Hvor kjøpe klassisk musikk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor kjøpe klassisk musikk?

Noen som kan komme med gode forslag til (nett-)butikker med godt utvalg av klassisk musikk?

Jeg er ikke på jakt etter vilkårlige innspillinger av de mest kjente verkene eller "100 classical hits". Det jeg trenger er aller helst en nettbutikk der de har både godt utvalg og ikke minst en skikkelig søkefunksjon som er tilpasset sjangeren. For klassisk betyr dette gjerne søk på komponist, album-nummer, musiker/artist, ettersom platetittel og gruppenavn ikke er dekkende.

platekompaniet.no, play.com og freerecordshop.no er eksempler på dårlig utvalg og søkemulighet

cdon.no er noe bedre.

Anyone?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.mdt.co.uk

Nå skal det sies at jeg ikke har handlet der selv, men butikken får i alle fall de aller beste skussmål fra de som bruker den. Så vidt jeg har skjønt trekker de også fra britisk moms (17.5%) på prisen om du bestiller utenfor EU, så da er det ikke så farlig å bestille så store kvanta at man må betale norsk moms i tillegg.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.naxos.no/index.php?SCREEN...n&department=1 kanskje?
    Ærlig talt har jeg ikke peiling på sånn musikk

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye snadder i katalogen til Naxos og det til meget gunstige priser, men det er nå en gang slik at om man er en smule seriøs samler av klassisk musikk, så vil man gjerne ha helt spesifikke innspillinger av bestemte verker. Slik tenker i alle fall jeg I Oslo er det platebutikker med bra utvalg (Alltid Klassisk, Norsk Musikkforlag og delvis Platekompaniet på Oslo City) men prisene er ofte relativt høye.

Et annet tips er å følge litt med på finn.no, det hender at det går store samlinger, selv fikk jeg plukket opp et par-tre banankasser med grominnspillinger fra en fyr som solgte hele samligen sin.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    www.mdt.co.uk

Nå skal det sies at jeg ikke har handlet der selv, men butikken får i alle fall de aller beste skussmål fra de som bruker den. Så vidt jeg har skjønt trekker de også fra britisk moms (17.5%) på prisen om du bestiller utenfor EU, så da er det ikke så farlig å bestille så store kvanta at man må betale norsk moms i tillegg.
    Det samme gjør du på amazon.co.uk også. Moms trekkes fra, og frakt legges på. Samtidig er jo prisene noe lavere, samt at du ofte kan bestille to CD-er samtidig, og derved spare frakt og LIKEVEL komme under 200-kronersgrensen. :-)

Det greieste er vel å sjekke ut mdt.co.uk (og liknende sider) for å finne de gode utgivelsene, for deretter å bestille dem der de er billigst. Som regel betyr dette Amazon - for min del.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    www.mdt.co.uk

Aiai, her var det mye snadder! Takker så mye

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •