Xr-cd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Xr-cd

Newcomer Chasin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xr-cd

Hei!

Noen som har erfaringer med XR-CD (Extended Resolution Compact Disc)? Det er et JVC produkt. De gir ut forskjellige titler på nytt, men i en høyere kvalitet. Hørte på Dire Straits og Tina Turner i gar, kan absolutt anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xrcd

XRCD kan bestilles på lyric hifi

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det spilles av på vanlig CD-spiller eller må en ha XR-CD avspiller, om det finnes?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XRCD utgivelser er helt vanlige CDDA plater. XRCD er kun en prosess/teknologi som brukes i mastering prosessen som ender opp i en cd plate.

Jeg har kjøpt en del XRCD plater og må si meg bra fornøyd med kvaliteten på disse. Nå er det jo mange momenter som spiller inn for at en plate skal bli bra. Så det at en plate har blitt mastret med XRCD er ingen garanti for at plata er bra. Jeg kjøpte Diana Krall - The Look of Love der XRCD24 var blitt brukt, men her var det ikke de helt store forskjellene fra plata du får kjøpt i en vanlig norsk platebutikk.

www.xrcd.net har litt mere info om dette.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken nettbutikk der ute i den store internett verdenen har best utvalg av XR-CD plater?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder amerikanske nettbutikker så er de relativt strikte på tolldeklareringen.

Elusive Disc - Hardware, Accessories, SACDs, Vinyl LPs, DVD-As and MORE! Call us (800)-782-3472 har stort utvalg.

Jeg har også god erfaring med eBay Store - Audiophile Resource: JVC XRCD, XRCD, New Arrivals (også amerikansk). Disse platene sendes som normal luftpost, men jeg har aldri opplevd at plater fra denne selgeren ikke har kommet fram. Prisene ligger på $25-30 + $6 i frakt. (har ofte best offer på platene som selges og du klarer å få de ned en dollar eller tre).

Asiatiske tar ikke dette med toll/tull alltid like nøye.

eBay Store - International Records: JVC XRCD, Venus Records Japan, NEW RELEASE Har greie priser og sender platene rekommandert. God erfaring med denne. samme prisnivå som AR.

Ser at det er en butikk over hos naboen: XRCD från Svalander Audio. Har ikke handlet noe der, men prisene ser litt høye ut i forhold til det å bestille fra disse på ebay. 320SEK + porto.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •