Ingen Subwoffer utgang på DVD-audio?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen Subwoffer utgang på DVD-audio?

Hei.
    Har Pioneer 575 (sacd/dvd-audio kompatibel), og Yamaha 2500.
    Jeg er meget fornøyd med dette.

Gikk igår til anskaffelse av en REM dvd-audio plate, og tenkte jeg skule teste dette.
    Det jeg lurer på er at når jeg spillte surround sporet, så ble det sendt bass til subben, men valgte jeg stereo sporet, så kom det kun lyd i fronthøytalerne!
    (Koblet sammen via 6 signal kabler, alltså ikke i-link)

Receivern er satt opp til og spille bass i både front og sub samtidig.
    Dvd spillern sender ut 5.1 lyd, (virker jo ved surround sporet)

Er det slik at stereo sporet på dvd-audio plater ikke sender bass til subben?

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereo sporet på DVD-A og SACD plater har ikke bass signal.På noen spillere kan en velge å ha sub signal,bl.a på min Denon 3910.Kalles Bass Enhancer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når signalet er stereo så sender den kun signalet til stereo høyttalerne, altså ikke sub. Så vidt jeg vet kan ikke recieveren sende LFE signal til front høyttalerne når man bruker 5.1 analog inngang. Dette fungere bare på digital overføring av signaler (pcm, dd, dts), mulig også stereo RCA?...

Har du sjekket om det er noen form for bass management i dvda spilleren som kan route LFE til front høyttalerne? (vet ikke om det fungerer på noen dvda spilleren i det hele tatt, men du kan jo se)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et lite sidespørssål, Nemesis, på denon spilleren din, kan du gjøre det motsatte på 5.1 spor? Altså route LFE til front høyttalerne gjennom 5.1 analog utgang? (Har Blue diamondv2 med subwoofer innebygd i fornthøyttalerne og foretrekker å bruke hi pass fremfor dedikert sub kabel)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det går ikke.Er kun laget en mulighet for å få sub'en til å spille på stereo DVD-A og SACD,men vet ikke hva som skjer dersom en velger sub "no"....

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alså, mulig jeg er litt treg i oppfattelsen, men på sacd er det alså intet bass-spor som sendes til sub? Har for tiden et 5.1 satelittoppsett, og å høre på sacd på disse er jo tamt som pokker!!
    Dette er alså fordi satelittene ikke spiller bass? Fordi sub'en virker ikke som om den slår inn!!

Andre med lignende erfaringer???

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du spiller stereosporet på SACD/DVA-A er der ikke signal til sub.På multikanalsporet har det fleste utgivelsene subsignal innspilt,men det finnes unntak.Dersom du vil ha sub på stereosporet må du ha en spiller som har innstllinger for dette eller koble LR til en vanlig inngang på receiver/forsterker
    f.eks AUX.Da skal du få sub'en aktiv.
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •