Musikk DVD'er - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32

Tråd: Musikk DVD'er

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har bare 2 musikk-DVDer. Begge er nevnt allerede

Metallica - S&M
    Dream Theater - Metropolis 2000 - Live scenes from New York

S&M er veldig stilig. Orkesteret gir musikken en veldig feit, bred og full lyd. Arrangementene er helt fantastiske. Det var denne platen som introduserte meg til rock. No Leaf clover var den første Metallica (og rock)-sangen jeg likte. Når jeg ser på S&M setter jeg fremdeles pris på det, men jeg kan ikke hjelpe å føle at de musikalske prestasjonene ikke er så imponerende som jeg trodde for 4 år siden, i motsetning til ...

Dream Theater, som overrasker meg hver gang jeg ser et opptak av dem. Jeg var heldig nok til å se dem live i Oslo Spectrum før i år (min første rock-konsert) og det var helt utrolig. Man ser dem spille på DVDer og på bootlegs. Man ser hva dem gjør, men siden det er på PC-skjermen og ikke i "real life" så kan man ikke stole helt på dét man ser. Det *må* jo ha vært manipulert. Men når man ser dem live, er det ingenting som kan manipuleres. De spiller faktisk så bra som det ser ut som. Jeg er trommeslager selv så jeg vet at Mike Portnoy er en sinnsyk person. Hadde jeg vært gitarist hadde jeg sagt det samme om John Petrucci og John Myung. En av grunnene til at jeg elsker Dream Theater, er vokalisten, ironisk nok siden de fleste som hater DT, hater det pga vokalisten. Jeg elsker den opera-stilen hans. Dét at han når steinhøyt opp i registeret er også mektig imponerende.

Jordan.. hva kan man si om han? Ble akseptert inn på Juilliard når han var 9 år. Han er et voksent vidunderbarn.

Skulle ønske Liquid tension hadde en DVD ute. Får nøye meg med bootlegene.

--------
    Av DVDer jeg kunne tenke å kjøpe meg står nok Riverdance og Sarah Mclachlan-DVDene relativt høyt. Elsker riverdance.

--

Men når James går på scenen under Extacy of Gold.. da gråter jeg hver gang. Er så sinnsykt majestetisk og stemningsfullt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører Myung imponerte på tolvstrengers bass i spektrum? Synes egentlig han er ganske kjedelig på studioplatene.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er jo ikke like profilerte som de andre. Det er flere tromme- gitar- og keyboardsoloer enn bass og vokalist-soloer. Men skal bassen være så 'frempå'? Den er jo komp'et. Er bare 1 bass-solo fra SFAM, såvidt jeg husker, og det er vel på The dance of eternity?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører vel litt for mye på klassisk prog til at jeg klarer å se på bass som et rent kompinstrument.

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SLIPKNOT - DISASTERPIECES er min favoritt DVD ever.Bra lyd og rått sceneshow.Gleder meg til de kommer på Quart'n.Tror koRn blir headliner denne dagen.
    Har 118 musikk dvd'er.Noen som slår meg ?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Red Hot er bra. Frusciante koser seg med gitaren og stemninga på konserten er bra. Sett den 3-4 ganger nå. Ellers er den siste med Pearl Jam også veldig stemingsfull og bra. Kameratene mine sitter på hvert vorspiel å ser på Robbie W sin konsert...spesielt den delen med nakne pupper

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så kom jeg plutselig over Cunning Stunts med Metallica i danmark til 99!! Må være årets røverkjøp? Er ikke noe die hard metallica fan, men synes som tidligere nevnt i forumet her at det er en kanon konsert. Bassen dunker bra!
    Noen som har hørt noen av Rage dvdene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har "Battle of Mexico City". Har ikke fått sett på den i sin helhet, men det lille jeg har sett var ikke oppløftende. Regissøren burde fått et spark i ballene for den elendige jobben han har gjort. Masse sekvenser der bilder er asynkront med musikk - antar dette skal imitere en eller annen "kul" musikkvideoeffekt. Slik sett fungerer den ikke som konsertfilm i det hele tatt.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen musikk-dvd'er jeg også.

Min desidert beste er PETER GABRIEL - GROWING UP
    Den er bare helt råbra, med DTS lyd og greier....

Ellers har jeg sansen for Tom Petty & The Heartbreakers High grass dogs - Live at Fillmore

Og Depeche Mode - Live In Paris

Av musikk-cd'er så er den akustiske cd'en til Nils Löfgren et av de aller beste album jeg har hørt! Acoustic live heter det vel... helt vannvittig god på akustisk gitar, med svært fengende låter. Lydkvaliteten er blant det beste jeg har hørt noen gang fra en cd!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo Robbie Williams - what we did last summer, den er veldig bra.
    Elton John - One night only, med bra lyd og dårlig bilde.
    Peter Gabriel - secret world live har bra lyd og dårlig bilde.

Alle sammen har bra inn hold bare så det er nevnt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lynyrd Skynyrd - "Lyve - Vicious Cycle Tour". Du verden! Det går an å være harry med stil!!!! Kanonbra filming, kanonbra musikk fra et av rockens mest legendariske band. Filmet i Nashville, Tennesee, i fjor i anledning bandets 30-års jubileum. Dagens besetning er den beste siden 1977. Løp og kjøp.

Og til slutt den definitive Rock & Roll DVD: "LED ZEPPELIN". Ingen over, ingen ved siden. Hvis noen skulle være i tvil om hva det egentlig dreier seg om, så kjøp denne. Garantert hakeslepp etter 5 minutter.

-lark

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Calexico - Live At The Barbican

Makan til konsertopplevelse har jeg ikke opplevd før! Calexico gjennomfører her en konsert med mange gjestefremførelser som man må ta av seg hatten for. I tillegg er lyden helt perfekt til tross for det er kun Dolby Digital spor her. Bassen går kjellerdypt.

Det er en fryd å både endelig få kunne se og høre dette bandet!

Løp og kjøp! Et must for musikkinteresserte sjeler!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •