Alejandro Fuentes - Diamonds or pearls

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alejandro Fuentes - Diamonds or pearls

Kjøpte med meg denne platen hjem fra byen i dag.
    Helt siden han sang "This years love" av David Gray har jeg digget stemmen til denne gutten. Er en hærlig heshet og singatur som får meg straks til å tenke på særtrekk som f.eks William Huts stemme.

Så Alejandro fikk terningkast 2 på Absolutt Underholdning av han flammelakerte sogningen som gjemmer dobbelthaken sin bak en grensedefrinert skjegglinje.

Uansett, klart bedre enn en 2-er dette her i mine ører.
    Jeg liker stereoperspektivet særlig. Godt og bredt lydbilde som ofte leker seg litt i introene ved å starte opp kompet i ene høytaler, godt utenfor faktisk, for så å svare i andre høytaler, dermed smeltes det sammen og lydbildet tegnes opp.
    Bassen er også lett å merke seg på denne platen særlig på spor 4 synes jeg denne utmerket seg godt. Stram, definert og vellåtende. Må være himmelsk for de som har en stram og musikalsk sub.
    Ellers er sporene i største grad preget av akustisk gitar, piano, letter rytmer og god musikalitet.

Jeg anbefaler i det minste cd-en til en rask gjennomlytting hos din lokale platepusher. Skal nok se du har det med deg ut av butikken da ja.
    ("Har du ikkje penger, så stel og løp...")

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne plata skal jeg jommen høre litt nærmere på ja..

Anmeldelse er en høyst subjektiv øvelse. Og plateanmeldelser er vel de MEST subjektive

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Anmeldelse er en høyst subjektiv øvelse. Og plateanmeldelser er vel de MEST subjektive ;-)
    Helt enig med deg! Det er svært vanskelig å "tyde" en plateanmeldelse med mindre man har lært seg å kjenne anmelderen slik at man vet hva slags smak denne har.
    I tillegg har jeg ofte inntrykk av at plateanmeldere er opptatt av å være "politisk korrekte" og holde seg inne med "hifi-politiet"...:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en av få ganger jeg mener at anmeldere har vært veldig snille. I mine ører er dette en klar 1'er. Greit nok 'gutten' synger veldig pent på det svært lille registeret han har, og det får han en '1'er for. Resten er totalt uengasjerende i mine ører.

Jeg vil si det på denne måten: Klarer man ikke å gå i en platebutikk å finne noe som er 1000 ganger bedre enn dette, så har man ett problem.

Men, jeg har selvsagt ikke noe imot at andre har annen smak og prioriteringer enn meg.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Da tar jeg gjerne imot en anbefaling på en plate som er 1000 ganger bedre.
    Jeg gleder meg til å dra til byen for å kjøpe en 1000 ganger bedre plate.
    Det her kommer til å bli fantastisk.

Anbefalingen din er:

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Kjøpte med meg denne platen hjem fra byen i dag.
    Helt siden han sang "This years love" av David Gray har jeg digget stemmen til denne gutten. Er en hærlig heshet og singatur som får meg straks til å tenke på særtrekk som f.eks William Huts stemme.

Så Alejandro fikk terningkast 2 på Absolutt Underholdning av han flammelakerte sogningen som gjemmer dobbelthaken sin bak en grensedefrinert skjegglinje.

Uansett, klart bedre enn en 2-er dette her i mine ører.
    Jeg liker stereoperspektivet særlig. Godt og bredt lydbilde som ofte leker seg litt i introene ved å starte opp kompet i ene høytaler, godt utenfor faktisk, for så å svare i andre høytaler, dermed smeltes det sammen og lydbildet tegnes opp.
    Bassen er også lett å merke seg på denne platen særlig på spor 4 synes jeg denne utmerket seg godt. Stram, definert og vellåtende. Må være himmelsk for de som har en stram og musikalsk sub.
    Ellers er sporene i største grad preget av akustisk gitar, piano, letter rytmer og god musikalitet.

Jeg anbefaler i det minste cd-en til en rask gjennomlytting hos din lokale platepusher. Skal nok se du har det med deg ut av butikken da ja.
    ("Har du ikkje penger, så stel og løp...")

Produksjonen var med andre ord bra. Hvordan er kvaliteten på låtene/musikken i seg selv da? :-?

Selv liker jeg å høre på musikken, ikke på anlegget.

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ganske morgengreten på Tv2 frokost tv og da tok en sur tone overfor Vår Staude ja da sang han selvfølgelig surt etter på også!.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yawn!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    I tillegg har jeg ofte inntrykk av at plateanmeldere er opptatt av å være "politisk korrekte" og holde seg inne med "hifi-politiet"...:???:
    Nå for tiden har plateanmelderne en felles kampanje som går ut på å overbevise oss om at idol-finalistene ikke er noe annet enn "reality-stjerner" som umulig kan lykkes i platebransjen. Synge kan de visstnok ikke!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda disse "idolene" kan synge, men det hjelper jo lite når det er elendige tekster og så utrolig dårlige låter. Platene til "idol" folka er helt klart style over substance... jeg tror det beste idolene kan gjøre er å bryte tvert med tv2 og han Ole i dole for så å bruke hypen til å promotere egne prosjekter, prosjekter som ikke er styrt av sleipe slasker med dollartegn i øynene!
    Men husk at for å slå gjennom som artisk/band kreves det langt mer enn god stemme og et pent ansikt. Du må ønske å fortelle noe og du må fortelle noe som engasjerer publikum. hadde jeg kjøpt plater etter "idol" kriteriene så hadde jeg vel ikke hatt annet en Alicia keys i platesamlinga mi ;P

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    hadde jeg kjøpt plater etter "idol" kriteriene så hadde jeg vel ikke hatt annet en Alicia keys i platesamlinga mi ;P
    Jeg skulle svært gjerne hatt Alicia Keys...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Da tar jeg gjerne imot en anbefaling på en plate som er 1000 ganger bedre.
    Jeg gleder meg til å dra til byen for å kjøpe en 1000 ganger bedre plate.
    Det her kommer til å bli fantastisk.

Anbefalingen din er:
    Leste du ikke: "Men, jeg har selvsagt ikke noe imot at andre har annen smak og prioriteringer enn meg."

Hvis vi snakkes om 20 år så tror jeg ikke denne utgivelsen har noen fremtredene plass i noen samlinger.

Har ikke noe imot at noen liker denne platen veldig godt, men det det betyr ikke at jeg forstår hvorfor noen liker den.

Å anbefale noen andre plater til noen som liker dette tør jeg ikke, fordi vi kjører nok i motsatt retning - hehe.

Jeg er dog enig at mange av disse 'idolene' har blitt servert material og produseringer som ikke har hatt veldig stort potensialt.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per Johnny: Jeg har ikke hørt denne plata selv, men å si at andre har problemer om de ikke finner en plate som er 1000 ganger bedre og ikke tørre å anbefale én selv synes jeg er utrolig feigt...

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil absolutt anbefale danne plata!

Her var det mye god lyd, og faktisk et par gode sanger også ;-)
    At dette er en fersk artist gjenspeiles i de fleste av sangene, men det Ali har er særpreg. Dette er ganske spesiellt for en så ung gutt. Og den luftige crispe stemmen låter utrolig flott gjennom et par av sangene.
    Hvem vet ? om 20 år kan det jo faktisk hende at dett første albumet virkelig er verdt å samle på ;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt platen selv, men det er ikke til om at disse "ekspertene" som gir terningkast er et stort problem, ikke bare at de ofte har dønn elendig smak, men det går jo krafig ut over platesalget også, det er dumt at mennesker hører på disse musikk predikantene..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Samme opplevde jeg FallenA.
    Det er bare slik at enkelte plater har et mer engasjerende og levende lydbilde.
    Acoustic Live, Best of Enya og Diamonds or Pearls er typiske eksempler hos meg på plater som har skikkelig godlyd.
    Jeg driter i om Alejandros sanger er umodne osv... Jeg hører ikke på tekst, jeg hører på lyd.
    Er litt fet bass på noen av sporene til Alejandro også.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ali har ett særpreg i stemmen sin som er sjelden vare. Har kun hørt ett par låter på radioen, men kommer nok ikke til å kjøpe CD`en selv om gutten har både stemme og sjarm. Håper han kommer litt bort ifra idolstemplet og kjører sitt eget løp om noen år. For det må jo sies at han har talent også.
    Ellers er det en ting som er sikkert: Alle har en mening om Idol.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •