Salg av sacd og dvd-a

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Salg av sacd og dvd-a

Føres dette i vanlige musikkforretninger?

Er ikke ofte i slike butikker, men frister å kjøpe de signalkabelene jeg trenger + en cd, og høre hvordan dette høres ut.. Men ser jo ingen egen sacs/dvd-a avdeling i sjappene her oppe i landet..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play.com har en del av begge typer.
    Har bestilt DV-575A for å prøve det samme :-)

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv i verdensmetropoler som London, New York, Los Angeles osv er det sjelden platebutikker har noe særlig utvalg i SACD og/eller DVDA.
    Lettest er det å finne ting på nettet (og unntatt japanske utgivelser vil så og si alt gå under mva-grensa).

Newcomer bjarne88 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cdon har en del.

Newcomer Fronorw sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play ( http://play.com/ ) har (som andre har påpekt) relativt mye av både SACD og DVD-A (i den grad det finns "mye" av noen av dem, SACD har ivhertfall passert 3200 utgivelser totalt nå, DVD-A vet jeg ikke, sist jeg så et tall lå det rundt 700 titler totalt), og med priser inklusive mva som gjør at du stort sett kommer under 200-kronersgrensen. Alltid grei levering rett i postkassa - tid varierer mellom 3 og 7 dager er min erfaring.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke DVD-Audio omtrent erklært død?

Newcomer Fronorw sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, ihvertfall skinndød, det virker som det meste av titler fra den leiren reelt sett er DTS 96 for tiden.

Ser man kun på antall utgivelser, har nok SACD NOE større sjangs til å overleve tror jeg, men det ser ikke akkurat ut som det tar av mot himmelen i den leiren heller selv om antall titler tross alt øker med noen få pr dag iht http://www.sa-cd.net/ (det selges flere LP-er enn SACD-er i øveblikket).

Jeg har ingen VELDIG sterke synspunkter på om det er SACD eller DVD-Audio som bør få leve videre, men det hadde jo vært VELDIG greit om det bare var ETT 5.1 høyoppløsningsformat man trenkte å bry seg med. Tilsvarende "endeløse tautrekkinger" har vi jo dessverre også mellom BlyRay og HD-DVD - og mellom DVD+R og DVD-R. "Sånn sett" hadde det vært greit om DVD-Audio "døde", dersom det medførte at SACD fikk et oppsving og antall titler på høyoppløselig 5.1 lyd økte betraktelig slik at vi kunne konsentrer oss om gode musikkopplevelser.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fronorw
    Jeg har ingen VELDIG sterke synspunkter på om det er SACD eller DVD-Audio som bør få leve videre, men det hadde jo vært VELDIG greit om det bare var ETT 5.1 høyoppløsningsformat man trenkte å bry seg med. Tilsvarende "endeløse tautrekkinger" har vi jo dessverre også mellom BlyRay og HD-DVD - og mellom DVD+R og DVD-R. "Sånn sett" hadde det vært greit om DVD-Audio "døde", dersom det medførte at SACD fikk et oppsving og antall titler på høyoppløselig 5.1 lyd økte betraktelig slik at vi kunne konsentrer oss om gode musikkopplevelser.
    Veldig enig der!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, ihvertfall skinndød, det virker som det meste av titler fra den leiren reelt sett er DTS 96 for tiden.

Ser man kun på antall utgivelser, har nok SACD NOE større sjangs til å overleve tror jeg, men det ser ikke akkurat ut som det tar av mot himmelen i den leiren heller selv om antall titler tross alt øker med noen få pr dag iht http://www.sa-cd.net/ (det selges flere LP-er enn SACD-er i øveblikket).

Helt enig men det er ett skjær i sjøen her og det er den sterke knyttingen mellom hardware of software på eiersiden.

Akkurat som med de andre "krigene" som foregår eier plateselskapene / filmselskapen hardware produsenter og motsatt. derfor blir det ett stort nederlag å måtte gå over til konkurrenten.

Det er ikke uten grunn at det er Pioneer og Denon for eksempel som er først ute med multispillere, for de har ingen eller svært små eierandeler i software selskapene.

Se bare på HD krigen, der sitter Blye Ray med de sterkeste kortene både på hardware og software siden, men jeg tror ikke HD-DVD gjengen kommer til å gi seg uten kamp av den grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre enn meg som sliter med problem å få registrere visa hos play.com? jeg har selvsagt ikke med verdens største anstrengelser, å registrere kortet mitt der i ett år. Men det går ikke, ringt etc, men nei....frustrerende, har fått nytt kort nå, ikke prøvd med det ennå. men....!

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Musicdirect i Chicago.Har 1660 SACD titler på lager.Meget fin service.
    www.amusicdirect.com

Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv dvdboxoffice.com karer! fra usa! ingen toll da de sender en og en dvd, i tillegg har de "free shipping world wide"

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, at det evt finnes et DTS 96/24-spor (eller Dolby Digital 5.1) i video zonen gjør ikke at plata ikke er en DVD-Audio utgivelse. Utgivelsene fra DTS Entertainment utpreger seg som regel med å ha veldig bra flerkanalsmikser.

Det er jo det som er det geniale med DVD-A: mulighet for full kompatibilitet med DVD-Video og lagring av video i tillegg til ren audio.

Når det gjelder antall nye utgivelser så er det vel ikke akkurat mye å skryte av hverken på DVD-A eller SACD synes jeg. Det meste av katalogen på SACD er "obskure" utgivelser innen klassisk og andre smale musikkformer som jeg ikke hører på. Er måneder mellom hver gang jeg finner en interessang tittel å kjøpe innen pop/rock...

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Butikker

Hei.

www.hifiklubben.no selger det og www.cdon.no selger det. Koster ikke så mye heller =)
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synest ikke at Hifiklubben er noe billig,heller tvert i mot!
    Eksempel Dimmur Borgir - Death Cult Armageddon DVD A koster 249 hos Klubben, + frakt regner jeg med.Pris hos Play ca. 130.-ink. frakt ;-)
    Hifiklubben ligger ca 100.- kr over på det fleste titler.I tillegg her Play langt bedre utvalg.8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •