadde jeg ikke hørt om men når du nevner Mozart, Bach, Handel, Grieg og de så er jeg med deg.

Side 66 av 167 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •