Sanger med god lyd (tenker på bass...!) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 347
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Alex: Yello - the eye, i forhold til den , kommer de andre du nevnte til anklene...........og det vil SVS'n din bekrefte !!! Det kan være du da vil oppdage at du kjører for mye gain, og får justert deg ned, for det er ikke "mye" bass på Kari Bremnes' innspillinger, men noen passasjer er virkelig dyyyype.........;-)
    Du hadde ikke giddi å sendt meg den sangen om du har den på MP3 i god kvalitet? alexanja@hf.uio.no

Finner den ikke på nettet

Tror ikke jeg har for mye gain altså, den står på klokka åtte Kjører jeg den helt ned på minimum blir jo bassen skrudd helt av.. Men det er enkelte innspillinger som det virker som har mye høyere bassnivå enn andre, deriblant bremnes-låtene

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke finner den på nettet - da bør du se deg om et annet program.... :-P

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Dersom du ikke finner den på nettet - da bør du se deg om et annet program.... :-P
    Hehe mulig det altså..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er 2 fine sanger når det gjelder basstrykk:
    Groove Coverage - Poison
    The Prodigy - Memphis Bells

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgangspunktet var sanger med god lyd i bassen, hvad med resten ?
    Må innrømme jeg ikke kjender mange av de plater der snakkes om her, og jeg har prøvd noen av de jeg er anbefalt, som Marcus Miller M2. Denne plate er ganske rå i bassen, men resten siger mig intet. Jeg spiller den aldrig....
    Jeg kjøbte også Sade sin remasterede "Greatest Hits", og selvom jeg spiller denne av og til lyder det som om 2 forskjellige masterbånd er satt sammen til ét. Synes det lyder litt mystisk, som om forskjellige frekvensområder har forskjellig signatur....
    Åben god lyd der har god bass er for mig anført av Svarte Bjørn, trenger man en referense trenger man egentlig bare denne.
    Andre plater kan være gøy å lytte på, men som oftest er musikken, eller resten av lyden ikke min smak, derfor kjøber jeg ikke plater med god bass bare fordi de har god bass.
    Selvfølgelig har forskjellige anlegg forskjellige evner, selvom det ser ut til nesten alle har SVS ! På noen anlegg vil en plate kanskje lyde bra, på andre ikke så bra...på mitt synes jeg f.eks. at støvletrampet på Claptons Unplugged er alt for dominerende, jeg klarer ikke å nyte sangen hans...
    Som i en anden tråd, hvor der snakkes om forskjeller på lyd i kildematerialet, da kommer jeg også inn på dette fordi jeg personlig ønsker musikk jeg vet jeg kommer til å spille, og nyte i fremtiden.
    Min smak spender over et stort område, fra Enya, Dire Straits, Chris Rea, Mike Oldfield, Andreas Wollenveider, Pink Floyd, Eva Cassidy over blues til Bach og Mozart.
    Jeg klarer ikke å følge med i all musikk der kommer ut, men etterhvert som samlingen vokser, og jeg innser hvor få av mine skiver jeg egentlig spiller, da blir jeg ganske krevende og forsiktig.
    Med DTS lyd på musikk dvd er der også utrolig mye bra, og her er min oppfattning at lyden her som regel overgår cd´en.
    Noen skiver jeg er meget glad i er Jennifer Warnes sin "Famous Blue Raincoat", og ikke bare fordi der på "Joan of Arc" er 27 hz bass, men fordi hele skiven har kanon god lyd. Vinylen lyder bedst selvfølgelig....
    Hendes "The Hunter" er også god, en anelse mørkere lyd, men veldig god lyd også. Prøv "Way down deep" fra denne....
    Litt esoterisk, men liker man dette er "Antiphone Blues" med Arne Domnerus et must. Saxofon og orgel med referense lyd selv etter disse mange år etter opptakelse...
    Pink Floyd "Dark Side of the Moon" på sacd er fortryllende bra laget. Lytt på "On the Run" hvordan bassen kryper under gulvet diagonalt. (det gjør den hos mig da)
    Elvis Presley sin 24 karat Hits, remastered av DCC. Her hører du skikkelig ekko fra båndet og støy rett før sangen kommer, men, på "Are you lonesome tonight", som Elvis spilte inn i et studio uten lys, da støter han inn i mikrofonen ved flere anledninger, og dét er så man skvetter første gangen man hører dette..., ellers har skiven kanonlyd selvom de første 6-8 sange er i mono.
    Men prøv også Eva Cassidy sin "Songbird", minimalistisk opptak med supergod lyd, og hendes stemme, hallelujah. Ultra homogen lyd med enorm god transparens i bassen og skikkelig perspektiv...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare minde om at for de spesielt interesserte er der også Richard Souther med Vison, musikk av Hildegard Von Bingen.
    2 av disse numrene finder man på High Fidelity test cd no: 10.
    Dette er helt ekstraordinær god lyd, høyttalerne forsvinder og effekter kommer fra alle kanter. Bassen er ultradyb, kontant og kort sagt til å blive avhengig av....

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Its all country

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Men prøv også Eva Cassidy sin "Songbird", minimalistisk opptak med supergod lyd, og hendes stemme, hallelujah. Ultra homogen lyd med enorm god transparens i bassen og skikkelig perspektiv...
    Hei Niels. Er forøvrig enig med deg når det gjelder Eva Cassidy.Ozzy osbourn uttalte att når han hørte hun for første gang så begynte han å gråte. han kjøpte likegodt 5 cder av hun. Men over til topic. har du hørt litt på contry musikk det finnes jo ett utall av gode låter hvor bassen er betydelig. Jeg føler att country musikk er grunnen til att stereo anlegg ble laget (He-he)....men uansett lykke til vidre i å finne bassmusikken din

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modersvingen med Carola har en sinnsyk dyp bass. Kirkeorgel som ligger laaangt nede i frekvens. Dette er en av de fineste sangene jeg hører, bare synd jeg ikke fikk oppleve sangen slik den skulle være før jeg fikk SVS

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

side med gratis basstest

jeg har laget en side med tre lydspor med god bitrate som kan lastes ned gratis for å teste bassen i subwooferen sin. de er i tillegg analysert med spektrum som det ligger screenshot av på sida:

http://sigve.holmen.cc/Bass

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med benni benassi - satisfaction, sykeste bassen jeg vet om selv om det er vell ikke "god" bass i forhold til renhet eller noe men den rister noe syyykt! :grin:

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

ÅssÅ. . . test Janet Jackson, album "the velvet rope"

mange bra låter med behagelig bass under 20 hz, spesielt "Go Deep" og "tonight`s the night" dem tar pusten av deg ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

låt

Yello med cd`n baby
    spor 9 Yello - blender
    for de som liker trance bass infected mushroom - never land

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut HIM - "join me" Den har fet deilig dyb bass. Høres spes hvis du har sub, eller høytallere som takler dype frekvenser.

Check it out!!!!

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prodigy:the trick(syyyyyyyyyyyyyk bass)

Newcomer Dr. Nick sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som foretrekker klassisk?
    Toccata og fuge d-moll av J. S. Bach er da rimelig rå mht bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke lest hele tråden så vet ikke om disse allerede er nevnt..

Men Nils petter molvær - khmer (album) har en del sanger med god bass, både kraftig og dyp (særlig #2 - tløn). Ellers elsker jeg bassen i pink floyd - the wall. Bassen går ganske dypt iblant, men det beste synes jeg er at den er så gjevn, behagelig og pen hele veien

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serious Danger - Deeper

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt av jungle-musikk. Det er min yndlingsmusikk på dyp bass. Ellers er jeg enig i no good og mange andre fra Prodigy. Også en del symfoniske verk, uten å nevne noen spesielle..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en maken tråd i "Generell hifi og audio" ved "Forsterkere" og "Høytalere".

Bass: Ulver - Vowels
    NiN gruppa
    Metallica - ...And justice for all.
    Devourment - Babykiller

Bandene går under sjangeren Rock.

Newcomer C0bra sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pitbull - Semtex, det må være noe av det sykeste som er!
    Chemical brothers - Replacementkillers
    Mobb deep har også mange bra!

Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •