Heavy Metall eller Metall? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    for di som digger det meste av metal sjangre... må høre på Ihsahn- the adversary! denne plata er veldig vanske lig å sette i en kategori! ;-) . samme gjeleder jo også opeth egentlig, er det deth metal? ja. er det metal? ja.

spør du meg så finnes det bare noen få sikkkelige true black metal band! :
    Emperor
    mayhem
    darkthrone
    satyricon (det gammle!)
    tulus
    marduk
    burzum
    + noen få til som jeg ikke kommer på i farten...

extrem metal:
    Dimmu borgir
    children of bodom
    zyklon
    sirius
    satyicon
    immortal
    + alle di som folk flest deffinerer som black metal... ;-)

"american" death metal:
    cannibal corps
    obituary
    blood red throne
    +++ lignende band

svensk death metal:
    edge of sanity
    hypocrisy
    in flames
    opeth
    +++ lignende band...

power metal:
    gamma ray
    helloween
    hammerfall
    freedom call
    rhapsody
    judas priest
    iron maiden
    +++++

metal/ heavy metal:
    megadeth (90 tallet)
    metallica (90 tallet)
    pantera (rart ingen nevnte disse!! fy skam dere ;-) )
    ozzy
    black label suciety
    +++

thrash metal:
    slayer
    megadeth
    metallica
    destruction
    mersyfull fate
    testament
    +++

NU metal:
    linkin park
    slipknot
    ++

goth metal
    theatre of tragedy
    trail of tears
    my dying bride
    the sins of thy beloved
    anathema
    sirenia
    ++

folk/ viking/ celtic metal
    borknagar
    einherjer
    cruasjan (eller noe sånt!)
    geasa
    celtic frost
    enslaved
    finntroll
    enciferum
    ++

men mange av disse går over til andre sjangre også... det er veldig vanskelig å sette dem alle i båser... :-?
    hva med band som King diamond? horror metal?
    eller venom er det thrash, black, eller heavy metal?

dette er bare to eksempler på band som er vrine i å sett i en kategori...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nightspirit

folk/ viking/ celtic metal
    borknagar
    einherjer
    cruasjan (eller noe sånt!)
    geasa
    celtic frost
    enslaved
    finntroll
    enciferum
    ++

Fjernet masse bare for å infomere om Einherjer (einherjer -------> Batterd)(Einherjer har skjiftet navn)

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett metal sjanger...
    METALLICA er og blir det beste av den sjangeren syns nå jeg hvertfall... 8)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er så morsomt med Metallica-fans er at mange av dem hører utelukkende på Metallica, og om man setter på noe annet sier de "det er helt ok, men det er jo liksom ikke Metallica da." ;-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    battered er ikke einherjer! einherjer ble nedlagt og samme folka startet et nytt band, di ville spille annen musikk! battered som forøvrig er et trash metal band.

megadeth slår metallica langt ned i støvlene! :wink: er ikke engang på samme bølgelengde! det dummeste metallica gjorde var på sparke dave mustaine...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    megadeth slår metallica langt ned i støvlene! :wink: er ikke engang på samme bølgelengde! det dummeste metallica gjorde var på sparke dave mustaine...
    Er 100% enig med deg. btw, du skylder meg 4-500 kroner fra "får man ikke rock/metal musikk med bra lyd?" tråden :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    battered er ikke einherjer! einherjer ble nedlagt og samme folka startet et nytt band, di ville spille annen musikk! battered som forøvrig er et trash metal band.

Ja jeg glemte å si det at grunnen til Einherjer la ned va for å skjifte musikk stil

Jeg beklager så meget. Poenget mitt va det at det er dei samme gutta + 2 ekstra.

Håper dere tilgir meg :-P

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    no hard feeling man! :wink:

er ikke helt med på den 4-500 kr greia! forklar! :?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svensk death metal:
    edge of sanity
    hypocrisy
    in flames
    opeth
    +++ lignende band...

power metal:
    gamma ray
    helloween
    hammerfall
    freedom call
    rhapsody
    judas priest
    iron maiden
    +++++

metal/ heavy metal:
    megadeth (90 tallet)
    metallica (90 tallet)
    pantera (rart ingen nevnte disse!! fy skam dere ;-) )
    ozzy
    black label suciety
    +++
    ...
    Opeth spiller nå progressive metal.
    Judas Priest er selve definasjonen på Klassisk Heavy Metal
    Iron Maiden er NWOBHM(New Wave Of British Heavy Metal)
    Pantera ble karakterisert som Power Metal når de først ble store. De har tilogmed gitt ut en skive som heter det. De var ihvertfall ikke vanlig Heavy Metal. Helloween ble i sin tid kalt Speed Metal. Hva de spiller nå vet jeg ikke.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det som er så morsomt med Metallica-fans er at mange av dem hører utelukkende på Metallica, og om man setter på noe annet sier de "det er helt ok, men det er jo liksom ikke Metallica da." ;-)

Hehe... skal innrømme att jeg hører mest på metallica av alle metal bandene..
    Så jeg har kanskje ikke like stor kjennskap til alle bandene som er, som mange her inne, men av de jeg har hørt, så er Metallica best... Syns nå jeg da ;-)

Å for å fyre opp enda litt her da...
    Hvorfor er Metallica ett av verdens største og mest populære band??
    Noe må de da gjort riktig... :razz: hehe

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    føler meg litt på vida når jeg skriver dette, men jeg prøver nå ialfall uansett..

Metallica var jo trash før?

manowar, hammerfall, sonata og liknende er jo power?

dimmu, satyricon, borknagar o.l. black/heavy?

def leppard, scorpions o.l. hard rock/rock

mulig jeg er på vidda ass.

holder meg for det meste på 80-talls rocken jeg så.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke helt med på den 4-500 kr greia! forklar! :?
    Måtte bestille noen CDer etter jeg så lista di

Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    manowar, hammerfall, sonata og liknende er jo power?
    Er ikke helt sikker på om jeg er enig i at manowar er power, nå har jeg bare hørt "Warriors Of The World United" plata, syns ikke den var så veldig kvikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det er vel både musikken og sjangrene stadig i utvikling, slik at det blir vanskelig å definere en stilart 100%?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk det er akkuratt det jeg også prøver å si her... :wink:

og opeth er et death metal band! di definerer seg selv som det, det har di sagt til meg med egne ord, da di spilte i stavanger for noen år siden... :grin: (PS. konge konsert!)

hvilke plater var det du måtte ha?

folk mente at megadeth også var et speed metal band med en gang di kom ut...
    jeg er ikke helt sikker på hva egentlig speed metal er for noe engang...!
    men helloween (med kai hansen i front) er jo di som startet power metal! jeg nevner judas og maiden som power metal band siden disse bandene er extremt like dagens power metal! samme vokal, rytmer, melodier osv...

da jeg var i oslo forige helg, begynte jeg å diskutere med en fyr på rock-in. og i hans øyne (og øre) var pantera selve definasjonen på heavy metal....

og ja jeg glemte å nevne nwobhm, beklager så mye! :wink: . diamond head kikker ass! :grin:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk det er akkuratt det jeg også prøver å si her... :wink:

og opeth er et death metal band! di definerer seg selv som det, det har di sagt til meg med egne ord, da di spilte i stavanger for noen år siden... :grin: (PS. konge konsert!)

folk mente at megadeth også var et speed metal band med en gang di kom ut...
    jeg er ikke helt sikker på hva egentlig speed metal er for noe engang...!
    men helloween (med kai hansen i front) er jo di som startet power metal! jeg nevner judas og maiden som power metal band siden disse bandene er extremt like dagens power metal! samme vokal, rytmer, melodier osv...

da jeg var i oslo forige helg, begynte jeg å diskutere med en fyr på rock-in. og i hans øyne (og øre) var pantera selve definasjonen på heavy metal....
    :
    Opeth er ikke mere Death Metal enn Dream Theater. Musikken er progressiv med små innslag av Death-vokal, men musikken er ikke lenger Death. Hör på f.eks Morbid Angel så hörer du hva Death Metal er.
    At Helloween startet power Metal-sjangeren er helt feil. Helloween var et av de förste Speed Metal-bandene sammen med f.eks Agent Steel, Scanner etc.

Judas Priest var med på å starte Heavy Metal-sjangeren i kjölevannet av Black Sabbath tidlig på 70-tallet og det er stilen de enda spiller selv om enkelte av låtene til tider har blitt hardere. Iron Maiden har aldri värt i närheten av å spille Power Metal. Har aldri hört et Power Metalband som ikke bruker to stortrommer.

Pantera har aldri spilt vanlig Heavy Metal, men har til tider flörtet med sjangeren. Pantera's musikk var det som en gang ble kalt Power Metal, men sjangeren har blitt kraftig vannet ut med band som Iced Earth, Nevermore(meget bra band) etc.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detta var intrisant :-P

Men dere har ikke nevnt Disturbed, Kjemepe band
    har ikke mye greie på sangerne så en an dere får si noe om dem og da ;-)

*Edit: enda et band jeg ikke har sett nevt her er Stonegard kjepme band

men men vi kan kansje liste opp mange hudre band som ikke er blitt nevt her så.....

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    megadeth slår metallica langt ned i støvlene! er ikke engang på samme bølgelengde! det dummeste metallica gjorde var på sparke dave mustaine...

Dette var vel ferdig diskutert på 80-tallet hvis du ikke heter Dave Mustaine.

Sitat:
    Å for å fyre opp enda litt her da...
    Hvorfor er Metallica ett av verdens største og mest populære band??
    Noe må de da gjort riktig... hehe

Jepp, de begynte å lage musikk for de store massene.

Heavy metal, speed metal, death metal, etc..... Enten liker man et band, eller så liker man det ikke. Hvilken genre det er, blir da uinteressant i følge meg :-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan lese litt om noen få grener inne på www.anus.com (nei det er ikke porr!!!) death, black, heavy, speed, trash metal og grindcore...

anngående power metal: http://en.wikipedia.org/wiki/Power_metal her står det jeg mener!
    og selv om noen (pantera i dette tilfelle) tar i bruk et ord (power metal) betyr ikke det at det er det di spiller... se venom- black metal... venom spiller ikke black metal!

ellers så er heavymetal.no en bra side vis du vil spøre eller lurer på div. ting...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan lese litt om noen få grener inne på www.anus.com (nei det er ikke porr!!!) death, black, heavy, speed, trash metal og grindcore...

anngående power metal: http://en.wikipedia.org/wiki/Power_metal her står det jeg mener!
    og selv om noen (pantera i dette tilfelle) tar i bruk et ord (power metal) betyr ikke det at det er det di spiller... se venom- black metal... venom spiller ikke black metal!

ellers så er heavymetal.no en bra side vis du vil spøre eller lurer på div. ting...
    Hvis du vil bruke Wikepedia som referanse er det greit for meg, selv om det ikke akkurat er den mest troverdige "sannheten" i denne verden.

Om US Power Metal:

Wikepedia wrote:
    American power metal, like European power metal, was influenced by Queen, Rainbow, Iron Maiden, Judas Priest, Dio, Queensrÿche, and Plus Ultra. Some consider modern American bands like Iced Earth and Nevermore to be the descendants of this style, but others claim that the movement has ended, swallowed by better known styles such as thrash and European power metal
    Som tidligere nevnt..(Nevermore, Iced Earth)
    Power Metalband inspirert av Maiden, Priest..

Helloween og Speed Metal:
    In the mid-1980s, European bands such as Helloween (Germany) and Europe (Sweden) put even more attention to the melodic development of the songs. Helloween mixed fast speed metal riffs with melodic ones and added Iron Maiden-like powerful vocals, further cleaning the sound
    Helloween spilte Speed Metal og hvis du hører på f.eks Wall Of Jericho(skiva som kom før Keeper ...part I) så er det ikke mye Power Metal å spore. At andre band har "viderutviklet" Helloweens speed metal, kan jeg gå med på.
    La meg også påpeke at jeg vokste opp på denne tiden og Helloween var et av mine favorittband. Jeg likte Helloween helt til de ga ut Keeper ..Part II. Godt mulig de begynte å spille Power Metal da, for etter Part I gikk det nedover med dem.
    Power metal, as the term is used today, places primary importance on an epic sound, usually at high speeds, primarily due to its speed metal roots, and with catchy melodies.
    At power metal stammer fra speed metal kan jeg akseptere.

Du kan ikke bare si at Iron Maiden og Judas Priest spiller Power Metal selv om Power Metalband er inspirert av dem. Disse bandene var pionerer i sin stilart og har vært med å skape Heavy Metal og NWOBHM.

Pantera var mest for å sette det på kanten, men Pantera kalte sin musikk Power Metal tidligere i sin karriere. Andre band lot seg inspirere av bl.a Pantera og utviklet noe som i senere tid har blitt til NUmetal. Tunge riff med hardcore-aktig vokal.

Jeg kjenner godt til heavymetal.no og screammagazine.com, for å si det mildt.
    Nei det er faktisk ikke så mye jeg lurer på når det gjelder Heavy Metal. Jeg skal ikke påstå at jeg er noe orakel innen stilartene, men etter 20 år som aktiv metal-musiker vet jeg litt.

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se filmen Metal: A Headbangers Journey. Der har de listet opp alle subgenre av metallen. Jeg var ikke like enig i hvor alle referansebandene var plassert utfra stil, men det er vel ikke så nøye?
    Koselig liten film var det. Blant annet filmet i Bergen og Oslo.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •