Eurovision 2013 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 86 av 86
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,241
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Bra Norge ikke vant, så vi slipper å måtte bruke penger på slikt. Bedre med fotball EM/VM eller andre større festligheter.
    Like sikkert som at det en lørdags kveld i Mai kåres en vinner av Eurovision er det at det kommer en plagiat anklage Søndagen etter

Plagiat-beskyldninger mot Eurovision-vinneren - Kjendis

[youtube]7A3IS5lTf_I[/youtube]

[youtube]p3f9v8ebuD4[/youtube]
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg er ikke fornøyd med seierslåta, men det er jo bare å stille med ei barbeint sangerinne som starter låta sittende på scenegulvet, så vinner man. Loreen i fjor, Danmark i år.
    Dessuten var den hel-irsk med tinwhistle og hele låtas komposisjon. Da var det kanskje rett og rimelig at nettopp Irland havnet helt sist i finalen.

Heldigvis kom tre fine bidrag på 2-3-4 plass.
    Og det er flaut at pop-landet Storbritannia igjen stiller med en representant fra geriatrisk avdeling. I fjor Humperdinck, i år en Bonnie Tyler som er helt utgått på dato - dessverre, for hun hadde en gang en spennende stemme og hyggelige låter. Bye, bye Bonnie.

Og så må det være et gedigent tankekors for EBU at de fem store (som er direktekvalifisert til finalen), Frankrike-Spania-UK-Italia-Tyskland, disse landene fikk ikke en gang nok poeng TILSAMMEN til å true de som ble top-4.
    De fem store får nok ikke presentert låtene sine godt nok siden vi ikke får høre dem i semifinalen, kun korte utdrag.

Jeg tror MGP trenger en revidering av reglementet, og det litt kjapt.

Om Romania: fyren er det man på fagspråket kaller kontratenor og faktisk behersket han det veldig bra. Han hører mere hjemme på en operascene enn i MGP forsamlingen og jeg håper han velger den klassiske vegen nå.
    Enig, Tyler var jo helt på bærtur på de første strofene. Grusomt var det.

Jeg likte på mange måter godt Moldova sitt innslag, god stemme på dama.

Var ikke klar over at du var en slik die-hard-fan av MGP/ESC!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Var ikke klar over at du var en slik die-hard-fan av MGP/ESC!
    Vi har alle våre fetisjer.....

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det burde jo være mulig å kutte pauseshowet, og heller la halvparten av de direktekvalifiserte opptre i hver semifinale, etter at stemmingen har begynt.

Men, jeg tror ikke det bare er manglende eksponering som er problemet til UK. Det har ikke vært mye å skryte av det de har stilt opp med de siste åra. Det er heller ikke mer enn tre år siden Tyskland vant, så det går åpenbart fint an å gjøre det bra selv uten en semifinaleopptreden.
    Da har jeg gjort et studie av "big five" sine plasseringer siden semifinale ble innført in 2004. Italia har kun kommet med de to siste åra, så vi ser bort fra dem - derfor "big four" istedet; Storbritannia/Frankrike/Spania/Tyskland.

Gjennomsnittelig plassering for disse landene de siste 10 finalene er grovt sett en 18. plass (Tyskland på "hederlige" 15.plass pga den seieren i Oslo).

I tillegg gjorde jeg en tilsvarende utregning for vertslandet da heller ikke dette bidraget presenteres live i en semifinale, men man får kun utdrag av den offisielle videoen slik som med "big five".
    Jeg ble litt overrasket over at snittplassering for vertslandet ble en hederlig 11.plass.

Allikevel vil jeg hevde at big-five + vertslandet ikke får presentert sitt bidrag på en like rettferdig måte som øvrige deltagerland, ene og alene fordi vi ikke får høre dem "live" før under selve finalen.
    Hadde jeg vært artist så hadde jeg reagert på dette for lengst (forutsatt at jeg som MGP artist kunne synge, ref. årets Tyskland og Spania....grøss).

EBU bør snarest endre regelverket slik at big-five+vertslandet, i alt 6 bidrag, deltar i semifinalene med 3 bidrag i hver sendig , men at man selvfølgelig ikke kan/skal stemme på dette bidraget. Vanskeligere er det ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort et studie av "big five" sine plasseringer siden semifinale ble innført in 2004. Italia har kun kommet med de to siste åra, så vi ser bort fra dem - derfor "big four" istedet; Storbritannia/Frankrike/Spania/Tyskland.

Gjennomsnittelig plassering for disse landene de siste 10 finalene er grovt sett en 18. plass (Tyskland på "hederlige" 15.plass pga den seieren i Oslo).
    Har du sammenlignet med årene før? Frankrike har ikke vunnet siden 1977. Spania har ikke vunnet siden 1969. Tysklands eneste seier før de vant i Norge kom i 1982. Italia vant i 1964 og 1990.

Jeg synes også det er interessant at av UK og Irlands 12 seire, har kun en av dem kommet et år der alle land har fått lov til å synge på engelsk (Brotherhood of Man, 1976). Etter at det ble lov for alle å synge på engelsk igjen (1999) har UK kun to topp 10-plasseringer. Samme med Irland.

I tillegg gjorde jeg en tilsvarende utregning for vertslandet da heller ikke dette bidraget presenteres live i en semifinale, men man får kun utdrag av den offisielle videoen slik som med "big five".
    Jeg ble litt overrasket over at snittplassering for vertslandet ble en hederlig 11.plass.
    Hva med de ti landene som ikke trengte å kvalifisere seg i årene 2004-2007, da det bare var en semifinale?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Har du sammenlignet med årene før? Frankrike har ikke vunnet siden 1977. Spania har ikke vunnet siden 1969. Tysklands eneste seier før de vant i Norge kom i 1982. Italia vant i 1964 og 1990.

Jeg synes også det er interessant at av UK og Irlands 12 seire, har kun en av dem kommet et år der alle land har fått lov til å synge på engelsk (Brotherhood of Man, 1976). Etter at det ble lov for alle å synge på engelsk igjen (1999) har UK kun to topp 10-plasseringer. Samme med Irland.

Hva med de ti landene som ikke trengte å kvalifisere seg i årene 2004-2007, da det bare var en semifinale?
    Puh, enda mere jobb altså. Jaja - det er bare å finne frem excel og wikipedia igjen men enig - mange spennende faktorer også.

Kommer tilbake senere.....

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, etter og hørt den låta til ( Emmelie de Forest - Only teardrops ) et par ganger på radio i dag så må jeg si den faktisk ikke er så værst.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •