Heavy Metall eller Metall? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Araya
    Se filmen Metal: A Headbangers Journey. Der har de listet opp alle subgenre av metallen. Jeg var ikke like enig i hvor alle referansebandene var plassert utfra stil, men det er vel ikke så nøye?
    Koselig liten film var det. Blant annet filmet i Bergen og Oslo.
    Å si at Judas Priest og Iron Maiden spiller power Metal blir litt som å påstå at Bill Gates jobber i Packard Bell. Hvor viktig det er å diskutere det på et AVforum er en annen sak, men det er jo faktisk dette denne tråden går ut på.
    Den filmen du refererer til frister litt å se, faktisk.

EDIT:
    Når jeg leser i Wikepedia ser jeg fort hvor Nightspirit får sin informasjon fra, og mye av den informasjonen er jeg sterkt uenig i (som f.eks at Live Wire av Mötley Crüe er en speed metal-låt. Helt utrolig), men mye av det han sier stemmer ifølge Wikepedia. De sier at Helloween begynte som Speed Metal men utviklet seg/og banet vei for Power Metal, så der har vi begge rett, i følge Wikepedia. Jeg kan slå meg til ro med det. Nå gjenstår det bare å komme til enighet ang. Iron Maiden og Judas Priest...:grin:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første Mötley Crüe albummet var mere inspirert av punk enn noe annet, og fint lite speed metal.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det første Mötley Crüe albummet var mere inspirert av punk enn noe annet, og fint lite speed metal.
    Selvfølgelig. Som sagt så er jeg sterkt uenig i mye av det Wikepedia skriver. De klarer faktisk å nevne Scorpions, Rainbow og Ratt også:
    Speed metal has also been used by other metal subgenres during the 1980s. Many of these were Glam metal and NWOBHM bands. Notable speed metal songs from non-speed metal bands are;

"Be Quick or Be Dead" by Iron Maiden
    "Queen of the Reich" by Queensrÿche
    "Slave to the Grind" by Skid Row
    "Body Talk" by Ratt
    "Live Wire" by Mötley Crüe
    "Kill the King" by Rainbow
    "Robotman" by Scorpions
    "Hell to Eternity" by W.A.S.P.
    "Paris is Burning" by Dokken
    "Fast As A Shark" by Accept
    Skal man tro Wikepedia er alle raske låter Speed Metal, noe som selvfølgelig bare er tull og tøys.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den siden jeg kom med, har jeg ikke sett/lest før jeg søkte på ordet power metal i yahoo.com for å finne en liten referanse side, på det jeg mener. bare så det er sakt!

leste på den siden nå og så faktisk at pantera også er skrevet opp i listene der... men som di tidligere skivene...

som sagt så har jeg ikke så alt forstor peiling på speed metal... og at helloween var det kan godt wære sant, men di regnes som pionerer av power metal...

ang judas og maiden... jeg nevner disse som power metal fordi, det er fra di bandene stilen kommer i fra, og det er ikke store marginer som skiller dem. di er vel mer en blaning av dagens power og heavy... hoved grunner til di er power er vokalen!
    men vis jeg tar heilt feil nå, så får du rette meg i dette
    mr andrewardenkriger... :wink:

jeg har ikke vert metal fan i 20 år siden jeg nå er 23... men har brukt di siste 13-14 årene på det! og jeg lærer fort :grin:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wikepedia wrote
    After their speed metal debut Walls of Jericho, Helloween slowly paved the way for what power metal would ultimately become with the release of the albums Keeper of the Seven Keys, Parts I and II, in 1987 and 1988, respectively.
    Angående Helloween; hvis vi skal gå etter Wikepedia så har vi begge rett.

ang judas og maiden... jeg nevner disse som power metal fordi, det er fra di bandene stilen kommer i fra, og det er ikke store marginer som skiller dem. di er vel mer en blaning av dagens power og heavy... hoved grunner til di er power er vokalen!
    Det blir litt som å si at alle heavyband spiller blues, fordi det er der metallen stammer fra. At band bruker høy falsettvokal gjør ikke at de automatisk blir power metal. Da hadde band som Dream Theater, Queensrÿche og TNT også vært Power Metal. Jeg klarer ikke helt å høre noe power metal i musikken til Maiden, og som sagt før; de er en av pionerene innen NWOBHM. I mine ører har ikke Maiden forandret nevneverdig stil siden Number Of The Beast, selv om skivene de gir ut nå ikke når de gamle skivene opp til anklene.

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har nåkk rett.. :-? jeg skal gi meg... :wink: