Da er følgende bestilt! Noe som mangler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Da er følgende bestilt! Noe som mangler?

DVD
    Coldplay - Live: Special Edition (DVD And CD)
    Pink Floyd - Live At Pompeii: The Director's Cut
    Sting - Brand New Day Tour
    Eric Clapton And Friends - Live 1986
    Ozzy Osbourne - Live At Budokan
    Pearl Jam - Touring Band 2000
    Eagles - Hell Freezes Over (DTS)

SACD
    Dark Side of the Moon - 30th Anniversary Edition
    Girl In The Other Room

CD
    Eric Clapton - Back Home

Ønsker kommentarer på lista mi, samt anbefalninger på lignende musikk av høy kvalitet.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lambc
    DVD
    Coldplay - Live: Special Edition (DVD And CD)
    Pink Floyd - Live At Pompeii: The Director's Cut
    Sting - Brand New Day Tour
    Eric Clapton And Friends - Live 1986
    Ozzy Osbourne - Live At Budokan
    Pearl Jam - Touring Band 2000
    Eagles - Hell Freezes Over (DTS)

SACD
    Dark Side of the Moon - 30th Anniversary Edition
    Girl In The Other Room

CD
    Eric Clapton - Back Home

Ønsker kommentarer på lista mi, samt anbefalninger på lignende musikk av høy kvalitet.
    Må virkelig anbefale en live konsert med Dire Straits.. DVDen heter On The Night. Lydkvaliteten er god nok, men så sinnsykt peiling de gutta har.. 1,5 time livekonsert og man kunne tro hele greia var playback.. Hører ikke en eneste feil på noe tidspunkt.. Alle sangene på dvden er supre. Kan lett høre hele konserten uten å trykke på pause

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Roger Waters -the wall (live in berlin) (finnes i både SACD og DVD).
    Kvaliteten er kanskje ikke topp, men konserten er en opplevelse. Men ikke se på ekstramateriallet.. det ødelegger litt av opplevelsen neste gang du ser.
    Jeg syns konserten her er helt sjefs.
    Og kanskje du skulle tatt med en live DVD av verdens største metall band? Metallica - Cunning Stunts er meget bra, og skikkelig morro å se på.. Metallica fan eller ikke, dette er live konsert hvor gutta gir og gir, og får tilbake av publikum hele veien gjennom (ikke alle som sliter ut publikum på denne måten ).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så forresten på Norah Jones - live in new orleans i går. Veldig bra lyd syns jeg. Og bra bilde. Konserten iseg selv er ikke akuratt noe takeoff, men er liksom blues vi snakker om her .

Dire straits er også mitt tips! De er bare råe .

Ser du handler Dina krall sacd, det finnes også live DVD av henne.
    Har du foresten Norah Jones - Come away with me? anbefales (finnes på sacd). Også Nina Simone har endel bra... (kanskje ikke sacd da ..)

Depeche Mode - One Night In Paris <-- denne er også ganske bra! (DVD)
    Sier ifra om jeg har fler på hjertet...

Edit:
    Faithless: Live At Alexandra Palace kommer på 3.okt (mandag), om det er av intresse, jeg har bestilt .

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemte Dire Straits - Brothers In Arms SACD..og Mark Knopfler - A Night in London på dvd..

Kommer forresten en ny dobbel Best Of.. cd med Dire Straits/Mark Knopfler i November..Du kan jo forhåndsbestille den :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle forslag som har kommet inn ser meget bra ut, og samtlige er lagt til på ønskelisten min.
    Det blir vel en storhandel til når neste lønning kommer inn på konto.
    Takker for alle innspill, og tar gjerne imot nye.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dire Straits er jo allerede nevnt
    Eagles - Hotel California (DVD-A)
    Nils Lofgren - Acoustic Live (CD)
    The Who - Special Guests Live From Royal Albert Hall (DVD)
    The Corrs- Unplugged (DVD)
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner virkelig ikke hvorfor det er så mange som liker dire straits og eric clapton her på forumet (og resten av verden :? ).

De lager musikk med veldig kjedelig og monotont lydbilde (selv om sistnevnte ikke nødvendigvis trenger å vøre negativt). Tekstene er stort sett middelmodig til dårlig, veldig enkle og banale på en negativ måte (ikke som beatles, syd-barrett-Pink-Floyd etc). Lyrikken fremstår for meg også som uinteressant uten noen form for poetisk tyngde. Jeg synes både musikken og tekstene er veldig lett å gjennomskue, typisk 80-talls (da det var en tydelig kreativ stagnasjon i musikk produksjon) og veldig "suitable radio sounding music" -Frank zappa. Akkurat det plateselskapene vil ha for å at musikken enkelt kan promoteres på radio så de kan tjene masse penger.

Det verste er kanskje hvor lite musikken\melodiene\instrumentene utfyller hverandre og integreres til et unikt lydbilde fremfor noen lag som 'tilfeldig' ligger oppå hverandre. Lagt merke til at trommene ofte er veeeldig enkle og hver gang det er en gitar solo feks stilner mye av den andre musikken slik at man kun skal ha 1 ting å konsentrer seg om gangen? Dette også for at det skal være veldig enkelt og like første gang man hører det (feks på radio) -> masse penger til de som ikke burde få det.

Det er vel ikke uten grunn at de fleste som liker den musikken er 40+ med veldig begrenset musikk interesse og som ikke har hrørt særlig annet enn tilsvarende komersiell musikk..

Det som etter min mening ofte gir den beste musikken (som altså overnevnte ikke har), er evnen til at musikken og lyrikken følger hverandre. Dvs at handlingen i teksten gjenspeiles i musikken, så musikken blir en formidler av følelser og handling i teksten.

Lydkvaliteten er dog veldig god, særlig på dire straits så det er fint å teste anlegget på, men for meg holder det ikke med bare god lydkvalitet..

Selv liker jeg veldig mye forskjellig (Pink Floyd, radiohead, miles davis, led zeppelin, beatles, doors, Yes, bjork, air, david bowie, frank zappa, genesis, jimi hendrix, lou reed, neil young osv) men jeg kan ikke anbefale alt til alle. Musikk er jo også smak og behag, og mye krever ekstra interesse og mye lytting.

Det jeg imidlertig kan anbefale varmt, som jeg synes er meget bra og som jeg tror mange vil like, samt har god lyd:

YES - Fragile (DVD audio)
    Pink Floyd - Dark Side of the moon (SACD) (billig på www.cd-wow.com)
    Genesis - the lamb lays down on broadway
    Pink Floyd - the wall (cd album og dvd film)
    Lou Reed - Transformer (cd album)

Er nok mange som er uenige med mine synspunkter på sikkert manges favoritt band og artiseter, men håper mange kanskje vil prøve noe nytt og kanskje høre noe annet enn det som for meg ofte blir "same shit, new wrapping" album etter album.

Newcomer ansoere sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan jo legge til

DVD:

Red Hot Chilli Peppers - Live at Slane Castle
    Foo Fighters - Everywhere but home
    U2 go HOME Slane Castle

CD:

Jonas Fjelds beste

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pink Floyd - Wish you were here kommer også på SACD rundt nyttår en gang..Får legge den i ønskelista :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norah Jones - Come away with me
    Hae den på cd, så jeg tror ikke det blir noen oppgredering på den enda.
    Nå ønsker jeg meg en SACD spiller slik at jeg kan nye platene til det fulle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •