Rotet frem de få cd'ne jeg har kjøpt gjennom de siste mnd. Ikke fler enn 6 cd'r. Felles for alle er at jeg liker artistenes tidligere utgivelser. Sammenlignet litt med VG, Dagbladet og Aftenposten anngående kritikker på disse 6 og de virket ganske sammstemte. I motsetning til meg likte de det de hørte. Platene jeg referer til er

Madonna: Confessions on a dance floor (VG=5/ DB=5/Aftenp=5)
Synes den var kjempebra så her var jeg enig med kritikerene.

The Waterboys: Univeral Hall (VG=5/ DB=4/Aftenp=5)
Har alltid likt Waterboys og Mike Scott, men denne plata likte jeg IKKE. Vil gi den 3.

Vamp: Siste stikk (VG=5/DB=5/Aftenp=5)
Likte ikke denne heller, 3 fra meg.

Kate Bush: Aarial (VG=5/DB=5/Aftenp=5)
Likte ikke denne selv om Kate Bush er en av mine favoritter, 3 i karakter fra meg. Kanskje jeg må sette av mange dager for å lytte og lære denne skiva.

Tracy Chapman: Where you live (VG=5/DB=4/Aftenp=5)
Fy for en nedtur, 2 i karakter. Tracy ER bra men dette var bare trist.

Tom McRae: All map welcome (VG=5/DB=4Aftenp=5)
Likte albummet "Tom McRae" bra men dette var bare KJEDELIG. 2 i karakter fra meg.

Som dere kan se er jeg nesten helt i motsatt skala når det gjelder "god" musikk fra kjente artister i forhold til blekkene. Er det noen andre der ute som har hørt noen av disse albummene og er enig/uenig med mine meninger?

Har lært at man ikke ser seg blind på karakterer fra de store avisene og bør vel heretter komme seg ned i butikken for å lytte og finne ut selv.