Kjøper du CD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøper du CD?

Som en motpart til "Hvilken plate har du kjøpt idag?" lurer jeg på om noen har sluttet helt å kjøpe CD? Lurer ikke på om dere laster ned ulovlig osv (det får dere holde for dere selv).

Jeg har iallefall sluttet helt. Sony BMG pluss en rekke andre "bedrevitere" har fått meg å slutte.. Stort takk til dem! Og samtidig sluttet å røyke.. Nå går nok både tobakks -og plateindustrien tøffe tider i møte tenker jeg
    Nå kan jeg iallefall bruke pengene på noe annet...
    Jeg liker å brenne ut en mp3cd til bilen og legge inn noen på mobilen. Når jeg måte leke detektiv for å finne riktig plate eller blir hindret av DRM sier det seg selv for min del..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD 4 EVER!!

Uten tvil jeg kjøper cder, gidder ikke å betale en dritt for mp3 når formatet har så synsykt dårlig lydbilde... Det er ganske vilt å tenke på at mp3 skal liksom ta over for cd, har ikke folk hørt hvor dritt det formatet låter..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

mp3`er kan låte veldig bra med go oppløsning, en mp3 på 320kbps er ikke noe å utsette på i mine ører....men mp3er med dårlig kvalitet er jævlig irriterende :twisted: men kjøper cder av grupper jeg liker.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finst jo lossless formater og (APE, FLAC...)

Har ikkje kjøpt ein CD på lenge lenge... Husker faktisk ikkje kva det var eingang. Driver og legger inn heil den gamle CD samlingen som APE filer for tiden og ved bruk av EAC og APE så blir resultatet veldig bra. Mykje bedre en MP3.

Forresten så er det så j**** mykje drittmusik for tiden at det er ingen ting som er verdt å kjøpe !

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøper bare cd'er selv. Har aldri lastet ned mp3 fra nettet. Vet ikke engang hvordan jeg får til det fra min egen maskin. Har sett andre gjøre det men har ikke forsøkt selv.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært så mange fordommer det var mot mp3 da, noen som bør prøve en blindtest tror jeg. 320 kbps klarer seg ganske bra mot PCM, spør du meg.

Jeg både kjøper og laster ned. Har oppdaget utrolig mye musikk via P2P-nettverk jeg ellers ikke ville funnet, og kjøpt deretter. Copyright er forøvrig der for å kontrollere markedet og beskytte markedsføringsfolk, ikke til artistenes fordel, med mindre de er populære blant de ovennevnte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt som mål å kjøpe 1 CD i snitt pr uke/år... Har klart å holde tritt med dette siden 1990. Før 1990 var det LP'er på meyen :-)

Syndes åndsverk er noe en bør tenke på... Artistene lever av dette! Akkurat som jeg og det firmaet jeg jobber i lever av å selge egenprodusert Software!

Laster ned konsertopptak på dimeadozen, men da er de godtkjent og ikke i konflikt med artistenes rettigheter. Stort sett er dette også for de som skal komplettere sine samlinger med alt som finnes innen musikknisjer...

Dimeadozen krever lossless komprimerte CD image/versjoner for alt som legges ut. MP3 blir fjernet umiddelbart

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyden på CD'er uansett mye bedre å høre på. kan laste ned musikk, men da bare for å høre om musikken er bra og heller ta og kjøpe CD'en...

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper fortsatt cder ja. Liker å ha dem i hylla.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper ca 3 cd'er i uka.. blir ofte at noen blir liggende, men ja, jeg handler cd'er.. Syns ikke 3-400kr på cd'er i uka er såå ille. Mp3 ifra nettet har jeg gitt opp for lenge sia.. har mp3 på maskina, men det er ifra cd'er jeg selv har. som jeg legger over på Mp3 spilleren min (har det også i bil).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper også cd`er fremdeles, når ejg finner noe intresangt :-D

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper både cd'er av band jeg liker og dvd'er av regissører jeg liker for å støtte kunstneren, hvis jeg liker den aktuelle cd'en/filmen selvsagt.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten sluttet å laste, kun hvis noen anbefaler noe musikk, og vil teste før kjøp. Man får låne skitne og dårlige hodetelefoner på platesjappene, så den biten tar jeg gledelig hjemme på eget utstyr. Har handlet en del cder det siste året. Mp3 nedlastingen jeg gjorde tidligere fikk meg til å åpne øynene for mye ny musikk. Nå snakker jeg for meg selv, men artistene og plateselskapene har iallefall tjent penger på at jeg har lastet ned mp3 over nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke mer CD.

Har kjøpt 15 SACD, 4 DVD-Audio og 2 CD det siste året. DVD konkurerer også om pengene.
    CD med kopi sperre kjøper jeg overhodet ikke.
    Kjøper så lite musikk at jeg har nok å velge mellom når det gjelder seriøs musikk på SACD.
    CD kommer jeg antagelig ikke til å kjøpe mer av.
    Er lei for at plate selskapene bruker kreftene på å ødlegge CD-n istedet for å gi ut nye formater som SACD.
    Argumentet om at det er vanskelig med nye formater kjøper jeg ikke, hverken for plate selskaper eller markedsførere. Bare se på UMD filmene til PSP. Her er det snakk om filmer som bare kan spilles på en type maskin levert av en fabrikant..

MP3 er helt uaktuelt å spille. Passer kansje på poppmusikk man fort blir lei av.

kW

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopierer enorme mengder fra venner og likesinnede, i fullformat selvfølgelig. Er CDen bra, så må orginalen inn i hylla. Har altid en mappe med ca 100 plater som er med til venner og likesinnede, og dette gis bort. De aller fleste jeg kjenner kjøper orginalen hvis plata faller i smak.

Jeg hater å stå i platesjappa og høre på musikk, da er det bedre å kopiere eller låne av kjente. Gode orginalskiver må inn i samlingen, ellers blir det liksom ikke riktig...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper cd-ar, men har også ein god del mp3'ar påmaskina. Syns det er greitt å ha noko å høyre på når eg sitt framfor datamaskina.

Newcomer hektorhake sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er av den typen som mener at en vd ikke bare skal høres bra ut. Men den skal også skinne i samlinga ( en brent cd ser ikke bra ut

Men jeg laster ned mye musikk som man ikke får kjøpt på cd...

Lyden er bedre på cd en mp3...

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, blir handlet en del cd'er fortsatt. Syns det er kjekt å kunne putte den i hylla og se at jeg har den. Fremdeles er det også litt bedre lyd på cd i forhold til 160-192 kbs mp3'ene mine og det teller jo litt det også.
    Ellers syns jeg det er greit å laste ned noen "smakebiter" før jeg evt. kjøper en plate også.
    Litt rart... Kjøper mer musikk nå enn før det ble så populært å laste ned

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper cder. CD rocker, ofte jeg kjøper 5 cder i uka å sånn.. Takler ikke å høre på mp3 på anlegget mitt.. Det er bare hvis jeg skal høre om en cd er bra før jeg kjøper den.. Da er det veldig greit å kunne laste det ned først. Men hvis jeg skal laste å brenne ut noe så må det bli .Flac det er et greit format syntes jeg. Men det er desverre ikke så utbredt enda

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sier at jeg har slutta å kjøpe CD stemmer ikke det helt.. Men mine kjøp vises ikke på noen statestikk siden det er 10 år gamle brukte maxisingler..
    Kjøpte veldig mye musikk på 90-tallet. Og det ble en del import via CompactHuset den gangen. Men 320kr for en dobbelcd (på den tiden) er hårreisende dyrt synes jeg..

Og utvalget i dagens norske platebutikker er så langt i fra min smak man kan komme.. men det er jo ikke deres feil.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •