Hvilken plate har du kjøpt idag? - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 26 av 167 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 3324
    Newcomer larsggu sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte akkurat Rick Wakeman's Criminal Record (12" LP) på QXL. En fantastisk skive jeg aldri klarte å lure til meg fra fatterns samling. :twisted:

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsggu
    Kjøpte akkurat Rick Wakeman's Criminal Record (12" LP) på QXL. En fantastisk skive jeg aldri klarte å lure til meg fra fatterns samling. :twisted:
    å, jada - med Judas Iscariot som høydepunkt

Men les hva Rick selv sier om albumet:
    Rick's Perspective
    Notes
    This was always a loosely based concept album that was recorded in Switzerland with Alan White on drums and Chris Squire on bass. The album never really turned out as I wanted it to except perhaps for the Judas Iscariot track. The drums and bass were recorded after the keyboards and they did such an excellent job that I wanted to redo some of the keyboards again and change a few things I'd played....but there were no tracks left and no money either.

kilde: RWCC>Rick Wakeman's Communications Centre

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har lest endel av de notatene. Six Wives er nok kanskje hakket mer gjennomført, men Criminal Record er min andre favoritt fra Herr Wakeman. Kjøpte 1984 på Gammel Morro på Grünerløkka i helgen. (Rett før de stengte dørene for godt.) Wakeman kan mene hva han vil men det er flere spor på den plata jeg digger hemningsløst

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har lest endel av de notatene. Six Wives er nok kanskje hakket mer gjennomført, men Criminal Record er min andre favoritt fra Herr Wakeman. Kjøpte 1984 på Gammel Morro på Grünerløkka i helgen. (Rett før de stengte dørene for godt.) Wakeman kan mene hva han vil men det er flere spor på den plata jeg digger hemningsløst
    Ja, hr Wakeman virker å være rimelig utakknemlig. 1984 har noen av hans sterkeste låter hvor både Jon Anderson (Hymn) og Chaka Kahn (Julia, Robot Man) har bidratt. Og mannen må jo ha en kriminelt dårlig økonomisk sans når han til de grader måtte gi ut plater nesten månedlig for å ha noe å leve av

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du beskriver er vel et kjent "rockstar"-fenomen 8)

Av annet snacks jeg fant på søndag var bl.a. Focus - Hamburger Concerto (en virkelig juvel), ELP - Pictures at an Exhibition og Love Beach. Sett bort fra det BeeGees-aktige coveret på sistnevnte, er det en bra skive. Spesiellt 'Canario' og de sammenhørige sangene på B-siden (Memoirs of An Officer and A Gentleman) er fantastisk skrevet og gjennomført.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du beskriver er vel et kjent "rockstar"-fenomen 8)

Av annet snacks jeg fant på søndag var bl.a. Focus - Hamburger Concerto (en virkelig juvel), ELP - Pictures at an Exhibition og Love Beach. Sett bort fra det BeeGees-aktige coveret på sistnevnte, er det en bra skive. Spesiellt 'Canario' og de sammenhørige sangene på B-siden (Memoirs of An Officer and A Gentleman) er fantastisk skrevet og gjennomført.
    Å, vi har nok ganske lik musikksmak, du og jeg.
    Focus med Hokus Pokus er jo legendarisk morsom, ELP har "Trilogy" som min favoritt selv om side 1 på Brain Salad Surgery kanskje er den som egner seg best for "show off" av stereoanlegg.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips til de som kunne tenke seg å kjøpe en CD med klassisk musikk.
    Dette er en veldig fin innspilling, nydelig musikk og flott solist:

Decca er jo også kjent for å ha brukbar lyd på sine utgivelser.

Jeg har mange utgaver av Mendelssohns fiolinkonsert i e-moll. Dette er et verk jeg helt fra ungdomstiden har satt veldig pris på og jeg har lett og lett etter en utgivelse som ligner på den min far hadde på LP. Jeg har vært innom Mutter/Karajan, Naxos utgaver og japanske solister, men denne unge hollanske damen har en spilleglede og en teknikk som er helt spesiell.

Det er virtoust, lett, elegant, følelser og et orkester med dirigent som vet å holde seg i bakgrunnen når det er riktig og som kommer med kraft når det er riktig.

Det er ikke bare jeg som synes dette er helt spesielt:
    "If one had to evoke the Dutch violinist Janine Jansen in a word, it would be energy." The Times (UK)

"[Jansen's] interpretations seem to flow as naturally from the heart of the music as water from a spring." The Times (UK)

"...fresh, energetic, thoughtful musicmaking..." The New York Times

"Jansen displays singing gestures, breathing, emphasizing, articulating, as though an imaginary poem is to be given a contour." Leipziger Volkszeitung

Og damen er ikke verst å se på heller - 10 poeng:

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Å, vi har nok ganske lik musikksmak, du og jeg.
    Focus med Hokus Pokus er jo legendarisk morsom, ELP har "Trilogy" som min favoritt selv om side 1 på Brain Salad Surgery kanskje er den som egner seg best for "show off" av stereoanlegg.
    Det har du helt rett i. Ikke minst med den neste anbefalingen også. Decca har som regel meget gode inspillinger både teknisk og artistisk. Har ikke denne, men har flere andre, bl.a. Bruckner's komplette symfonier med Deutsches Symphonie-Orchester Berlin og Royal Concertgebouw Orchestra dirigert av Riccardo Chailly. Kraftig kost.

En annen person som både har sans for klassisk og progrock fra 70-tallet... det hadde jeg nesten ikke trodd fantes.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tidløs av Postgirobygget

Sangen blir nok en klassisk sommerlåt, men du verden for en dårlig produsert melodi. Hva er det som skjer med den skarptromma, overdører jo det meste, virker amatørmessig spør du meg.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidløs ruller på playlista mi, og må bare få sagt det, den skarptromma piner meg

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidløs ruller på playlista mi, og må bare få sagt det igjen, den skarptromma piner meg

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig - har endelig fått tak i disse - er i posten fra USA - å herregud som jeg gleder meg........

SACD som visstnok skal være enda bedre enn Made in Japan, både lydmessig og spillemessig (noe jeg alltid har trodd har vært umulig.....)
    Get It While It's In Print!
    Mastered by Steve Hoffman, both the CD and the SACD layers are great. Sounds as good as, probably better than any other Deep Purple release and it's live.
    Submitted by tldaly (Chicago, Illinois)

Classic Deep Purple Recorded On The BBC!
    This SACD Hybrid is remastered and sounds great. Recorded for the BBC in 1972, Deep Purple run through classics like "Smoke On The Water", "Lazy", "Space Truckin'", "Highway Star", basically most of the songs from their "Machine Head" album. As bonus tracks you get "Hush" and "River Deep Mountain High" which is a nice but not a necessary addition. Note: If you already own "Deep Purple In Concert" a double disc set rematered and on the Spitfire Label then you already have this entire concert. Unless you have a Super Audio Cd player just to hear the track "Lucille" (which is the only song in SACD on the entire disc) I'd stick with the double disc collection which sound just as good.
    Submitted by Barry ("Hallandale Beach,Fl.,USA")

USD15,19

Heep akustisk - er det mulig? Ja, jeg har hørt utdrag og dette er ufattelig bra - medfølger en DVD også fra konserten.
    Great!
    Uriah Heep did it again. Opennig new dimesion to their superb music.
    Submitted by marcelobody (San Francisco, CA)

Best of Artist
    Although David Byron is no longer with us, it is nice to hear the music from his time in Heep performed in this way. Truely great "Sonic Origami."
    Submitted by chuckdawg1999 (Flushing, NY, USA)

USD21,35 (import) men det er den verdt.......

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset - da var denne bestilt! :-D
    PS: Går skalaen bare til 10? Kunne gjerne gitt 12 poeng for dette mesterverket... ;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    PS: Går skalaen bare til 10? Kunne gjerne gitt 12 poeng for dette mesterverket... ;-)
    hmmm - i så fall til 20 : 10 for verket og 10 for den vakre solisten

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny forsendelse fra amazon.co.uk:

Øverst fra venstre:
    The Universe of sound - classic spectacular - SACD fra Capriccio
    Queen - The game - DVDAudio m/5.1 surround 96K sample rate, 24 bit
    SACD The sound revolution - SACD fra Delta
    Linn Selektions - The super audio surround vol.1- SACD fra Linn Records
    Linn Selektions - The super audio surround vol.2- SACD fra Linn Records

alle SACD er hybrid

edit:
    3 av coverne hadde mindre sprekker og etter litt korrespondanse til/fra Amazon.co.uk får jeg denne tilsendt gratis som plaster på såret (de tilbød seg å sende nye hvis jeg returnerte de som var sprukket)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Decca er jo også kjent for å ha brukbar lyd på sine utgivelser.

Jeg har mange utgaver av Mendelssohns fiolinkonsert i e-moll. Dette er et verk jeg helt fra ungdomstiden har satt veldig pris på og jeg har lett og lett etter en utgivelse som ligner på den min far hadde på LP. Jeg har vært innom Mutter/Karajan, Naxos utgaver og japanske solister, men denne unge hollanske damen har en spilleglede og en teknikk som er helt spesiell.

Det er virtoust, lett, elegant, følelser og et orkester med dirigent som vet å holde seg i bakgrunnen når det er riktig og som kommer med kraft når det er riktig.
    Hmmm...
    Den kom i posten i går og jeg måtte selvsagt lytte litt....

For å si det rett ut; dette må være den desidert dårligste klassiske innspillingen jeg noen gang har hørt!!!

Kjedelig og livløst lydbilde, fiolinen og innspillingen for øvrig mangler all luft i toppen, ingen form for bredde eller luftighet i lydbildet - alt ligger godt plassert i midten.

Jeg skal selvsagt høre mer på skiva, men dette synes jeg var über-triste greier fra DECCA. Må muligens i siste instans gå til det skrittet å rippe skiva og deretter korrigere lydbildet litt her og der.. ;-)

Nei, nå ble jeg skikkelig deppa, gitt!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet et par skiver på Wacken Open Air for en ukes tid siden:

Christopher - Smoke And Origination
    The Gathering - How To Measure A Planet
    OSI - Free
    King Crimson - In The Wake Of Poseidon
    Porcupine Tree - Up The Downstair

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Handlet et par skiver på Wacken Open Air for en ukes tid siden:

Christopher - Smoke And Origination
    The Gathering - How To Measure A Planet
    OSI - Free
    King Crimson - In The Wake Of Poseidon
    Porcupine Tree - Up The Downstair

Du hildrande, fant ingen feil her!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...
    Den kom i posten i går og jeg måtte selvsagt lytte litt....

For å si det rett ut; dette må være den desidert dårligste klassiske innspillingen jeg noen gang har hørt!!!

Kjedelig og livløst lydbilde, fiolinen og innspillingen for øvrig mangler all luft i toppen, ingen form for bredde eller luftighet i lydbildet - alt ligger godt plassert i midten.

Jeg skal selvsagt høre mer på skiva, men dette synes jeg var über-triste greier fra DECCA. Må muligens i siste instans gå til det skrittet å rippe skiva og deretter korrigere lydbildet litt her og der.. ;-)

Nei, nå ble jeg skikkelig deppa, gitt!
    Det var da ufattelig trist at DECCA ikke klarer å levere når solisten og orkesteret til de grader gjør det.
    For på hjemmesiden hennes kan man lytte til låtene og det virket så imponerende............. hmmmm

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en radio i går, teller det?

Vannvittig mye musikk jeg får tilgang til, iallefall.

Side 26 av 167 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •