Hvilken plate har du kjøpt idag? - Side 164

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 164 av 167 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 SisteSiste
Viser resultater 3,261 til 3,280 av 3324
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Flott plate, Danke.

Jeg har flere utgaver av verket, bl.a. med Janine Jansen.

Og apropos henne - her er siste tilskudd i samlingen. Ikke kjøpt, men vunnet

Vedlegg 100392

(Beklager dårlig bildekvalitet)

Ja, men vinteren Largo var helt forferdelig synes jeg. Altfor rask, med klimpring og lite sjel. Til forhold synes jeg den langsomme versjonen på Naxos skiva.. Best of Vivaldi var mye bedre. Helt fantastisk faktisk.

Rart at forskjellige innspillinger er så annerledes. I tempo og alt, trodde det var visse regler på tonearket om tempo, vel, vel. Fikk iallefall hele 4 årstidene og litt ekstra konserter.

Men frister veldig å kjøpe barokkserien som jeg ser på baksiden av coveret...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok vel så mye dirigent/solist som bestemmer tempo men rent generelt setter komponisten tempobetegnelse i verket.
    Men det er noe slingringsmonn, f.eks for Largo

"Largo – broadly (45–50 BPM)"

Tempo - Wikipedia, the free encyclopedia

På din plate spilles Largosatsen i hele 104 slag pr minutt på min metronom og på den står det da at det er Andante. På Wikipedia står det at 104 er allegretto, noe jeg synes er veldig pussig.

Denne versjonen er mere largo tempo:
    The Four Seasons: Concerto No. 4 In F Minor, RV 297, "Winter": I. Largo by Antonio Vivaldi on Spotify

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat pre-bestilt Eagles - Farewell 1 Tour: Live From Melbourne på BluRay (Region A) fra WowHD.
    Eagles - Farewell 1 Tour: Live From Melbourne | WOW HD UK

Har denne på DVD, men bare måtte ha den på BluRay. Dette er en fantastisk konsert.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Best Of Eva Cassidy

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Pink Floyd dsotm sacd på Ebay. Blir artig å teste om sacd fenger.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer cbl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imagine Dragons - Night visions.
    (skal nevnes at WAF var inni bilde )

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Landet noen SACDer i postkassa i helga.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er ikke hvilkensomhelst SACD'er heller.
    Her er det bare fin musikk og glimrende lyd. Enjoy!

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått to nye plater i går:

Kenny G - Miracles, The Holiday Album (fra 1994),
    og Dj Fresh - Kryptonite.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir Joe Satriani - Strange Beautiful Music ein sjangs på SACD

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk to cder til en rimelig pris totalt

En jeg har lett veldig mye etter. En slags krysning mellom synth og klassisk. Noen husker han kanskje fra Matrix soundtracket med mixen "Clubbed to Death" med Kuramayino variasjonen/felespill.
    Rob Dougan Furious Angels anbefales absolutt. En god beskrivelse er en blanding mellom mørk dyster synth, klassisk musikk, og jazz. Litt triphop, men er allikevel ikke innen sjangeren synes jeg.

og nummer to, vet ikke hva en kan vente..
    Pete Doherty-Grace Wastelands.

Man kan jo ikke bli lurt for en såpass rimelig CD pris.

Edit: Pete Doherty skiva var faktisk meget bra, hadde frykt for snøvling. Har litt erfaring med Jokke og Pogues vokalisten, særlig live skivene og jokkes tvilsomme "kom igjen", men langt derifra. Man skal ikke skue hunden på hårene...

Låta Deliverance fra Babyshambles er også veldig bra.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD-tårnet på stuebordet vokser fordi kjøkkenskapet er fullt og krokene i soverommet ikke rommer flere kasser. Må pålegge meg innkjøpsstopp snart.

Ganske sist er ankommet:
    To nye med Boss Martians, etter at de forlot surf'en og vedkjente seg sine pønkrøtter. Men stilen er langt innpå rock 'n' roll.

Macro Dub Infection (V/A). Kan bli litt stramt med dub gjennom to CDer, men av og til er det helt all right.

The Black Keys. Et forsøk på å gjen-definere rock 'n' roll? Jo da, den skal spilles i tida som kommer. Inntil noe nytt kommer.

Outlaws. Disse visste jeg ikke om. Med røtter fra før country-rock ble et begrep. Litt mye kåntri her men med gitarsoloer som gir nupper. Dyktig koring og flotte melodier. Anbefalt. Utvalgt fra deres studio-produksjon 1975-80.

The Doors. L. A. Woman sies å være bedre enn Morrison Hotel. Jeg er IKKE enig.

Beta Band. Er dette det berømte 3xEP-albumet deres? Kjøpt fordi jeg fikk tenning av Andersons neste bands (the Aliens) første utgivelse med det merkelige Astronomy for Dogs-albumet. Sistnevnte anbefales før denne.

Buckethead. En mystisk og begavet musiker med bassist som våpen og bøtte på hodet. Spiller HELT RENT og undertegnede synes det kan bli for stressende i lengden.

& sånn går nu dagan..

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    CD-tårnet på stuebordet vokser fordi kjøkkenskapet er fullt og krokene i soverommet ikke rommer flere kasser. Må pålegge meg innkjøpsstopp snart.
    En herlig blanding der, med musikk som "folk flest" også hører på. Kjekk kjapp review av de ulike album, som jeg stort sett er enig i. Musikk brukes ikke bare til å nytes med et glass edle dråper, men til trening, finne den rette stemning (bli glad, våken, engasjert osv), eller rett og slett bare å få avbrekk fra hverdagens kjas-og-mas (da holder det ikke alltid med Diana Krall eller Kari Bremnes).

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    En herlig blanding der, med musikk som "folk flest" også hører på. [...]
    Takk, takk! Enig, man må ha bredde.
    Siste oppdagelse er forresten Sonny Landreth. Skjedde gjennom avspilling av Junior Wells' siste-album "Come into this House". Her bidro også Derek Trucks, unggutten som har hatt scenepass med storheter som Allmann Brothers, Bob Dylan, Stepher Stills og slikt siden han var 15.

Sjekka ut konsert-DVD'en "Songlines Live!", men fikk ikke fot. Fyren er for "flink" og beveger seg oppe i et geni-univers veff ikke jeg har nøkkel til. Derimot falt jeg kraftig for Sonny Landreth, mer sørstat-cajun-blues og mindre fri-jazz og fri-funk. Begge innen slide-sjangeren.

Og dermed måtte Landreths "Grant Street" og "Levee Town" legges i kurven til allerede innkjøpte "From the Reach"som har gjesteopptredner fra folk som Eric Clapton, Mark Knopfler, Dr. John. Alt innspilt i studio under full kontroll.

-mi0000800463-2-jpg

Junior Wells, ja. Plata med ham anbefales. Her er det god rom for soloprestasjoner fra bandet og musikken er ikke ren A4-blues heller.

-mi0002009927-1-jpg

God helg!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig bare tenkt til å kjøpe en billig CD, men fant nå denne i hylla, og da ble det for fristende å bestille fra nett.

Tankerop av Gunnhild Sundli. Fantastisk stemme.

Takk for tips jeg fikk.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Alice in Chains Jar of Flies idag, fraktfritt fra Platekompagniet, til en grei pris. Håper fraktfritt har kommet for å bli.

Anbefaler denne om man liker Unplugged skiva deres..

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så ofte jeg handler musikk som er "denne tråden verdig", men i dag snurrer Brandi Carlile - Live At Benaroya Hall With The Seattle Symphony på spilleren. Stemningsfullt, nakent og vakkert. Innspillingen er dynamisk og god, spesielt med tanke på live opptreden. The Story er vel det mest kjente sporet.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte denne fra Ebay, 100 kr, er jo bare moro.

Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fått ordnet meg til denne boksen med Beethovens 5 pianokonserter+ på CD.
    Har hørt mye på den på Spotify, men det er et "må ha" produkt for min del.

Vedlegg 102195

God pris på Amazon nå pga lav pundkurs:
    Beethoven: The Piano Concertos: Amazon.co.uk: Music

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 164 av 167 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •