Musikk DVD med GOD Lyd - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 239
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er usikker på om Knebworth ble filmet - mener å ha lest litt både-og. Mulig jeg blander back-stage filming med genuin konsert filming.
    Stockholm juni 1986 ble ihvertfall IKKE filmet, men jeg var der selv så....

Uansett - Wembley på DVD er på veg, så får jeg kose meg med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    er usikker på om Knebworth ble filmet - mener å ha lest litt både-og. Mulig jeg blander back-stage filming med genuin konsert filming.
    Stockholm juni 1986 ble ihvertfall IKKE filmet, men jeg var der selv så....

Uansett - Wembley på DVD er på veg, så får jeg kose meg med den.
    misunner deg stockholm. var altfor ung den gangen. bare en drittunge. men jeg fikk hvertfall sett Queen & Paul Rodgers to ganger i 2005. det var stort det også. forøvrig må du sjekke ut "return of the champions" dvden, den er veldig bra

Wembley på dvd er fantastisk. en av de beste noensinne. bare synd den aldri kan komme i HD
    men jeg anbefaler på det sterkeste at du skaffer deg "Queen rock montreal" - sammenlignet med den versjonen som finnes fra før er det som det skulle vært to forskjellige konserter. i tillegg får du med live aid opptrednen også!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiricd
    misunner deg stockholm. var altfor ung den gangen. bare en drittunge. men jeg fikk hvertfall sett Queen & Paul Rodgers to ganger i 2005. det var stort det også. forøvrig må du sjekke ut "return of the champions" dvden, den er veldig bra

Wembley på dvd er fantastisk. en av de beste noensinne. bare synd den aldri kan komme i HD
    men jeg anbefaler på det sterkeste at du skaffer deg "Queen rock montreal" - sammenlignet med den versjonen som finnes fra før er det som det skulle vært to forskjellige konserter. i tillegg får du med live aid opptrednen også!
    Hehe - jeg har både "Return...." og "On fire..." på DVD og "Montreal" på Blu-Ray allerede. Manglet egentlig bare Wembley.

Fikk også med meg Queen+Paul Rogers i Stockholm; det var bra det, og høydepunktet var jo BoRhap med Freddie på storskjerm og vokal!

En ting jeg aldri har fått svar på, eller skjønt, med Queen er dette:
    hvorfor hadde de ikke med seg korister på konsertene sine?

Så og si alt av musikken deres er bygget opp rundt mye vokal; lag på lag med koring. På scenen er det da Freddie + Brian May med sin litt skarpe, men tandre stemme og denne "kråka", Roger Taylor, på trommer som står for de høye tonene og overstemmene. John Deacon sang aldri én tone.

Brian May hadde eget band og noen turneer og jeg var tilstede i Royal Albert Hall på en av disse og han hadde 2 korjenter som bidro veldig. De er også da med på "Live at the Brixton academy" CD'en hans.

Helt siden 1982 turneen hadde jo Queen ekstra musiker med, på keyboard. Morgan Fisher og senere Spike "the Duke" Edney.

Hvis jeg noen gang får sjansen til noen få ord med Brian eller Roger, så står dette spørsmålet ganske høyt oppe på lista.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - jeg har både "Return...." og "On fire..." på DVD og "Montreal" på Blu-Ray allerede. Manglet egentlig bare Wembley.

Fikk også med meg Queen+Paul Rogers i Stockholm; det var bra det, og høydepunktet var jo BoRhap med Freddie på storskjerm og vokal!

En ting jeg aldri har fått svar på, eller skjønt, med Queen er dette:
    hvorfor hadde de ikke med seg korister på konsertene sine?

Så og si alt av musikken deres er bygget opp rundt mye vokal; lag på lag med koring. På scenen er det da Freddie + Brian May med sin litt skarpe, men tandre stemme og denne "kråka", Roger Taylor, på trommer som står for de høye tonene og overstemmene. John Deacon sang aldri én tone.

Brian May hadde eget band og noen turneer og jeg var tilstede i Royal Albert Hall på en av disse og han hadde 2 korjenter som bidro veldig. De er også da med på "Live at the Brixton academy" CD'en hans.

Helt siden 1982 turneen hadde jo Queen ekstra musiker med, på keyboard. Morgan Fisher og senere Spike "the Duke" Edney.

Hvis jeg noen gang får sjansen til noen få ord med Brian eller Roger, så står dette spørsmålet ganske høyt oppe på lista.
    Queen m kor hadde ikke sett bra ut IMO, så jeg foretrekker at de gjorde det beste ut av det de hadde, som tross alt er veldig bra

solo er en helt annen ting, og jeg skjønner godt at brian may tok med kordamer, selv om det, for meg, får en litt mer "cabaret" følelse når det damer som korer på Tie your mother down & Now I'm here!!!

du må også skaffe deg Queen & Paul Rodgers dvden "Super live in Japan". er kun utgitt i japan men du finner den på ebay (hvor jeg kjøpte min). er med flere låter som ikke er med på "return.."

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiricd
    Queen m kor hadde ikke sett bra ut IMO, så jeg foretrekker at de gjorde det beste ut av det de hadde, som tross alt er veldig bra
    Ikke enig

Du bør høre/se Queen+George Michael fremføre Somebody to love på Wembley - Freddies minnekonsert. Der er det gospelkor bak trommesettet og det er bare helt utrolig!

YouTube - Somebody to Love

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke enig

Du bør høre/se Queen+George Michael fremføre Somebody to love på Wembley - Freddies minnekonsert. Der er det gospelkor bak trommesettet og det er bare helt utrolig!

YouTube - Somebody to Love
    har selvsagt sett/hørt dette, men syns ikke det tar seg ut i en Queen setting. at de skulle reist rundt med et kor hadde ødelagt imaget deres imo (selv om det ville bært betraktelig mindre)

ironisk nok er det nå flere sangere på scenen med Paul Rodgers enn før. både jamie moses på 2.gitar, danny miranda på bass og spike edney på tangenter synger. i tillegg til selvsagt paul, brian og roger. så harmoniene høres langt fyldigere ut i 2005, da det er 6 stemmer - altså dobbelt så mange som back in the days

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noen som mener at det er god lyd på Queen's DVD "Live At Wembley ´86", så er jeg meget nysgjerrig på hva slags anlegg dere bruker for å trylle frem den gode lyden.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hvis det er noen som mener at det er god lyd på Queen's DVD "Live At Wembley ´86", så er jeg meget nysgjerrig på hva slags anlegg dere bruker for å trylle frem den gode lyden.
    Ja, jeg er spent på å få denne i posten og sjekke ut lyden. Blir jo litt optimist med denne informasjonen:

Queen Live at Wembley Stadium is a superb memento of this memorable night. Disc 1 contains the entire Saturday gig (almost two hours) remastered in vivid DTS 5.1 or PCM Stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    det er langt fra optimal lyd på wembley konserten. syns ikke den er dårlig, men den er på ingen måte i toppsjiktet når det gjelder konsert dvder

må igjen anbefale Queen Rocks Montreal på det sterkeste når det gjelder lyd og bilde. wembley er mer historisk viktig, men den kommer ikke opp mot montreal produksjonsmessig. desverre

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tak i DVD'en "Super live in Japan". Kostet meg litt, men med Queen er det egentlig ingen økonomiske grenser.....selv om det egentlig gjelder karriereperioden frem til 24/11-1991

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også 2 disc versjonen av "Queen: Live at Wembley Stadium".

Det er bra lyd - men ikke noen referansedisc akkurat.

Tror jammen jeg får sette en Blue Ray spiller øverst på ønskelista nå som Queen gir ut konsert dvd på dette formatet.

Moro å lese at det er andre som liker Queen.

Av Queen har jeg også Greatest Video Hits 1 og 2 på dvd, bra lyd på disse to.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beam-me-up-Scotty, GH 1&2 er i flere versjoner - denne har f.eks DTS surround
    Amazon.co.uk: Queen: Greatest Video Hits, Vol. 2 [2003] (REGION 1) (NTSC): DVD: Queen

NB! husk Viasat4 i dag kl 1555 og kl 2335

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tak i DVD'en "Super live in Japan". Kostet meg litt, men med Queen er det egentlig ingen økonomiske grenser.....selv om det egentlig gjelder karriereperioden frem til 24/11-1991
    tror ikke du blir skuffet!!! er flere låter som ikke er med på return of the champions. Teo Torriate, I was born to Love you, Fire and Water...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beam-me-up-Scotty, GH 1&2 er i flere versjoner - denne har f.eks DTS surround
    Amazon.co.uk: Queen: Greatest Video Hits, Vol. 2 [2003] (REGION 1) (NTSC): DVD: Queen

NB! husk Viasat4 i dag kl 1555 og kl 2335
    Queen Greatest Video Hits 1&2 som jeg har - har begge dts 96/24 5.1 surround - begge også i PAL.

Når det gjelder Star Trek så har denne akkurat ankommet min stue:

Complete The Next Generation Series, 49 disc.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har du litt å gjøre fremover, spock..... 49 plater! Det er heftig! Håper det er tekstet på norsk - alle de rare tekniske uttrykkene de bruker (både de teoretisk mulige og de hinsides mulige) kan være en utfordring å få tak på.....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har du litt å gjøre fremover, spock..... 49 plater! Det er heftig! Håper det er tekstet på norsk - alle de rare tekniske uttrykkene de bruker (både de teoretisk mulige og de hinsides mulige) kan være en utfordring å få tak på.....
    Ja det er sone 2 med norsk tekst

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ble prisen for dette monsteret, Mr_Spock.?

Vanvittig.:-D
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Hva ble prisen for dette monsteret, Mr_Spock.?

Vanvittig.:-D
    http://www.cdon.com/product.phtml?prod=759747

Men jeg kjøpte den mellom Star Trek Norge Klubben, ble litt billigere da

Trekkers Norge!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer musikk

God lyd og godt bilde:

Concert for George: Minnekonsert for George Harrison med Sam Brown, Billy Preston, Joe Brown, Eric Clapton, Jeff Lynne, Ringo Star, Paul McCartney, Gary Brooke,Tom Petty and the Heartbreakers osv. Musikkhistorie. DTS.

Gary Moore And Friends - One Night In Dublin - A Tribute To Phil Lynott:
    Her spilles Thin Lizzy låter som får luftgitaren fram. DTS.

AC/DC Live at Donington: Blue ray. Rocker.

Karajan - Beethoven - The Symphonies - Berliner Philharmoniker: Opplev Karajans genialitet!

The Jimi Hendrix Experience - Live at Monterey: Første konsert i USA etter modningen i England. Nærmest religiøst for oss gamlinger. Wild thing svinger så det siste hårstrået står rett til værs. DTS.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk da tak i Budapest Nep stadion konserten med Queen fra 1986 på DVD. "Live in Europe - We are the Champions", har man valgt å kalle den.
    Jada, dette er ikke en offisiell utgivelse men heller ikke en bootleg. Dette er en (pirat)kopi av VHS utgivelsen og det ser og hører sånn ut også.
    Men nå har jeg da ikke VHS spiller lengre og dette var noe jeg VILLE ha på DVD.
    Lyden er ganske bra egentlig, bildet er det verre med,men jeg ser da greit nok og lar bare minnene strømme på.

Amazon.co.uk: Queen - We are the Champions in Europe DVD: DVD

Hos noen av oss Queen frelste er dette den ultimate konserten. Freddie er i perlehumør og stemmen holder nesten ut i andre refreng på "Champions...."
    Så og si hele det ungarske TV selskapets kameraer ble leiet inn til å filme denne konserten og DoRo har regien (The torpedo twins, som de kalles).

Det er på denne opprinnelige VHS utgivelsen noen pauseinnslag med hver av bandmedlemmene. Heldgivis er de også med på DVD kopien. Brian er i luftballong, Roger kjører gocart, John er på rusletur langs elva og Freddie er i kunstgalleri.
    Men crem-de-la-crem er når de er på elvecruise i Budapest. Idet de passerer parlamentsbygningene (digre greier), kommer disse ufattelig bra kommentarene fra Freddie til noen medreisende:
    "Parliament building? Is it for sale? How many bedrooms?
    Do they have enough servants corridors?
    Oh, not a good thing to say in this country....."

Det er priceless den saken der.... jeg ler så jeg griner hver gang jeg ser og hører de ordene.....

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •