Kjøper du CD? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Og utvalget i dagens norske platebutikker er så langt i fra min smak man kan komme.. men det er jo ikke deres feil.

Enig, derfor handler jeg det meste av cd'er over nettet, butikkene nå for tiden er bra hvis man hører på vgtopp20 osv. men ikke hvis en vil gå litt utenfor det, i hovedstaden er det såklart bra sjapper, men ikke her.. :-x
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøper cd'er dann og vann, mp3 er en fin løsning for å teste pg høre smakebiter imo :-)

seff, noen ganger, som fan av elektronisk musikk, er mp3 eneste alternativet ((

kjøper faktisk littegrann mp3/aac/mp4 filer oxo, dog ikke fra russiske sider med masse piratmp3'er

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=matsa_bergen]musikk, er mp3 eneste alternativet ((
    QUOTE]

www.htfr.com og www.juno.co.uk

Der finner du mer eller mindre alt av elektronisk musikk..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper 5-10 cd'er i måndeden. Mest på nett.

Men blar litt i butikk også. Fant her om dagen en Boston cd fra 1994 som garantert som hadde ligget i platesjappa siden da - coveret var nesten ugjenomsiktig - fikk med et nytt når jeg kjøpte denne. Det fine var at denne skiva har jeg prøvd å få tak i på nettet i 3-4 år.

Ser også at cd prisen i butikkene har gått en del ned etter at nett-handelen har tatt av.

Bruker masse mp3 til bærbart utstyr og i bilen. Men ripper selv av mine egne cd'er - kopi-beskyttelse er jo til å le av - bra programvarer finnes til hjelp.

Laster ikke mp3 andre steder - brenner heller ikke cd'er. Originalt eller ikke noe....... Samme med dvd.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laster mest ned, det er så føkkings vanskelig å finne det jeg hører på i butikkhyllene. Må nesten importere hvis man skal ha trance..

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper av og til (noen artister er et must å ha originalt), kopierer musikk jeg er nysgjerrig på. Lastet ned mye mp3 før, men har nesten kuttet ut dette da jeg er blitt mer opptatt av lydkvalitet. Samt at mp3-spilleren min har tatt kvelden... :-?

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et par år siden lastet jeg ned mer eller mindre alt med mindre det var The Corrs eller Jamiroquai som kom med noe nytt da dette er mine absolutte favorittband. Nå i det siste har jeg begynt å kjøpe cdeer siden jeg synes lyden på nedlastet mp3 ikke er så mye å skryte av. Så nå brukes nedlastning til 2 ting. Det ene er å sjekke om plater er så bra at jeg skal gå å kjøpe dem i butikken og det andre er å få ned konsertopptak av favorittgruppene. Har vel i dag noe slikt som 7 mer eller mindre komplette konserter med Jamiroquai. samt utrolig mye enkeltopptak.
    Men som sagt kjøper vel mellom 5-15 cder i månden.

Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg hater å stå i platesjappa og høre på musikk, da er det bedre å kopiere eller låne av kjente. Gode orginalskiver må inn i samlingen, ellers blir det liksom ikke riktig...
    Ellers er du en TYV, mener du! og det er ikke å være noe godt forbilde som forelder.

Gratulerer, forresten!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er jeg en TYV, riktig observert.

Enten misforstod du innlegget mitt, eller jeg misforstod ditt.

Jeg kopierer av venner og kjente, er det interessant, så kjøper jeg plata. Er det dritt så tilhører jeg ikke artistens kundegruppe uansett, og vil derfor ikke støtte oppunder deres musikk. Kall det en form for lobbyvirksomhet; putt inn penger der du mener det kan påvirke DIN sak... Markedskreftene er selektive ano 2006.

Edit; takk foresten :-D

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg gjør som tydeligvis mange andre, jeg har masse musikk på mp3, og kjøper favorittene på cd. er vel ikke så stor tvil om at en cd høres betraktelig bedre ut enn mp3.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøper fortsatt cd'er ja, men laster også ned smaksprøver.

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også har stoppet helt med CD kjøpingen.
    Synes bare det er så veldig synd at det er så elendig kvalitet på mye av mp3 filene som er å få lastet ned. Jeg sliter ihvertfall veldig med dette. Hvis man holder seg på lave lydnivåer så hører man ikke forskjell, men når man først drar på så det virkelig dundrer i hele huset (har cerwin-vega ) så er ikke kvaliteten noe i nærheten av det CD'ne har.
    Noen som vet hvor man kan laste ned musikk med CD kvalitet, eller ihvertfall noe som begynner og nærme seg CD kvalitet?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror IKKE dette er rett plass å spørre om det du
    For 5 år siden var dette med dårlig kvalitet ett tema, men idag så og si ikke.. Iallefall for min del.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper mye cd,men syns prisen kunne vært noe lavere.De store plateselskapen er alt for griske,etter min mening.(spar meg for regnestykket ditt harrysko) :lol:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Kjøper mye cd,men syns prisen kunne vært noe lavere.De store plateselskapen er alt for griske,etter min mening.(spar meg for regnestykket ditt harrysko) :lol:
    Cd'er virker kanskje dyrt men det mye dyrere før. Når jeg begynte å kjøpe cd'er rundt 1985 kostet de over kr 200,- per stk. På samme tid kunne du uten videre fylle tanken på en bil for de samme pengene (Ford Taunus Coupe )

Nå kan du lett kjøpe cd'er fra kr 49,- og oppover, tanken koster vel rundt kr 500,- å fylle opp.....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De platene jeg har lyst på,koster fra 100 til 150 kroner stk.

Du sammenligner med en vare som det er blitt 62% avgift på.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper cdar frå artistar eg likar. På anlegget høyrer eg 99% på originalplater, medan på dataen høyrer eg gjennom kva som faktisk er bra musikk. Kjøper så godt som aldri plater til fullpris, då gjeng eg lenge etterpå og tenker kor lite eg fekk att for pengane. Trur eg kan telje på ei hand dei gongane eg he kjøpt fullpris cdar. Gode artistar som he plater som kostar under hundrelappen havner ofte i hylla.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    De platene jeg har lyst på,koster fra 100 til 150 kroner stk.

Du sammenligner med en vare som det er blitt 62% avgift på.
    Det gikk visst ikke inn dette her.

cd-plater har blitt veldig mye billigere de siste årene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det aller meste av musikken min er i mp3. Har selvfølgelig også noen cder, men for min del hører jeg ikke forskjell på mp3 og cd (stort sett), så da ser jeg ikke det helt store poenget å bruke ekstra penger for å få ei plastplate som jeg uansett må spille av på pcen siden jeg ikke har egen cd-spiller.

Til de som hardnakket påstår at mp3 er så elendig i forhold til cd, sjekk denne blindtesten utført på et annet forum ----> LINK

Sier ikke at dette er det eneste rette, men det stemmer veldig bra med hva jeg selv har erfart...

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    laster ned for å sjekke ut nye grupper.. liker jeg musikken kjøper jeg cdene.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •