Den store tråden for Klassisk musikk - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 25 av 41 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 802
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,838
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var en tur innom det lokale Pladekompaniet idag for å kjøpe noen spill til min nye PS3. Fyren bak disken var åbenbært fra Ændal! Gøegøy å prate litt og udgi seg for enslags sørlending! Vettkje om han gjennomskua at jeg ikke er det.
    Må innrømme at jeg ikke liker min medfødte trøndersk noe særlig, og har vel stort sett gått over til østlandsk helt siden syttitallet egentlig. Men det kommer litt an på hvem jeg prater med.

Hva med en snævei te Bæbu forresten?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,838
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde også vært gøy å få høre Ændals store sønn, Jon Gelius, i originalversjon på Dagsrevyen. I normalisert form er han jo ikke noe spektakulært.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånt meg en Cd klassisk fra biblioteket.

Ole Edvard Antonsen Trondheim Soloist New sound of Baroque

Blir spenandes...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,838
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Lånt meg en Cd klassisk fra biblioteket.

Ole Edvard Antonsen Trondheim Soloist New sound of Baroque

Blir spenandes...
    Det er toppklasse såklart!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var helt sjef, interessant å høre trompetversjon av flere favoritter. Musikk som får endorfinene på gli. Her har vi hatt sjømat i dag. Gigantkrabbe m baguettebrød og sitron og røykt makrell i rømme m potet og salat. Enkel ferskensopp med fersken banan og krem til dessert. Passer med lett frukt etter sjømat. Drakk sørafrikansk hvitvin til krabbe og en Fransk Riesling til fisken. Er litt hyggelige priser på vin i Sverige under 100 lappen som koster 170kr i Norge.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,838
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke, angående Prunier Tres Vieille Grande Champagne XO som du nevnte tidligere, så satte jeg den i bestilling hos lokalt politi, nei jeg mener pol, for lenge siden. Går fortsatt og venter. De sier at akkurat denne leverandøren ikke er så ofte innom. Nei, det skal jaggu være sikkert.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic Vis post
    Danke, angående Prunier Tres Vieille Grande Champagne XO som du nevnte tidligere, så satte jeg den i bestilling hos lokalt politi, nei jeg mener pol, for lenge siden. Går fortsatt og venter. De sier at akkurat denne leverandøren ikke er så ofte innom. Nei, det skal jaggu være sikkert.
    Jeg fikk samme beskjed, men allerede en uke etter fikk jeg varen. Det varierer nok når leverandøren er innom siden d er en liten leverandør. Utrolig godt kjøp iaf, masse Rancio-olje, minner slik om 1973 fra Bache. Veldig kompleks og spesiell cognac.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,838
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Jeg fikk samme beskjed, men allerede en uke etter fikk jeg varen. Det varierer nok når leverandøren er innom siden d er en liten leverandør. Utrolig godt kjøp iaf, masse Rancio-olje, minner slik om 1973 fra Bache. Veldig kompleks og spesiell cognac.
    Utrolig. ikke lenge etter at jeg hadde skrevet siste innlegg - så fikk fruen SMS at varen nå kan hentes. Så den blir hentet imorgen før vi drar på formiddags-jazz. Kanskje jeg tar med en Mirafiore også, hvis de har.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,838
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var litt sjaber imorges så fruen hentet flaskene alene. NEI, ikke fyllesyk!!
    Kunne ikke vente med prøvesmaking når den endelig var i hus, og jeg må si at var den beste cognacen jeg har smakt. levde fullt opp til beskrivelsen din, Danke! Så nok en gang: Takk for tipset!
    PS: En til er allerede bestilt!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde et vennepar på middag idag. Han fikk et glass Prunier etter maten og synes også den var sinnsykt god. Den er meget kompleks med masse eple tørket frukter og kanel, legger også merke til fatpepper mot slutten. Sist merk Rancio som legger seg som en hinne olje på ganen og tungen. Dersom du ikke drikker ell spiser annet så blir hinnen og smaken resten av kvelden. Sykt lang finish.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,838
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte ha litt Prunier idag også, nærmere bestemt på desserten. Ellers har vi drukket Mirafiore fra Piemonte, som er en veldig god Barbera som jeg anbefaler på det varmeste. Circa samme pris som Arana. Vet ikke om den er tilgjengelig i Sverige da.

Hørt litt på Puccini boksen, men dessverre var det ganske dårlig kvalitet på innspillingen, noe som bla. frembragte veldig skingrende kvinnestemmer. Sånn kan det gå når man kjøper billigboks av og til. Tror jeg må kompensere lydmessig med å se Aida- blurayen!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til et glass med Ken Creek helt grei dagligdags rødvin, nytes Vivaldis La Primavera fra årstidene, presentert av Janine Jansen. Friskt! Man må jo la den nye høyttalerdingsen i dagligstua få spilt seg inn med noe ordentlig musikk

http://open.spotify.com/album/27tIQgXyX4MYMv99X8f9v1
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -image-jpg  

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg nå en Prunier Tres Vieille Grande Champagne XO etter mye "nettpress" her i tråden
    Og da feirer man en slik bestilling som seg hør og bør:

Sist endret av Supertramp; 04-16-2014 kl 18:45

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,838
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hyggelig at du ikke kunne dy deg! Men jeg tror neppe du kommer til å angre.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ventetiden tilbringes mye i sekundærboligen på grunn av han som ble utsatt for justismord, tok sin straff og våknet opp igjen.....
    og her fant jeg jammen meg en flaske godsaker jeg helt hadde glemt......

Da må det feires enda mere og passende musikk må være schwæææææær

Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -image-jpg  
    Sist endret av Supertramp; 04-16-2014 kl 19:07

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny Cantondings Super....

Den veldig gamle Pineau fra Bache har jeg smakt noen flasker av selv, ypperlig sammen med desserter... og bedre enn mange portvin. Godt alene også sef.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,838
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Handels Water Music ble altså plutselig til Cognac Music! OK da, jeg svelger den, men hadde du valgt Lumbyes Champagne Gallopp, hadde jo musikken ligget litt nærmere Prunier i alc. volumprosent iallfall.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic Vis post
    Så Handels Water Music ble altså plutselig til Cognac Music! OK da, jeg svelger den, men hadde du valgt Lumbyes Champagne Gallopp, hadde jo musikken ligget litt nærmere Prunier i alc. volumprosent iallfall.
    Husk at jeg befinner meg på gudfryktige Sørlandet hvor man går tørrskodd på bedehustak fra den ene enden av byen til den andre.
    Og her bør man ikke utbasunere sitt barskap gjennom musikken, men prøve å dekke over med alkoholfri drikke, ihvertfall i emballasjen.
    Med mindre man absolutt vil ha besøk av avholdsforeningen, inkarnert gjennom stedlige representanter fra menighetsrådet.....

ho ho ho god påske

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,838
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, regner med at bedehusfolket koser seg i påsken med høytlesning av Johannes 2, 1-3. Altså om det syvdagers bryllupet i Kana..
    Seks steinkar på hundre liter hver med god bibelsk vin slår vel en skarve flaske Prunier ned i støvlene..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får heller ikke den motsetningen i bibelen til å gå opp med avholdskristne. Men det kommer vel av at det var utrolig mye fyll, synd og utroskap og elendighet i gamle tider før bedehusfolket begynte med vekkelse.

Men det står utrykkelig i skriften at vin er ok.

Side 25 av 41 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •