Metallica kommer med ny plate til neste år... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer nightcrowler sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har vært fan av Metallica side de ga ut sitt første album.
    Alt etter And justice for all syntes jeg har vært helt ok men ikke noe mer.
    Gammel Metallica er best syntes nå jeg.
    Kommer selvfølgelig til og kjøpe det nye albumet

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som var mest skuffende med st anger, var at di skulle tilbake til det gode gamle.. Noe di da ikke gjorde.. St anger er mer en etterligning av hva anthrax har gitt ut i det siste.. Jeg trur nok at St Anger hadde vært et kjempe album, hadde man ikke samenlignet det med gamle Metallica.. Hadde et annet band gitt ut det albumet så har folk flest som liker sjangeren syntes det hadde vært knallbra..

Men når di gikk ut å sa at dem skulle finne tilbake til det gode gamle, da sto forventningene i taket og desto større ble skuffelsen..

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en mulighet for at den nye plata kan bli bra. Bob Rock er offisielt ute av bildet. Ingen ringere enn Rick Rubin skal produsere det kommende albumet.
    Rick er Bobs rake motsettning, der Bob protooler ihjel låter og blander inn all mulig dritt, følger godeste Rick mantraet: KISS - keep it simple stupid!
    Jeg håper at Kirk og den nye bassisten får minimalt med inflytelse. metallica har alltid vert Lars og James.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det er en mulighet for at den nye plata kan bli bra. Bob Rock er offisielt ute av bildet. Ingen ringere enn Rick Rubin skal produsere det kommende albumet.
    Rick er Bobs rake motsettning, der Bob protooler ihjel låter og blander inn all mulig dritt, følger godeste Rick mantraet: KISS - keep it simple stupid!
    Jeg håper at Kirk og den nye bassisten får minimalt med inflytelse. metallica har alltid vert Lars og James.
    Da har jeg dårlig nytt til deg...

St.Anger låter som den gjør fordi Lars "justerte" trommene(da særlig skarptromma) så de låter skikkelig trash, og Bob lot det være slik. Videre synger James litt skeivt her og der, nettopp fordi det ikke er rettet opp med protools i etterkant. Så Bob har drevet litt protools-slakteri tidligere(med Metallicas godkjenning og medvirkning skal sies), men på St.Anger er dette brukt i langt mindre grad. De har sikkert flyttet litt rundt på noen elementer her og der, men i det store og hele er opptakene umodifiserte, i den forstand at småfeil i fremføring ligger på plata. Sånn sett på mange måter veldig likt dette mantraet til Mr. Rubin. Og det er ikke gull alt Rick tar i heller, han har f.eks. produsert siste plata til Weezer, og det er vel omtrent jeg gidder skrive om det makkverket av et "rock-album"...
    Men for all del, han har for lengst bevist sine kvaliteter inne både rap, hiphop, rock, metal, folk og country, så med Metallica bak mikrofonene ser ihvertfall oppskriften svært innbydende ut.

Angående innflytelse fra de øvrige bandmedlemmene gikk Metallica gjennom en aldri så liten omveltning i begynnelsen av dette årtusen. En viss bassist var lei av å bli bosset rundt med og sluttet, James tok seg nesten et år med fri og rehabilitering, og det hele endte opp med at låtene på St.Anger ble i svært stor grad skrevet av James, Lars, Kirk og Bob i FELLESSKAP...
    Deretter fikk de skikkelig bassist(Bob spillte bass på St.Anger) og alt dette finnes dokumentert i dokumentaren "Some kind of monster".

Siste meldingene fra bandet lyder som så at de i disse dager spiller inn låter i studio, tar "ferie" med noen konserter i sommer og jeg de antar ferdigstiller plata på høsten en gang. Så utgivelse utpå senhøsten om vi har litt flaks.

Og for å helle enda mer salt i såret ditt uttaler bandet selv at de mer enn noensinne samarbeider om låtmaterialet, i motsetning til perioden med Jason på bass hvor det stor grad foregikk slik at James og Lars skrev låtene, og "værsågod gutter, spill inn plata, låtene er klare".
    Slik foregår det IKKE lenger...

Stikker du til YouTube - Broadcast Yourself. og søker litt finner du live-opptak av to nye låter de spillte på siste turneen. Den ene låten spilles i Seoul, Sør-Korea og den andre mener jeg og huske er tatt opp fra et sted i Tyskland.

Jeg tør være forsiktig optimist...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Da har jeg dårlig nytt til deg...

St.Anger låter som den gjør fordi Lars "justerte" trommene(da særlig skarptromma) så de låter skikkelig trash, og Bob lot det være slik. Videre synger James litt skeivt her og der, nettopp fordi det ikke er rettet opp med protools i etterkant. Så Bob har drevet litt protools-slakteri tidligere(med Metallicas godkjenning og medvirkning skal sies), men på St.Anger er dette brukt i langt mindre grad. De har sikkert flyttet litt rundt på noen elementer her og der, men i det store og hele er opptakene umodifiserte, i den forstand at småfeil i fremføring ligger på plata. Sånn sett på mange måter veldig likt dette mantraet til Mr. Rubin. Og det er ikke gull alt Rick tar i heller, han har f.eks. produsert siste plata til Weezer, og det er vel omtrent jeg gidder skrive om det makkverket av et "rock-album"...
    Men for all del, han har for lengst bevist sine kvaliteter inne både rap, hiphop, rock, metal, folk og country, så med Metallica bak mikrofonene ser ihvertfall oppskriften svært innbydende ut.

Angående innflytelse fra de øvrige bandmedlemmene gikk Metallica gjennom en aldri så liten omveltning i begynnelsen av dette årtusen. En viss bassist var lei av å bli bosset rundt med og sluttet, James tok seg nesten et år med fri og rehabilitering, og det hele endte opp med at låtene på St.Anger ble i svært stor grad skrevet av James, Lars, Kirk og Bob i FELLESSKAP...
    Deretter fikk de skikkelig bassist(Bob spillte bass på St.Anger) og alt dette finnes dokumentert i dokumentaren "Some kind of monster".

Siste meldingene fra bandet lyder som så at de i disse dager spiller inn låter i studio, tar "ferie" med noen konserter i sommer og jeg de antar ferdigstiller plata på høsten en gang. Så utgivelse utpå senhøsten om vi har litt flaks.

Og for å helle enda mer salt i såret ditt uttaler bandet selv at de mer enn noensinne samarbeider om låtmaterialet, i motsetning til perioden med Jason på bass hvor det stor grad foregikk slik at James og Lars skrev låtene, og "værsågod gutter, spill inn plata, låtene er klare".
    Slik foregår det IKKE lenger...

Stikker du til YouTube - Broadcast Yourself. og søker litt finner du live-opptak av to nye låter de spillte på siste turneen. Den ene låten spilles i Seoul, Sør-Korea og den andre mener jeg og huske er tatt opp fra et sted i Tyskland.

Jeg tør være forsiktig optimist...
    Protools har blitt brukt omstendig i St. Anger.
    Ang. Trommelyden til vår Danske venn, så er jo de en av de få friske pustene på St. Anger.
    Albumet som en helhet var slett arbeid. jeg tror jeg velger å takke Phil Towle, Bob Rock og Kirk Hammett for det.
    James og Lars har alltid styrt metallica skuta - greit nok det har vært skjær i skjøen, men i retrospekt så er ikke load og reload så dårlig. Mange av sangene er faktisk ganske fengende. St.Anger derimot er foruten sweet amber et skuffende stykke arbeid.
    Jeg tviler ikke på at spenningen innad i metallica her vært stor og at James sikkert har hatt behov for hjelp, men at apparatet rundt metallica "tvang" frem St. Anger viser at selv mektige metallica ikke går klar av plateselkapenes makt.
    Jeg håper at Rick Rubin kan bringe gutta inn i en kreativ prosess der fokuset igjen er på musikken og ikke hvor mange millioner kroner plateselkapet tjener.
    Som "some kind of monster" tydelig viste så er det kun Lars som har gi **** attituden og den brennende viljen til å utrette noe.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For representere litt den andre siden må jeg si at jeg digger St. Anger-plata. Jeg hører på den flere ganger i uka. Jeg gleder meg også stort til den nye plata kommer og håper at den nye bassisten får innflytelse.

Jeg har sett dokumentaren "Some kind of Monster" to ganger og jeg må si at den kreative prosessen fascinerte meg. Alle fikk bidra med sitt. Til tider var det nok en vond prosess, men alle fikk nok et mer eierskap til plata. Hvis de lager neste plate på samme måte så tror jeg at dette vil gjøre at den nye bassisten vil føle seg mer som et fullverdig bandmedlem. Noe som så klart er viktig for samholdet i gruppa.

Go Metallica!!!! :-D

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er bra låter på alle platene, de har skiftet litt stil opp igjennom årene men jeg syns ikke at de lager dårlig musikk.

Men jeg er litt skeptisk til den nye plata etter å ha hørt konsertklippene på Youtube

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 Juli 2007!!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I'll be there Har 6 billetter hengende på veggen

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Load, Reload og St Anger er knakende gode plater..
    Men selvfølgelig så er smaken som baken her og... Sånn er det bare..

Men gleder meg utrolig til 10 juli og til høsten når ny plata kommer... :-D

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, dama gikk beserk med kredittkortet... kjøpte 8 billetter i stedet for 4... Var snill og solgte til kompiser til kostpris.

Mvh

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy F! De to nye Metallica sangene suger! Håper virkelig det vi hører er work in progress.
    Jeg må si at jeg likte fulle matcho James mye bedre enn den nye introspektive og hensynsfulle James, hvor er hatet og råheten?
    Har Lars mistet en hånd eller et ben?
    De nye låtene er jo uinspirert 4/4, sågar i utakt!
    Nei dette lover ikke godt.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kan man høre på de nye låtene? link

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på youtube. Metallica + new songs

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The New Song og The Other New Song er bare working titles, og jeg det skal mye til for at de havner på albumet. Kanskje bare utsnitt av dem. Isåfall så kommer de til å låte bedre på albumet. Rick Rubin som producer her tror jeg bare er positivt, og håper for all del den blir miksa like bra som han gjorde med Slayers siste: Christ Illusion. Da kan det bli BRA!

Jeg tror Metallica stiller med 14 helt nye friske låter til albumet, som ingen har hørt før. Det blir nok ikke et nytt master of puppets eller black album, men jeg tror vi får høre det EKTE Metallica anno 2007. Jeg tror det blir bra, og blir det ikke bra? Skitt au, Metallica er konge live uansett. Så får vi heller vente på neste igjen... Gleder meg hvertfall til å følge med, og glad i gutta uansett. :-D

btw, Bob er ikke offisielt ute av bandet. Han har aldri vært I bandet. men vi kommer nok til å få høre fra han før eller senere i et eller annet samarbeid med gutta.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som syns Metallica har vært dårlig etter Black Album....

Hvorfor er de fleste sangene fra Load og Reload med på den nye dvd utgivelsen som kom i år??
    Sanger som Until It Sleeps, Hero Of The Day, Mama Said, King Nothing, The Memory Remains,The Unforgiven ||, Fuel osv....

Må jo bety att albumene er bra det??? :-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •