Hvilken plate har du kjøpt idag? - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 130 av 167 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 3324
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Bra tips!

Hadde det ikke vært for at jeg kjøpte den i 2008, så hadde jeg kjøpt plata asap

Ole Børud 2009 - a set on Flickr
    Har den alt ja, åssen kunne jeg ikke tro det ?

Det er faktisk en fengende plate som også har god lyd til en forandring, sjelden å høre god lyd utenom Kari Bremnes og kirkelig kulturverksted releasene. God norsk plate kaller jeg det, er ikke mye av denne sjangern som har kommet inn på disse sider av kloden.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mannen bak "Den flygende Hollender" fortjener fin bakgrunn:

Og platen er fantastisk - et fint bekjentskap med Wagners mindre kjente verker.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det jeg, Bill Champlin, David Foster og Bill Sharpe (Shakatak) har til felles?

Vi har alle kjøpt Tom's plate; Brazilian Night

Tom Hansen - Brazilian Night [09-102N]

home

---

Tønsberg-mannen Tom Hansen har sitt hjerte i den amerikanske vestkystmusikken, slik den ble spilt omtrent på midten av 80-tallet, og slik den ble spilt og fremført av artister som Al Jarreau, George Benson, Chicago, Don Grusin, Tom Scott og Bob James.

Det vil si nynnbar jazz-pop, ispedd elementer av både rock, funk, soul og samba. Hansen har åpenbart også stor sans for den samtidige jazzrockgruppa Shakatak fra Storbritannia.

I alle fall starter albumet med en hyllest til dem; tittellåten "Brazilian Night" (muligens en tittelsammensmelting av de to små-geniale Shakatak-låtene "Brazilian Dawn" og "Rio Nights"?). Et ensemble lokale musikere med jazzpianisten Magne Arnesen i spissen, i tillegg til blant andre vokalisten Victor Brooks samt et par av Lava-gutta, gjør en overbevisende jobb med å gjenskape det breezy lydbildet som spesielt kjennetegnet denne sjangeren i nevnte periode. Komposisjonene til Hansen er gjennomgående lette i formen og melodiøse i uttrykket. Noe for eksempel den usedvanlig nydelige "Stay With Me" får stå som et ledende eksempel på.

Dette er god og avslappende sommermusikk.

Cool, cool breeze! - Plateanmeldelser - Tønsbergs Blad

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg orker ikke å scanne denne tråden, men jeg har et tips for folk som liker skikkelig god Blues som Joe Bonamassa etc. Dette er en Amerikansk artist som spiller helt konge, skikkelig fengende bluesmusikk altså.

Amazon.com: The Outsider: Walter Trout: Music

Sjekk ut denne, skal snart kjøpes.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite innom her i sommer, men får vel ta en oppsummering av siste musikk handlet inn (som ikke er mye). Ozzy Osbournes siste plate er obligatorisk i hylla. Litt ujevn, men du verden, det er mye bra her som han ikke har vært i nærheten av på lenge. Zakk Wylde er ute av bandet, uten at det gjør så mye. Gus G gjør en fantastisk jobb! (BLS er forresten på vei med sin neste plate, Zakk er virkelig produktiv).

Ozzy Osbourne - Scream (2010)

-cover-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg orker ikke å scanne denne tråden, men jeg har et tips for folk som liker skikkelig god Blues som Joe Bonamassa etc. Dette er en Amerikansk artist som spiller helt konge, skikkelig fengende bluesmusikk altså.

Amazon.com: The Outsider: Walter Trout: Music

Sjekk ut denne, skal snart kjøpes.
    Liker man bluesrock, kjenner man Walter Trout. Han er nok en av de aller mest kjente av dem. En fantastisk gitarist og artist!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellbillies - Røta

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gary Moore

Etter å igjen ha opplevd Gary Moore live, denne gangen mest som rocker, var det på tide å kjøpe inn klassikerne på nytt. Denne mannen virker å ha blitt født med gitaren på magen. For en spillestil. Gåsehuden står og man venter faktisk på soloene selv om låtene er fantastiske i motsetning til ofte ellers der man venter på at de skal bli ferdige.

Noe overraskende er det sikkert for noen at både Ian Paice, Chris Thompson og Ozzy Osbourne har samarbeidet med Moore blant disse utgivelsene.

Gary Moore:
    Corridors Of Power (1982)
    Victims Of The Future (1983)
    Run For Cover (1985)
    Wild Frontier (1987)
    After The War (1989)

-cover82-jpg

-cover83-jpg

-cover85-jpg

-cover87-jpg

-cover89-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eddie C. Campbell - Tear This World Up (Delmark)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Hva er det jeg, Bill Champlin, David Foster og Bill Sharpe (Shakatak) har til felles? ...
    Hvem er Bill Champlin, David Foster og Bill Sharpe? Og hvem er Shakatak?

OK-OK, mteinum nåde! Påkaller egentlig oppmerksomheten for å høre hva du mener om Friends og Dean Martinez. Jeg ser du har øre for en slags soulfylt eazy listening-stil, nemlig.For meg representerer FoDM en slags krysningspunkt av instrumental/soul/eazy listning, foruroligende og fuzzy nok til å bli sittende igjen på hørselsnerven. Tenkte du kunne kjenne til mer musikk i samme gate?

Dagens fangst er to nye i tillegg til Younger Brother/The Last Days of Gravity (ikke avbildet): Skiftesvis distré gitarplukking/tamburinrasling og lav, truende motorsaggitar fra Om på CD-albumet Pilgrimage. Og så - endelig, "tinnalbumet" til Chicago - Chicago II på CD. Denne var det første albumet jeg kjøpte ever. Hvem ville jeg ha vært i dag dersom førstealbumet hadde blitt Uncle Meat med Zappa eller Aoxomoxoa/Grateful Dead? Spesielt den coole reversen på Aoxo... (bilde under) så fristene ut. Husker jeg vurderte alle tre.

---

Nåvel, så ble jomfrualbumet altså Chicago II og jeg er vel egentlig glad for det.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Påkaller egentlig oppmerksomheten for å høre hva du mener om Friends og Dean Martinez. Jeg ser du har øre for en slags soulfylt eazy listening-stil, nemlig.For meg representerer FoDM en slags krysningspunkt av instrumental/soul/eazy listning, foruroligende og fuzzy nok til å bli sittende igjen på hørselsnerven. Tenkte du kunne kjenne til mer musikk i samme gate?
    Kort innpå fra min side. Ble litt nysgjerrig på dette konseptet "Friends of Dean Martinez", og hørte litt på den angitte CD.
    Ikke helt min gate, og ganske langt i fra hva jeg hadde forventet - etter beskrivelsen å dømme. Litt vel rotete musikkstil.
    Jeg har en liten følelse av at Morten kanskje mener noe av det samme...?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gårsdagens handel...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Kort innpå fra min side. Ble litt nysgjerrig på dette konseptet "Friends of Dean Martinez", og hørte litt på den angitte CD.
    Ikke helt min gate, og ganske langt i fra hva jeg hadde forventet - etter beskrivelsen å dømme. Litt vel rotete musikkstil.
    Jeg har en liten følelse av at Morten kanskje mener noe av det samme...?
    Neida, akkordene er ikke riktig "på plass" hos vennene til Dino (FoDM), sånn sett blir det også irriterende på et vis. Hvorfor kan de ikke spille "rent", kan man kanskje si. Hør f.eks. på Summertime. Men tonen kommer jo, om enn en takt eller tre på etterskudd, og nettopp dét synes jeg er sjarmerende. I tillegg gir den overdrevne bruken av fuzz, lag-på-lag med lyd og mangfoldige bruken av perkusjon et døsig og sensommerlig, melankolsk tankefølge. Perfekt musikk for sommerkvelden!

At FoDM "kan" spille er det vel ingen tvil om. Bakgrunn og deltilhørighet i grupper som Calexico, Giant Sand og Naked Prey beviser vel det. Jeg kjenner bare til førstnevnte, men av omtale og cred skulle også de to andre borge for musikalsk intelligens og rytmefølelse. Innrømmer å ha fem album av FoDM, derav et dobbelt.

Sammen med den hersens merkelappen "post-rock" (som forresten altfor mye av ny instrumentalmusikk ukritisk påklistres), tror jeg denne skjenende og slentrende stilen bidrar til å gjøre lounge og eazy listning-sjangrene mer utfordrende og lytte til. Kanskje får man til og med fot av det (istedenfor horn i panna, ha-ha).

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zeezar; jeg kommer tilbake til deg

Postmannen tok turen innom - idag også...

Og jeg fortsetter min reise i musikk fra landet down-under:

Steve Clisby & Bill Risby - Golden Ring

Piano og vokal, fin tolkning av Blackbird.

Steve Clisby & Bill Risby | Golden Ring | CD Baby

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På jakt etter instrumetal rock kom jeg over Go-prosjektet til en japansk jazz/rock-fusion artist/komponist ved navn Stomu Yamastha. The Complete Go Sessions er en utgivelse på dobbel-CD med studioinnspilling av et tema "all linked by a central motif of space travel" (Allmusic), en konsertframførelse av verket og et oppfølgeralbum kalt Go Too.

Kjente folk med her: Steve Winwood (Traffic), Michael Shrieve (Santana), Al di Meola (Return to Forever) og Klaus Schulze (Tangerine Dream) som de mest navngjetne. Lista over øvrige medvirkende på studioinnspillinga av Go er ikke småtterier. Allmusic opplyser at CDen ble utgitt i 2500 ex., bare - utgitt på Raven. Fant den hos Play.com til overkommelig pris.

Her er lange, svale passasjer med seks av partiene på mellom 14 og 22 min., som det sømmer seg når temaet er (fysisk og mental?) romreise. Vokal og soulfylt "syngedame-koring" finnes også hører jeg ved tilfeldig gjennomsøk. Finner fort ut at denne sannsynligvis kommer til å konkurrere med/danke ut Dark Side of the Moon som auditiv valium og inspirasjonsmusikk i nær bakgrunn.

Lytter akkurat nå på overgangen mellom seksjon 1 og 2 og det er bare helt topp. Her er det visst mye Tangerine Dream, perkusjon også (Yamatshas er først & fremst perkusjonist og tangentmann). Spent på resten (to timer til). Anbefalt, uten tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brad Paisley-Norwegian Favorites

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en liten auksjon på Sarpsborg Mynthandel fikk jeg tilslaget på følgende:

Kari Bremnes - Norwegian Mood

Duff McKagan - Believe In Me

Lasgo - Far Away

120kr for allesammen ink frakt på 28kr, variert og god musikk til alle humører.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var litt "tricky" å få tak i:

Genesis - Wind & wuthering [Definitive edition remaster ATCO 82690-2]

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og HVA er det som gjør denne så spesiell?
    Mot eksempelvis den remastrede SACD-utgaven, mener jeg?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Denne var litt "tricky" å få tak i:

Genesis - Wind & wuthering [Definitive edition remaster ATCO 82690-2] ...
    "Tricky", hvordan da? eBay har for tida 25 treff på denne. Men det er vel noe spess med at albumet er en "Definitive edition remaster"-utgave. Et fint sted å lete etter spesielle utgivelser og samtidig få oversikt over utsalgssteder, er nettstedet RYM (Rate Your Music). RYM forteller i denne sammenheng at utgaven din er en amerikansk 1994-pressing.

RoKo lurer på det samme, ser jeg.

Side 130 av 167 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •