Eurovision 2013 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 86
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...kan bare beholde GP i Sverige for min del - er som vanlig mye rart, men når en først tvinges gjennom dette var i det minste Sverige noe en har hørt på radio før og faktisk relativt OK!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mere moro å se maling tørke/gresse gro osv osv enn det derre mgp opplegget.

Men kos dere med det, dere som liker det der.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...kan bare beholde GP i Sverige for min del - er som vanlig mye rart, men når en først tvinges gjennom dette var i det minste Sverige noe en har hørt på radio før og faktisk relativt OK!
    Den var god, Lygren!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Margaret hadde en grei dag på jobben, men hun har mere stemme å gå på, tror jeg.

NRK lyden her (DD 5.1 Canal Digital parabol) er slettes ikke verst. Litt lav, men det har man forsterkeri til å ordne opp i
    Eurovision live på 4 plattformer.: CD Norge og Sverige og Viasat parabol....samt RiksTv....og utrolig nok for FØRSTE gang : DD 5.1 lyd på alle 4 platformer....Du verden...til og med RiksTv....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Eurovision live på 4 plattformer.: CD Norge og Sverige og Viasat parabol....samt RiksTv....og utrolig nok for FØRSTE gang : DD 5.1 lyd på alle 4 platformer....Du verden...til og med RiksTv....
    Har du sett, Riks tv. Der er det sandelig DTS med overkommelig lyd i Center kanalen, det har jeg ikke opplevd før Fra Riks tv.

DTS før ja, men da med manko av lyd i center

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Det er jo ingen av sceneband som spiller da.. sånn sett er det bedre ä bruke scenen til show
    Ja mulig det er slik det er. Men mye av trommemaskinene og syntene var allerede ute på 90 tallet - det låter forferdelig upersonlig og flatt. Et skikkelig orkester slik de hadde før høres mye mer "live" ut. Playback er noe dritt.

Live høres mer live ut, haha
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Go Romania!!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal vi igang Heia Margaret!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da e de Hitra Baben

Edit: Endelig slapp hu sæ laus på sena Da e de håp

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitra reima gjorde det bra!

Har alle vært med i idol eller X-faktor? Synes han sier det om alle? Mener han nevnte en som hadde skrevet låten selv?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er ikke forferdelig den Norske nei, men med lyden i bakgrunnen av Lasagnen hørte jeg endelig hva den minner meg om, Madonna - die another day.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er ikke forferdelig den Norske nei, men med lyden i bakgrunnen av Lasagnen hørte jeg endelig hva den minner meg om, Madonna - die another day.
    Hehe, jeg tenkte tidligere på at den minnet litt om tonarten i Frozen.

Jeg leser at det er forbudt med live lyd fra instrumenter og at vokal og koring er påbudt live - men på den siste låten så jeg mikrofoner foran det ene trommesettet. Margaret hadde jo også en trommis med seg - og jeg synes hennes låt hadde frisk trommelyd?

Gremmes egentlig ganske mye over ofte frisk og fin vokal og veldig trist instrumentlyd på denne sendingen.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Har tenkt J.B. hver gang jeg har hørt den på radio, men ikke helt klart koblingen.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av all musikk fra alle land i hele europa kan jeg ikke skjønne denne entusiasmen.
    Artister, kjoler, sceneoppsett - å det er en melodi med inn i spetaklet også?
    Dette er da bare for dumt - ikke musikk!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir jo egentlig bare et karaokeshow, eller et stort idol, men det er jo litt moro med show. Godt det er et år til neste gang.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nettopp gjennom Semi 2 og må si at den norske vokser litt på meg, men tror/håper nok fremdeles på både Russland, Georgia og ikke minst Spania.Norge kan få den ettertraktede 4. plassen
    Jeg spår også tillegstall på både loto og vikinglotto. Hovedtall kan jeg ikke hjelpe med (ref. Russland, georgia og nest sist spania)

Gratla danmark, nais dame det der jaffal
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen hadde rett En 4 plass er allikevel veldig bra.

Grattis Danmark!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke fornøyd med seierslåta, men det er jo bare å stille med ei barbeint sangerinne som starter låta sittende på scenegulvet, så vinner man. Loreen i fjor, Danmark i år.
    Dessuten var den hel-irsk med tinwhistle og hele låtas komposisjon. Da var det kanskje rett og rimelig at nettopp Irland havnet helt sist i finalen.

Heldigvis kom tre fine bidrag på 2-3-4 plass.
    Og det er flaut at pop-landet Storbritannia igjen stiller med en representant fra geriatrisk avdeling. I fjor Humperdinck, i år en Bonnie Tyler som er helt utgått på dato - dessverre, for hun hadde en gang en spennende stemme og hyggelige låter. Bye, bye Bonnie.

Og så må det være et gedigent tankekors for EBU at de fem store (som er direktekvalifisert til finalen), Frankrike-Spania-UK-Italia-Tyskland, disse landene fikk ikke en gang nok poeng TILSAMMEN til å true de som ble top-4.
    De fem store får nok ikke presentert låtene sine godt nok siden vi ikke får høre dem i semifinalen, kun korte utdrag.

Jeg tror MGP trenger en revidering av reglementet, og det litt kjapt.

Om Romania: fyren er det man på fagspråket kaller kontratenor og faktisk behersket han det veldig bra. Han hører mere hjemme på en operascene enn i MGP forsamlingen og jeg håper han velger den klassiske vegen nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Og så må det være et gedigent tankekors for EBU at de fem store (som er direktekvalifisert til finalen), Frankrike-Spania-UK-Italia-Tyskland, disse landene fikk ikke en gang nok poeng TILSAMMEN til å true de som ble top-4.
    De fem store får nok ikke presentert låtene sine godt nok siden vi ikke får høre dem i semifinalen, kun korte utdrag.

Jeg tror MGP trenger en revidering av reglementet, og det litt kjapt.
    Det burde jo være mulig å kutte pauseshowet, og heller la halvparten av de direktekvalifiserte opptre i hver semifinale, etter at stemmingen har begynt.

Men, jeg tror ikke det bare er manglende eksponering som er problemet til UK. Det har ikke vært mye å skryte av det de har stilt opp med de siste åra. Det er heller ikke mer enn tre år siden Tyskland vant, så det går åpenbart fint an å gjøre det bra selv uten en semifinaleopptreden.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra Norge ikke vant, så vi slipper å måtte bruke penger på slikt. Bedre med fotball EM/VM eller andre større festligheter.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •