Den store tråden for Klassisk musikk - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 26 av 41 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 802
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, og med 9 liter vin fra hvite druer lager man altså 1 liter såkalt cognac eau de vie. Hadde Jesus vært på sosiale medier nå, kunne vi jo spurt ham om ikke Cognac også er OK.
    Men vi skal huske at under forbudstiden i USA var jo cognac eneste lovlige brennevin - pga dens helsebringende og helbredende egenskaper!
    Så drikker jo vi her inne med den ytterste forsiktighet, eller hur?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hörer på chris Thile
    bach sonatas & partitas og nyter portvin.... Himmelsk, dette er solo kammermusikk på Mandolin....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skummet igjennom mye av Mozart samlingen bla Kraggerud og Naxos. Er nå over på Vivaldis Basoon konserter som bla er flere av kjenningsmelodiene til NRK P2.

Legger ut en smakebit fra YouTube. Vivaldi Basoon Conserto in E minor 484.
    Det er dette som er en av kjenningsmelodiene på NRK P2 klassisk.

Sist endret av Danke; 04-25-2014 kl 20:11

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg ikke blir tatt for spamming siden jeg har tre på rad , nyter the Priests, og en av de beste rødvin jeg har smakt. Campolieti Valipolicella Ripasso 2011.

Sykt kompleks for å være så ung, masser av tobakk og frukter i smak. Lang finish.....

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en hyggelig boks med Bizet musikk, dvs det er bare tre CD'er så det er vel en mini-boks.

bl.a. en orkesterversjon av Carmen og, ikke minst, Roma symfonien. Her er det MYE dynamikk

http://www.amazon.co.uk/Bizet-Comple...e+complete+org

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra, og minner om at jeg langt oppe i tråden la ut et klipp fra Carmen. Fikk litt lyst til å bestille den boksen der, også!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Håper jeg ikke blir tatt for spamming siden jeg har tre på rad , nyter the Priests, og en av de beste rødvin jeg har smakt. Campolieti Valipolicella Ripasso 2011.

Sykt kompleks for å være så ung, masser av tobakk og frukter i smak. Lang finish.....
    Det har du helt rett i, Campolieti er en veldig god vin til en hyggelig pris.

Husker forrrsten ikke om jeg har anbefalt Mirafiore tidligere, men en god ting kan jo ikke sies for ofte!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor ingen har fortalt meg om dette stykket her av Beethoven.. Synes den nesten er bedre enn måneskinnssonaten.

Igjen oppdager jeg klassisk gjennom en film, akkurat som på den måten jeg virkelig begynte å like klassisk, som Sofies Verden med Albinoni som forklart i åpningsinnlegget.

Men denne gangen var det fra wienerklassisismen.
    Filmen jeg så med navnet Byzantinum, som jeg synes var helt grei men veldig:Låt den retta komma inn... ish, for de som har sett den. En mer seriøs og voksen vampyrfilm, som går mer på skuespill og drama enn huggtenner.

Dersom man likte: Låt den retta komma inn , så er det bare å kjøre på. Jeg liker spesielt jenta i filmen, og kult med jenter i hovedrollene. Jenta kjenner jeg også fra The Host, en litt lame The Twilight scifi. Men jenta spilte bra sef. Lurer på om hun er i en eller annen serie også, Terminator serien kanskje???? Edit, var sef i filmen Hanna som jeg også har sett. Man glemmer ikke så lett de øynene der.

Sonata in C Major Op.2 NO.3 Adagio Dette er såvidt jeg vet ikke hele stykket, iallefall av det jeg har forsket etter på Youtube.

Jeg har tydeligvis ikke nok av Beethoven.. Er det noen som vet noen CD som inneholder dennne Sonataen i god kvalitet?

Jeg valgte å legge til klippet fra noe som ser ut som det er tatt fra filmen, men jeg synes det virket helt fantastisk i filmen... Genial scene..

Her er foresten klippet fra filmen...
    Sist endret av Danke; 05-07-2014 kl 02:33

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beethoven har mange usedvanlige flotte sonater for piano. Måneskinnssonaten og Pathetique er bare to av mange.
    Den du refererer til, har egen wikipedia-side

Ludwig van Beethoven's Piano Sonata No. 3 in C major, Op. 2, No. 3, is a sonata written for solo piano, composed in 1796. It is dedicated to Joseph Haydn and is often referred to as Beethoven's first virtuosic piano sonata. It is both the weightiest and longest of the three Opus 2 sonatas. [1] It presents many difficulties, including difficult trills, awkward hand movements, and wrist rotation.

Jeg er svak for Ashkenazy sine Beethoven innspillinger. Han har et nydelig anslag og tolker Beethoven på en, etter min smak, utmerket måte.

Denne boksen er jo helt ideell

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B...9448309&sr=8-9

men den finnes også på Spotify.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gjengi et konsertflygel realistisk er en tøff (eller kanskje håpløs) oppgave for mange høyttalere. Men for transmisjonshøyttalere som f.eks IMF RSPM Mk. IV går det greit, for ikke å si fantastisk!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Beethoven har mange usedvanlige flotte sonater for piano. Måneskinnssonaten og Pathetique er bare to av mange.
    Den du refererer til, har egen wikipedia-side

Ludwig van Beethoven's Piano Sonata No. 3 in C major, Op. 2, No. 3, is a sonata written for solo piano, composed in 1796. It is dedicated to Joseph Haydn and is often referred to as Beethoven's first virtuosic piano sonata. It is both the weightiest and longest of the three Opus 2 sonatas. [1] It presents many difficulties, including difficult trills, awkward hand movements, and wrist rotation.

Jeg er svak for Ashkenazy sine Beethoven innspillinger. Han har et nydelig anslag og tolker Beethoven på en, etter min smak, utmerket måte.

Denne boksen er jo helt ideell

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B...9448309&sr=8-9

men den finnes også på Spotify.....
    Den boksen ser fantastisk ut, men ligger desverre litt utenfor budgettet. Er det noen andre Cd skiver med piano sonatene til Beethoven tro?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den boksen ser fantastisk ut, men ligger desverre litt utenfor budgettet. Er det noen andre Cd skiver med piano sonatene til Beethoven tro?
    Her får du rubbel og bit for en hundrelapp. 10 CD-plater!
    Og pianisten, Daniel Barenboim, er ingen smågutt i Beethoven pianomusikk.

http://www.amazon.co.uk/Beethoven-Co...+piano+Sonatas

Og på Spotify
    Daniel Barenboim – Beethoven: Complete Piano Sonatas

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, da skal jeg nok greie å finne meg en versjon eller to..

Hahaha Glenn Goulds versjon var jo helt insane sprö. Er det mulig, veldig spesiell... men nei likte den absolutt ikke...
    Enig med du!

Perahia og Ashkenazy er mine favoritter her, men så er jo det mine to favorittpianister generelt sett, så jeg er litt "biased".

Gould var en underlig skrue men mange har jo sansen for ham, spesielt for hans Bach tolkninger.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Sviatoslav Richter ble nevnt her, så har jeg ham på en gammel Tchaikowski LP (LP ja!) med Karajan, hvor han spiller veldig bra. Men han er kanskje ikke så bra på Beethoven eller?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden nydelig anslag ble nevnt her, er det vanskelig å komme utenom en av mine favoritter, nemlig Arthur Rubinstein. Hør Arthur på Beethoven, gutter.
    Så kan det jo være også forfriskende å høre en kvinnelig pianistinne som Valentina Lisitsia, fra Kiev, Ukraina. Bor vel i USA. More importantly: Giktbrudne fingre har hun garantert ikke!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic Vis post
    Siden nydelig anslag ble nevnt her, er det vanskelig å komme utenom en av mine favoritter, nemlig Arthur Rubinstein. Hør Arthur på Beethoven, gutter.
    Så kan det jo være også forfriskende å høre en kvinnelig pianistinne som Valentina Lisitsia, fra Kiev, Ukraina. Bor vel i USA. More importantly: Giktbrudne fingre har hun garantert ikke!
    Å, jada - både Richter og Rubinstein var pianister 'par excellence'.
    Og når vi snakker om damer og piano, så kommer vi aldri uteom Gina Bachauer.

Oh, nice plate dette både lydmessig og musiseringen
    http://www.amazon.co.uk/Bachauer-Ant...t_mus_ep_dpi_6

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mens jeg var inne på henne, så bestilte jeg like godt et par av hennes innspillinger, men fra CDJapan (sjekk prisene)

http://www.cdjapan.co.jp/products?q=gina+bachauer

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gina Bachauer ja. Gresk berte som døde i 1976. Flink.

Men jeg synes at kvinnelige pianistinner må være PENE Å SE PÅ også.
    Bare rett og rimelig det!
    Hun der har da veldig lang og stygg nese!
    Ville aldri ha datet henne.
    Saklig kommentar? Jah, til å være meg så!

Side 26 av 41 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •