Kjøper du CD? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Laster ned en del, men liker jeg sangene kjøper jeg albumet. På en annen side gidder jeg ikke å betale 150kr for en cd hvis jeg bare liker 1 eller 2 sanger. Og betale for sanger i 192kbps mp3 kvalitet gjør jeg ikke. Fint hvis det var mulig å laste ned fra nettbutikker i fullformat (jeg skjønner selvfølgelig at dette ikke er mulig pga filenes størrelse...).
    320kbps mp3 som er rippet med et bra program fungerer greit, men jeg synes at cd i en god cd/dvd spiller fortsatt høres bedre ut...

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper fortsatt CD'er. Det ser så mye bedre ut med orginale covre i hyllen enn de stygge hvite med sort sprittusj skrift på.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater det faktum at jeg står stilt så dårlig rettslig sett at jeg ikke kan lage meg kopier av den plata jeg kjøper til bilen, hytta, båten etc.
    Immaterialrett er noe dritt.

Kjøper kun CD-er til de bandene/artistene jeg virkelig støtter oppunder, og ingen half-measures. Selektiv som fan, har ikke råd til å ha Yabba-Dabba-Dance-Hundreogørten i hylla.

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper helst vinyl,deretter cd-plater. Laster ned for å høre om det er noe jeg liker,så kjøper jeg plata. Laster aldri ned musikk for seriøs lytting.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper fortsatt cd jeg da, mp3 sin høyeste kvalitet er 320kbs cd kvaliteten ligger på rundt 1400kbs, ikke så vanskelig å merke seg at lydbildet på mp3 sliter.....

Før kjøpte jeg 2-3 cd album i uken, men etter platebutikkene i norge sluttet å ta inn trance..

Nå må jeg laste ned musikken, høre på den, og godta at det er dårlig mp3 kvalitet....så det er cd butikkene i norge som gjør at jeg laster mp3 filer og ikke sørger for at noen kjøper musikk, som jeg helst ville gjort.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neimen du da....!
    Har du hørt om nettbutikker, eller? :!:

Jeg kjøper så å si rubbel og rake i diverse nettbutikker. Som regel amazon.co.uk, amazon.com, play.com eller cdwow.com.

Billigere, større utvalg og ikke minst - jeg slipper å tråle forretninger.
    Og ja - jeg kjøper også masse trance-musikk. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Før kjøpte jeg 2-3 cd album i uken, men etter platebutikkene i norge sluttet å ta inn trance..
    Samme her. Så blir enten til at jeg bestiller på nett, eller laster ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kun cd

Etter jeg fikk skikkelig HiFi i stua er det ikke låv å lytte til nedlastet musikk. MP3 er som regel sund komprimert å det låter dritt. CD er og blir best uansett, Kan til nød laste musikk jeg er usikker på for en prøvelytt er det bra så handles det CD eller DVD :!:

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjohei, selv kjøper jeg nesten bare cder, det hender seg jeg laster ned en mp3 eller får en mp3 fra en kompis for å sjekke ut en ny artist. Ellers bruker jeg Pandora en del, kan anbefales, et fint verktøy for å "oppdage" musikk en liker.
    http://www.pandora.com Skriv inn en låt eller en artist du liker, og pandora prøver så godt den kan å gi deg tips om andre ting som kan falle i smak. (jada, man får lytte til låter der) :-)

Andreas

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mardil
    Jeg kjøper fortsatt CD'er. Det ser så mye bedre ut med orginale covre i hyllen enn de stygge hvite med sort sprittusj skrift på.
    http://www.cdcovers.cc/

Hehe
    Kjøper CDer jeg vil ha, men maskina står vel kontinuelig og laseter ned alt slags crap... Men, kommer det da noe jeg virkelig liker, er det klart jeg kjøper CDen, ja, gjerne alle CDene, noen ganger også singlene til artisten(e)...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •