Lydkvalitet på cd, dvd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitet på lyd

Innlegget er int nok. For meg er lyden stort sett det viktigste. Er man på fest, ja da er det full fyring. Men skal jeg lytte til musikk er lyden svært viktig. Tror nok dessverre at ofte så kan plateselskap "spy" ut på gamle utgivelser for å tjene peng, og artisten har på mange måter ingen innflytelse. Men lyd, det er jo for det meste for slike særinger som her på Avforum :-) Noe som jeg selv har stor glede av, bare så det er sagt. Men god lyd, er for meg terapi :-)
    Med helsing strd

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikken er jo fortsatt det viktigste... Men er noe kult når Kari bremnes fyller øregangene mine med silkemyke toner, og når Tom Morello "står" i stua og river løs det ene riffet etter det andre:-) Det er høyt, men samtidig så rent at du kan følge akkordene og se hva som gjør hans måte å spille på spesiell. Dessverre gir ikke dårlige inspilninger den samme følelsen siden det er mangel på dynamikk eller for mye støy.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et stort problem av mye gammel musikk blir gitt ut i nye utgaver kun for å tjene penger. Hadde musikken vært digitalisert og forbedret så kunne jeg forstått det ,men her er det snakk om kun kynisme.

Lydkvaliteten på endel cdplater er også et sorgens kapittel. Fin en eldre plate fra 90tallet og sammenlign den med en 15år nyere.. Du skulle tro at det ville blitt bedre ,men faktisk så er det ofte jeg blir skuffet over nye cdplater. Det har faktisk gjort at jeg heller kjøper brukte cdplater istedet for å kjøpe nye. Noe som gjør at platebransjen ikke tjener et øre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •