Lite kvalitets innspillinger som er ute nå eller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lite kvalitets innspillinger som er ute nå eller?

Heisann kjøpte meg noen nye cder i dag deriblant Oasis, jeg må si at jeg ble skuffet, ikke over musikken men kvaliteten på innspillinga. Jeg må si den kvaliteten på 70-80% av de 20 siste cdne har vært skuffende. Det spiller tynt å kjedelig. Jeg må faktisk si at den beste cden jeg har kjøpt de siste 6mnd må være den siste til Mark Knopfler, for maken til lekker innspilling er det ikke ofte jeg hører....

Er det noen som har noen synspunkter på hvorfor platebransjen blir verre og verre med å lage gode innspillinger? Men prisene ja de er fortsatt på topp...

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel egentlig helt ann på hvilken musikk du hører på, men i sjiktet kjedelig radiomusikk (type p4 / radio 1) har det blitt veldig mye komprimert mellomtone og lite annet... Det gjør meg uansett ingenting siden jeg ikke hører på den typen musikk.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Det kommer vel egentlig helt ann på hvilken musikk du hører på, men i sjiktet kjedelig radiomusikk (type p4 / radio 1) har det blitt veldig mye komprimert mellomtone og lite annet... Det gjør meg uansett ingenting siden jeg ikke hører på den typen musikk.
    Ok,,, da lærte jeg noe nytt, viste ikke det jeg.

Rart at det her ikke engasjerer folk, trodde det med kvalitet på innspilling i dag var aktuelt jeg :roll: ?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke det, er en annen tråd her på forumet om at lydmikser på nye album blir tilpasset mp3 formatet (for å gjøre det mindre attraktivt å kjøpe cden istedenfor å laste ned / skyte seg selv i foten?). Det er en sprø, sprø verden der ute.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi som kommer hit til forumet er ikke "folk flest".

"folk flest" sier: "sjekk så bra lyd det er på mobilen min a!" hvorpå andre "folk flest" svarer: "ja, det var slett ikke dårlig!"

fremtiden er lysere for mobilmusikk enn høyoppløst lyd(ja, selv CD).
    Ser for meg at å gå i butikken å kjøpe en CD om noen år vil kunne sammenlignes med nostalgien av å drikke glasscola av gammel kjøledisk.

trist.. :roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •