Elendig lydkvalitet??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elendig lydkvalitet??

Kjøpte Coldplay X&Y og ble helt forbauset når jeg satte den på. Er det bare meg eller har den plata elendig lydkvalitet/opptak? Med masse ulyder/knistring og uklare og skarpe mellomtoner og diskant. Noen som har middels hifi som har hørt denne? Litt kjipt også da, siden plata er så bra!

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig. Synes lydbildet er flatt og lite engasjerende, og anstrengende å høre på. En stor skuffelse rent lydmessig, selv om låtene er bra.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så spiller B&W dritdårlig på denne plata.. :lol:

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enkelte som ikke kan dette med lyd, og dessverre ødelegger for selve musikkopplevelsen. Smashing pumpkins er et eksempel på en gruppe jeg aldri har klart å høre på fordi det er så tynn lyd på innspillingene deres.
    --
    Thorbjørn

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dere bommer litt her gutter.

Det er da musikken som står i fokus, ikke lyden.
    Selv hører jeg på all slags musikk, også dårlige opptak, og har stor glede av det.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten sak!
    Har den plata kopisperre ?
    Har det samme problemet på en del av mine cder, og etter litt fram og tilbake viser det seg att alle hadde noe mer til felles enn lite engasjerende lyd, og knitring.
    De hadde nemlig kopisperre!
    Ved å lage en arbeidskopi, og fjerne denne sperra forsvant mye av ulydene!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører også på all slags musikk og ha svært stor glede av det, men når opptakene er så alldeles på trynet så er det jo selfølgelig synd at mange veldig bra plater ødelegger litt av moroa.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Selv hører jeg på all slags musikk, også dårlige opptak, og har stor glede av det.
    Jeg er ikke helt enig med deg. Den forrige skiva til Darkthorne f.eks hørtes ut som den var tatt opp på en kassettspiller fra 80 tallet man tilfeldigvis fant på loftet. Denne plasserte man så bak døra i rommet ved siden av mens man spilte inn skiva via den innebygde mikrofonen i spillern. Det er vanskelig å nyte musikk når det gjør vondt å høre på.

Coldplay CD kan jeg ikke si noe om da den aldri vil finne veien inn i mitt hus.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med Darkthrone er helt forståelig, Fenriz mener svartmetall SKAL høres grusomt ut, også lydmessig. Bass er visstnok også en uting. Om man er enig i det er en annen sak, men her er iallefall råtten lyd et bevisst valg fra musikernes side.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det med Darkthrone er helt forståelig, Fenriz mener svartmetall SKAL høres grusomt ut, også lydmessig. Bass er visstnok også en uting. Om man er enig i det er en annen sak, men her er iallefall råtten lyd et bevisst valg fra musikernes side.
    Det høres langt bedre ut på den nye skiva Det hører forresten med til historien at jeg sa min mening om nettopp forrige skive til en venn mens vi satt på Elm Street. Det var ikke før jeg gikk for å hente meg en øl at jeg så at Fenriz satt i baren bak meg. Han hadde sikkert hørt hva jeg hadde sagt og han bare glisa stort til meg. Jeg smilte tilbake

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    En liten sak!
    Har den plata kopisperre ?
    Har det samme problemet på en del av mine cder, og etter litt fram og tilbake fiser det seg att alle hadde noe mer til felles enn lite engasjerende lyd, og knitring.
    De hadde nemlig kopisperre!
    Ved å lage en arbeidskopi, og fjerne denne sperra forsvant mye av ulydene!
    og etter litt fram og tilbake fiser det seg att alle hadde noe mer :grin:

Sorry offtopic. Litt trøtt, og ler av rumpehumor.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

Enig med deg sånn i utgangspunktet, men når lydbildet er så skarpt at det blir ubehagelig å høre på hele plata i strekk så nytter det liksom ikke.
    --
    Thorbjørn

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Kjøpte Coldplay X&Y og ble helt forbauset når jeg satte den på. Er det bare meg eller har den plata elendig lydkvalitet/opptak? Med masse ulyder/knistring og uklare og skarpe mellomtoner og diskant. Noen som har middels hifi som har hørt denne? Litt kjipt også da, siden plata er så bra!
    Er helt enig,synes det er veldig lyst og flatt. Helt elendig,men melodiene er veldig gode.Har hørt på den 2 ganger etter at jeg kjøpte den.

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette med darkthrone er jo litt spesielt siden det er ment at lyden skal være slik. den den plata som nevnes her som eksempel (den forrige) er spilt in og mixet og fiks ferdig på 26 timer! og det er ikke lang tid på ei heile plate!
    jeg synes darkthrone kler denne lyden, det er det som er darkthrone liksom..

et annet eksempel på dårlig lyd som ødelegger mye av interesen for musikken er ST. Anger platen til metallica. lyd kvaliteten på dette er noe av det grusomste som er å oppspore! det kler ikke musikken i det hele tatt!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metallica har jo gjort det "sært" før da, med ..and justice for all. En annen plate som også har en litt rar produksjon er jo bautaen Operation Mindcrime, med Queensryche.

Men enkeltvis synes jeg de står bra, liker samtlige.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt dønn ærlig:

Om plata suger teknisk finner jeg ingen god grunn til å lytte til den. Musikk er mer enn bare melodi, det skal være et samspill mellom sang, melodi OG kvalitet. Det ene kan tildels oppveie for det andre, men det er ingenting som kan forsvare at produksjonen er helt bak mål teknisk sett. Jeg hører mye på Cornelus Vreeswijk, men selv om det ikke er de beste produksjonene, så er enkelte bedre enn andre. Her er jeg selektiv og kjøper de av hans produksjoner som er bra. Låter det skarpt eller ubalansert gidder jeg bare ikke.

At figuren Fenriz fra Darkthrone mener det han mener, er ikke noe nytt innen den sjangeren. Men det finnes heldigvis hederlige unntak i denne sjangeren også, som vektlegger både bra musikk med sjel og gode produksjoner.

Oppsummeringen fra meg vil da bli at jeg elsker bra musikk, men jeg finner det utilgivelig med dårlige produksjoner

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en cd som jeg hadde prøvd å få tak i en god stund. Lydkvaliteten var desverre på et så lavt nivå at jeg ikke orket å høre på den Heldigvis er de fleste cd`er i det minste av akseptabel kvalitet, og du verden som jeg koser meg når jeg finner en skive hvor sangene er bra og innspilling er på topp :grin:

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem som trådstarter, plata kan til og med hakke på en måte og knitrer gjør den med, jeg som trodde det var bare min cd som hadde en form for feil, cd'en var helt ny og uten riper, Og det er kun denne cd'en som ikke funker som den skal :S

Skuffende siden musikken er god

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •