Laste ned musikk i lossless... hvor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Laste ned musikk i lossless... hvor?

Er det noen plasser man kan laste ned musikk i lossless format? Eller tilbyr alle nettbutikkene kun "vanlig" MP3 i typisk 196kb....?

Er så lei av å kjøpe et helt CD-album for å få 2-3 bra sanger i god kvalitet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøv nedlastnings program...

Hvis du mener at du bestiller sanger over fra en nettbutikk, så hadde det kanskje vært en idè å prøve med et nedlastnins program... Hvis du ikke har det kan du prøve med denne: http://www.limewire.com/english/content/norwegian.shtml
    Et greit program...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du velge litt flere formater/bitrater: www.allofmp3.com

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan kjøpe ogg og flac her

Edit; huh? Mye artister jeg ikke har hørt om iallefall

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN mener vel helt ukomprimert musikk...

Jeg hører deg, Håkon. Er ikke fan av bokslyden jeg heller. Temmelig ubrukelig på anlegget. Men kanskje verdiene våre snart hører en forgangen tid til...

Uansett; godt spørsmål!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Her kan du velge litt flere formater/bitrater: www.allofmp3.com
    Kan også anbefale allofmp3.com. Kan laste ned både ren CD kvalitet eller WMA lossless og andre lossless formater. Men man betaler for antall MB man laster ned. Men ett album i CD (WAV filer) koster rundt 30-40 kr så ikke så ille. Jeg laster ned i MP3 variable bitrate (avg. 320) og hører ikke forskjell på lossless formater.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allofmp3.com tilbyr i tilleg til "ordinær betaling" også betaling via SMS. Noe dyrere, men allikevel billigere enn andre alternativ: "For Norway users only. Send an SMS with message: send allofmp3 to the number 2030 (cost of an SMS is 3.75 Euro) and instantly get an access code to this album. Enter the code in the box below and download the album."

Newcomer Bud White sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man kjøper no låter hos allofmp3.com, blir noe av pengene gitt til artistene da?
    I denne artikkelen var det en par tester av ulike nettsteder for musikk-kjøp.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke allofmp3 en sånn russiskbasert sak, dvs. ikke et rødt øre av det du handler for havner i lomma på artisten? Isåfall er det jo like dumt som ulovlig nedlasting.

Andreas

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Er ikke allofmp3 en sånn russiskbasert sak, dvs. ikke et rødt øre av det du handler for havner i lomma på artisten? Isåfall er det jo like dumt som ulovlig nedlasting.

Andreas
    Var det jeg lurte på også. Isåfall setter jeg seil på skuta, og heiser sjørøverflagget istedet for å betale russiske banditter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel hver enkelt avgjøre om det er moralsk riktig å handle på allofmp3. Det er uansett lovlig. For min del gidder jeg ikke å betale 130 kroner for en CD, spesiellt når maks 10 % går til artisten og mesteparten går til grådige musikkselskaper som tar like mye betalt for musikk du laster ned fra nett i mp3 format som en vanlig CD (bestilt fra play.com).

http://www.aftenposten.no/forbruker/...cle1146078.ece

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas_91
    Hvis du mener at du bestiller sanger over fra en nettbutikk, så hadde det kanskje vært en idè å prøve med et nedlastnins program... Hvis du ikke har det kan du prøve med denne: http://www.limewire.com/english/content/norwegian.shtml
    Et greit program...
    1. http://www.pcworld.no/index.cfm?fuse...FA493BB2CDB285

2. Lossless-musikk er vel ikke lett og finne på slike program. Og selv om man sparer penger, ødelegger jeg ikke musikkopplevelsene med "dårlig" 196kb mp3 sanger på et anlegg jeg har brukt så mye penger på for at skal låte bra.

3. Fint med forslag, men videre diskusjon om slike programmer vil gjøres at posten stenges, og det er ikke mitt ønske. Jeg kan gjerne betale litt hvis jeg får det i god kvalitet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips om All of Mp3. Er nå medlem der.... Jeg har dog ikke dårlig samvittighet ovenfor musikkbransjen, da jeg også bruker penger på vanlige CD`er av god kvalitet. Og disse syntes jeg stort sett er overpriset med tanke på at jeg ofte "må" betale 165kr for 2-3 gode sanger....

Men når de store selskapene (f.eks. MSN) makter å levere sanger i dårlig kvalitet (les:mp3) til 8kr stykket, skyter de seg selv i foten. Mp3 kan folk laste ned gratis. Mafia eller ikke, AllofMp3 leverer tydligvis et unikt produkt der forbrukeren selv kan velge hva han ønsker av kvalitet/pris, til fordel for oss som faktisk setter pris på kvalitet.

Jeg har selv 1500-2000 komplette CD-album perfekt organisert i format minst 196kb MP3 hjemme, men det desverre er ikke dette i lossless format, og er nesten en skam og sette på anlegget under andre omstendigheter enn fest... Derav spørsmålet.

Noen andre forslag til musikktjenester?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, ettersom du ikke får dårlig samvittighet ovenfor musikkbransjen, så kan du gå innpå div torrentsider og lete etter album i flac. Flac-filer tror jeg har like god kvalitet som wav.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaling til alle som uttaler seg så bastant om MP3: Blindtest! Velg en CD, lag fire spor: WAV, FLAC, 192 kpbs MP3, 320 kbps MP3. Lag en playlist, sett på shuffle og repeat, og få en tilgjengelig stakkar til å notere ned gjettingene deres. Mange blir overrasket over hvor vanskelig, tidvis umulig, det er å merke forskjell når de ikke på forhånd vet hva som spilles.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ADVARSEL!

Tenkte jeg skulle teste Allofmp3s funksjon "SMS-Order". På siden står det ettertrykkelig: "For Norway users only. Send an SMS with message: send allofmp3 to the number 2030 (cost of an SMS is 3.75 Euro) and instantly get an access code to this album".

Dette tolker jeg som at man betaler 3.75 EURO pr. SMS og at man skal få nedlastingskoden med en gang (ref. "instantly").

Sendte den rette koden til det oppgitte nummeret og regner med å bli belastet 3.75 EURO. Etter noen sekunder får jeg en SMS som sier "Please send the text SEND ALLOFMP3 two more times in order to get the download code".

Dersom man gjør det så betaler man jo 3 x 3.75 = 11.25 ERO for en CD.

Jeg sendte ikke to SMS-er til. Svindel? Kanskje...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Anbefaling til alle som uttaler seg så bastant om MP3: Blindtest! Velg en CD, lag fire spor: WAV, FLAC, 192 kpbs MP3, 320 kbps MP3. Lag en playlist, sett på shuffle og repeat, og få en tilgjengelig stakkar til å notere ned gjettingene deres. Mange blir overrasket over hvor vanskelig, tidvis umulig, det er å merke forskjell når de ikke på forhånd vet hva som spilles.
    helt enig!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bud White
    Tja, ettersom du ikke får dårlig samvittighet ovenfor musikkbransjen, så kan du gå innpå div torrentsider og lete etter album i flac. Flac-filer tror jeg har like god kvalitet som wav.
    I mine øyne er det en stor forskjell på å laste ned musikk ulovlig og lovlig. allofmp3 er lovlig distribuert musikk mens det er det ikke på torrent sider. Dessuten er du garantert kvalitet på allofmp3.

For de som er i tvil om lovligheten og om allofmp3 kan man sjekke ut denne linken:

http://www.museekster.com/allofmp3faq.htm

Man må også huske på at en lovlig CD i russland koster rundt $3 derav prisene på allofmp3.com også. I Russland er det faktisk like dyrt å laste ned musikk på allofmp3 som det er å kjøpe den i butikken.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Er ikke FLAC lossless? I så tilfelle skal det godt gjøres å høre forskjell... 320kbps har jeg ikke testet nøye opp mot CD med skikkelig anlegg, men på 192kbps hører jeg forskjell. Det vet jeg....

Jeg vil bli overrasket om jeg ikke hører forskjell på 320kbps og CD på et skikkelig anlegg...

Newcomer Ludomaniac sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner massevis av musikk i losslessformatene FLAC, APE etc på Usenet.
    Få deg en konto på www.newzbin.com, der kan du laste ned index-filer som forteller hvor på usenet det er postet alle typer musikk, film, spill, programvare etc. Disse indexfilene kan åpnes i programmer som f. eks. Newsleecher. Deretter oppretter du en konto hos en leverandør med høyhastighetsconnection til usenet f. eks. www.usenetserver.com og derfra kan du laste ned det hele med full hastighet. Og det beste med det hele er at du slipper shitty fildelingsprogrammer med seeding etc og kan få hele album i løpet av noen få minutter, avhengig av linje. ADSL2+ kommer virkelig til sin rett her

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •