Hvilken plate har du kjøpt idag? - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 115 av 167 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 155 165 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 3324
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    To kjøp fra JPC.de siden de tilbød meg EUR5 i "discount coupon".
    Det ble et rimelig kjøp, gitt..... kommer tilbake med bilde når de har ankommet - men klassisk, det er genren

1 CD 1600287 Beethoven - Die Geschöpfe des Prometheus op. EUR 3.35 3.35

1 CD 4462040 Bizet - Symphonie C-dur m.m. EUR 6.71 6.71 (3cd)

1 20 909773302 EUR -5.00 -5.00

Shipping and handling: EUR 5.99
    Grand total: EUR 11.06

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Röyksopp - The Understanding

The National Bank - The National Bank

Uncle Deadly - Monkey Do.

I tillegg kom Steven Wilson - Cover Version 6 inkludert en limited edt box med sleeves til CV1 til 5. Nydelig!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom fra andre siden av kloden:

Erik Tagg - Rendez-vous [LXCY-6244]

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat i dag, men siden sist jeg skrifta, har jeg mottatt disse:

Traffic/The Low Spark from High Heeld Boys - Vel egentlig et Steve Winwoods soloalbum men med resten av Traffic anno 1971 i bændet. Mer jazz og mindre folk her enn da Dave Mason var med. Låter bra, remastra med ett bonusspor.

Et hærverk av et album som svinger fra det hypnotiske til det groteske, Isis/Oceanic: Remixes / Reinterpretations. Kanskje opplevelsen verdt, Isis er forresten ukjent for meg. Et mixa Oceanic-album med forskjellige mindfuckers. Skylder å kjøpe et "urørt" Isis-album etter dette.

Men denne var bra, Irmin Schmidt & KUMO/Masters of Confusion. Elektronica/Drums n`Bass og piano fra en London-mixer og Can-medlem Schmidt. Fristes å anskaffe deres Axolotl Eyes også.

Datura/Datura. Tyske post-rockere (omtrent like beskrivende som post-modernister, hva nå det er for noen -ister). Låter jo massivt men ikke så ensformig som post-rocken kan låte. (Litt sånn skoglanere som har lyst til å bli sinna og jobber med det.) Neste fullalbum etter dette syntes jeg var kjedelig.

Blodtype O-. Type O Negative/Dead Again. Hell Yeah! TON har kanskje utspilt sine strenger som band men som gothmetallens gudfedre har de helgenstatus. Dette er det røde albumet, det med innlagt DVD fra Wachen og intervjuer. Nydelig musikalsk mørke og topp ekstramateriale!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens Postmazon leveranse:

Alle 5 Beethovens nummererte pianokonserter på 3 CD'er.
    Strålende pianist med et alldeles nydelig anslag.
    Flott lyd (Telarc).

Latterlig billig med pundet nå under 9.......

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sykur

Kjøpte meg Sykur's første album i helgen.
    Herlig Islandsk syre-pop.

-m_4421ffe5cd9b43bbb634197ef6da510c-jpg

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platekompaniet er min dealer og jeg en kjøper så denne gangen endte jeg opp med denne flotte platen.

Eva Cassidy - Songbird

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger, nå vet jeg ikke hva din "CD-pusher" skulle ha for Eva sin plate, men med den flotte (les: lave) pundkursen ville den kostet maks. kr 60 inkl. frakt fra Amazon.co.uk.............

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Roger, nå vet jeg ikke hva din "CD-pusher" skulle ha for Eva sin plate, men med den flotte (les: lave) pundkursen ville den kostet maks. kr 60 inkl. frakt fra Amazon.co.uk.............
    Eller maks 45 kroner fra Play... ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist ankommet:

Alle som overlevde 60-tallet roser denne gruppa opp i skyene. Personlig merker jeg heller en dragning mot å ville trøkke gruppa ned i møkka, ikke minst pga assosiasjonene ved coveret. Bandet het/hette Comus og dette er en prisvennlig dobbelutgivelse av deres eneste to album, Song to Comus og To keep from crying. Aktiv på 60- og 70-tallet og har gjeoppstått på (20)00-tallet, som mye anna resirkuleringsmasse.

OK, genren på plata er det som i ettertid er blitt kalt Acid-folk, eller vise-dop, evt dopviser. Kjemien framkommer ved at en høvelig gjeng ungdommer rømmer fra sine middelklassehjem og okkuperer hus og lager kollektiv, og musikk. Flere av disse kara var riktignok klassisk utdanna og hadde den rette fuck-holdninga til Det etablertes verdier. Og sånt blir det gjerne sprelske toner av, så også her. I tillegg er det uvanlige temaer med galskap, månesyke og hedenske skogsorgier som behandles i tekstene. Synd at innspillingskvaliteten ikke er bedre, grøtet lyd.

Skal gi plata flere gjennomlyttinger, kanskje et progressivt alternativ og tilskudd til The Incredible String Band, som jeg forresten også har trøbbel med å se sjarmen i.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kostet kr 89,- så det var ikke no sjokkpris akkurat.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Eller maks 45 kroner fra Play... ;-)
    Å, jada - men av en eller annen grunn har jeg lagt Play.com for hat......
    Ikke seriøst hat, men det er noe med dem som Ole Paus synger.. (eller gauker)

Waters: nei, det var ikke mye prisforskjell.
    men om du kjøper 10, så blir det litt
    og kjøper du 100, så blir det enda mere.....

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk plutselig et sterkt behov for å oppdatere meg litt på gamle helter.
    Dette bandet har i mine ører skrevet en av de ypperste langlåtene: The Ivory Gate Of Dreams, fra plata No Exit (1988).

Selvfølgelig er det Fates Warning, fedrene til dagens progmetal, bl.a. Dream Theater o.a.

- Awaken The Guardian (1986)
    - Perfect Symmetry (1989)
    - A Pleasant Shade Of Gray (1997)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er helt klart og pleier å røske med litt nice price saker mens jeg er ute og raider, her i byen har vi kun Musikkverket og det er en sjappe jeg ikke liker. Venter noen gode plater fra CDON nå da så det blir bra.

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne idag... Hatt den på cd lenge, men når jeg fant den på vinyl var det på tide å kjøpe den igjen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ah, en konspirasjon?! Hva bygger du ditt ubehag over Play.com på, asvaberg? Verdensherredømmeplaner, pengevask, nasjonalkommunisme, kooperativene, ikke så høyt oppe som Bilderbergerne og Illuminati, vel? Fortell, det gjør seg til morraskaffen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Ah, en konspirasjon?! Hva bygger du ditt ubehag over Play.com på, asvaberg? Verdensherredømmeplaner, pengevask, nasjonalkommunisme, kooperativene, ikke så høyt oppe som Bilderbergerne og Illuminati, vel? Fortell, det gjør seg til morraskaffen.
    Ha, du ber om det

Nei, ikke Zeitgeist eller annen slik spennende konspirasjon. Det er to veldig enkle grunner:

A)
    Jeg liker av prinsipp ikke nettbutikker som ikke lar deg avslutte et kundeforhold (deactivate account) eller, enda verre, en nettbutikk som ikke lar meg fjerne et kredittkort. Har du fler enn ett kredittkort, lar det seg fjerne til det står igjen ett, men det siste får man ikke fjernet uten epost til Play.com

Og svaret man får er fårete for å si det mildt: are you not satisified with our service? Please advice osv osv.....
    Men kredittkortet står der fremdeles.

Så da har jeg valgt å legge inn et kredittkort som utløp like etter at jeg endret profilen og det ser da slik ut nå i profilen:
    Your card has expired, please update your details now.

Det er, etter det jeg vet, den enkleste og tryggeste måten å "deaktivere" sin konto på.

B)
    Jeg har ved flere anledninger bestilt plate som "expected to be available at....", men som aldri kommer og som jeg da avbestiller igjen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det nok snø og i påvente av at den svinner hen, kom disse to meget kjapt fra jpc - home i posten i går.

Godt å se bilder av vår/sommer:

Beethoven - Die Geschöpfe des Prometheus (hans eneste rene ballettmusikk verk)

Bizet - Complete orchestral works - med Carmen, Symphonie C-dur m.m

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde mange gode stunder med heltene i Savatage på 80-tallet og var som mange andre rystet over Criss Olivas bortgang.

Jon Oliva, bransjens største (bokstavelig talt) er nå ute med sitt 4. album. Meget bra og veldig Savatage, metal, litt prog, skarpe soloer, synth/piano og vakre ballader. Anbefales!

Jon Oliva's Pain - Festival (2010)

-jo-festival-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Nytt" norsk band med sin første utgivelsene. Meget talentfulle unggutter fra Telemark. Het Illusion tidligere. Markedsføres som et band for tilhengere av Dream Theater, Symphony X, Evergrey og Pagan's Mind.

Vil karakterisere dette som progmetal som heller mot hardrock. Et sted mellom de 2 førstnevnte band. Anbefales for fans av "snill" progmetal. God produksjon og mye snadder i låtene. Bl.a. flere vanvittig imponerende gitarsoloer (sjekk bl.a. soloen litt over halvveis i "Remorse").

Aspera - Ripples (2010)

-asperaripples-jpg

Side 115 av 167 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 155 165 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •