David Gilmour i Fredrikstad

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

David Gilmour i Fredrikstad

Så sammlet vi oss på HiFi-klubben i Fredrikstad, fult hus var det ikke, men vi tre (ble fem etterhvert) samt selgeren i huset satte oss ned for å lytte til David Gilmour's siste verk "On an Island".

Til albumet som vi hørte på i Fredrikstad brukte butikken B&W 803D samt DENON DCD-2000AE CD-spiller og DENON PMA-2000AE Integrert forsterker. Så utstyret skulle være ganske bra til dette albumet.

Jeg hørte på cd'en bare en gang så jeg kan ikke gjengi detaljert hele albumet kutt for kutt, men prøver å komme med hva jeg syntes om DG's On an Island.

Hva var pluss?
    Vell, for de som liker Pink Floyd så kunne man høre at dette var en som har vært med i gruppen, albumet starter med klokker (The Division Bell) som fører oss tilbake til PF's melodier. Men likevell så står denne platen for seg selv, her er det David Gilmour som bestemmer - uten at han går helt nye veier så finner flere kutt som ikke hadde fått passet inn i PF's spirit. (synes jeg)

Hva var minus?
    Personlig synes jeg lyden ikke sto i stil til albumet, jeg hadde forventet meg bredere lydbilde, syntes mange av sporene går oppå hverandre, jeg slappet ikke av, følte at det var noe som ikke kom frem.
    Syntes også at det var litt for lite diskant i lydbilde, ble veldig grumsete.

Alt i alt, skuffet over lyden, men sangene var bra. Den ender nokk i cdhyllen når den kommer ut! :-)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neppe cden som ga dårlig lyd, heller akustikken hos hfk. hørte den på 802d og classé i oslo, det låt ganske greit egentlig.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    neppe cden som ga dårlig lyd, heller akustikken hos hfk. hørte den på 802d og classé i oslo, det låt ganske greit egentlig.

Frykta litt det ja, men det var det beste de kunne by på...
    Men jeg merka at på enkelte spor var lyden bedre en på andre spor..
    Syntes til og med at lyden var litt bedre hjemme, dårligere anlegg, men muligens bedre rom??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    hørte den på 802d og classé i oslo, det låt ganske greit egentlig.
    Å, kom igjen'a Jørn :-)
    "ganske greit" - du er bare misunnelig!

Jeg synes det var noe flatt lydbilde på plate. Men jeg kan fikk jo ikke hørt på den så mye jeg heller...

Gratulerer med nytt oppsett forresten!

Anders

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre her på forumet som har hørt albumet? Hva syntes dere? Hva slags anlegg hørte dere den på? Og hvor hørte dere den?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereoman
    Å, kom igjen'a Jørn :-)
    "ganske greit" - du er bare misunnelig!

Jeg synes det var noe flatt lydbilde på plate. Men jeg kan fikk jo ikke hørt på den så mye jeg heller...

Gratulerer med nytt oppsett forresten!

Anders
    ganske greit er nok en dekkende beskrivelse når de spiller oppe på hifiklubben i marcus thranes gate. de akustiske forholdene innbyr ikke til mer. det spilte for så vidt ingen rolle, all den tid det var musikken vi var der for. missunnelig på billigere utstyr nei tror ikke det men lekkert er det definitivt og det hadde garantert spilt sinnsykt deilig hvis rommets akustikk hadde vært tilstede, slik det var da vi overvar premiæren til høyttalerne på rainbow studio.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok... Akustikk har enormt mye å si! Tror de fleste ville vært ganske overasket over hvordan høyttalerene deres spiller i et godt akustisk miljø uansett merke.

Var innom kontrollrommet til NRKs store studio, K11, (som er bygd om) og der låt 802'ene fantastisk bra. Åpent og en veldig jevn frekvensrespons. Savner det gamle High-end rommet i Marcus Thranesgate. Det var det lagt ned mye arbeid med. Men sånt koster jo en del penger da...

Anders

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •