Ideèr og tanker om musikk rettet mot lydfolk til demo og fornøyelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ideèr og tanker om musikk rettet mot lydfolk til demo og fornøyelse

Heisann, jeg tenkte å begynne å lage noe musikk som kan brukes til demo med enorm bass, dypbass og diverse holografiske effekter ala qsound og Soundpimp. Inspirert av tråden jeg nylig opprettet hvor jeg delte artisten Captain Hook så skal jeg lage musikk i denne sjangeren. Dette er delvis fordi jeg er opptatt av psykedelisk stemning og delvis fordi jeg savner musikk i denne sjangeren som innehar store mengder dypbass.

Jeg kan herved si at jeg skal prøve å få produsert og gitt ut musikk i Psy/Ambient sjangeren med enorm dypbass samt ekstrem holografi (Takk til Carl Henrik Janson og Soundpimp).

I tillegg kan jeg enkelt gi tilbakemeldinger på hvor dypbassen i sangene ligger, hva slags effekter som skal oppstå hvor samt noe om produksjonsteknikk.

Kommer til å bli gitt ut via Spotify Kan også dele med dere dersom det er stor interesse for det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ville bare oppdatere og fortelle at jeg skal prøve å få produsert en plate som har temaet "Rasputin". Denne platen skal jeg prøve å til 3D lyd på i tillegg til mye dypbass, effekter og stemning. Det kommer antakelig til å være innslag av Rachmaninov i tillegg

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sounds good. Blir dette en demosang som er gratis og tilgjengelig for alle? eller blir det solgt? evt. hvor?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lag en salig blanding med Qsound og rå dypbass! :grin:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst må jeg få produsert dette og dette kan ta tid. Deretter blir det å gi ut via spotify så mange kan få hørt.

Notis: Det blir ikke en demosang, men en hel plate. Når det gjelder lydkvalitet så kommer mesteparten til å være elektronisk med innslag av kor, akustiske instrumenter og diverse sjangere som kan kalles stemningsskapende.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo ærlig innrømme at jeg aldri har hatt sansen for slik demomusikk som setter mest fokus på bass. For de aller fleste (tror jeg) så har de ikke høyttalere som egentlig kan utnytte slik musikk. I tillegg så begrenser man seg jo til noen frekvenser å det er ganske slitsomt i lengden å høre på synes nå jeg da. Men hver sin lyst såklart. Tenkte bare at JEG skulle være den "negative" her he he.
    Ikke misforstå,jeg er stor FAN av bass, men ikke bare det for å si det sånn. Men du skal jo ha noe mere ser jeg,men etter min mening så bør seriøs testmusikk inneholde hele spekteret :-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Må jo ærlig innrømme at jeg aldri har hatt sansen for slik demomusikk som setter mest fokus på bass. For de aller fleste (tror jeg) så har de ikke høyttalere som egentlig kan utnytte slik musikk. I tillegg så begrenser man seg jo til noen frekvenser å det er ganske slitsomt i lengden å høre på synes nå jeg da. Men hver sin lyst såklart. Tenkte bare at JEG skulle være den "negative" her he he.
    Ikke misforstå,jeg er stor FAN av bass, men ikke bare det for å si det sånn. Men du skal jo ha noe mere ser jeg,men etter min mening så bør seriøs testmusikk inneholde hele spekteret :-)
    Tanken er ikke at det trenger å være testmusikk. Det er nå mer tenkt som en slags "symfoni over Grigori Rasputins liv". Han var en ekstremt interessant person i virkeligheten, og jeg vil gå igjennom en del forskjellige sjangere som er mer eller mindre beslektet i dette "konseptalbumet". Vi skal altså innom temaer fra Rachmaninov, kirkekor (på russisk) og litt annet. Stemningen skal være dyster og depressiv samt en smule gal (som personen). Dersom dette hadde vært en 6'r produksjon og plate så ville jeg selvsagt blitt sammenlignet med diverse dommedagssymfonier, men jeg skal gjøre mitt beste.

Jeg legger ved en forsmak som jeg har produsert kjapt i dag. Det er da introen til eposet i tillegg til noe av første kapittel, Rasputins ungdom som hestetyv, kvinnesjikanerer og mysticisme

Ta en lytt og kom gjerne med innspill, men husk at ingenting av dette er mastret eller lagt på Qsound effekter ennå.
    Winternight-Rasputin-Prologue&Ch1

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cdn : Roger Waters - Amused to death ( Qsound )

Div Yello har Qsound

Div Infected Mushrooms har også Qsound

Kari Bremnse

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Cdn : Roger Waters - Amused to death ( Qsound )
    Er enig i at denne har fet lyd, men vil gjerne prøve å lage noe som setter blodet litt i omløp (forstå meg rett da jeg synes Amused to death er gørrkjedelig dersom man ser bort fra effektene). Er ikke sikkert så mange her inne kommer til å like det jeg prøver å få laget, men dersom èn person et eller annet sted gjør det så er det greit

En annen ting er at ATD ikke innehar noe særlig fres i bassen ift. Hva man selv kan få til

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Ta en lytt og kom gjerne med innspill, men husk at ingenting av dette er mastret eller lagt på Qsound effekter ennå.
    Foreløpig ser det ut sånn her...noe for bassfrikerne...?!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Tanken er ikke at det trenger å være testmusikk. Det er nå mer tenkt som en slags "symfoni over Grigori Rasputins liv". Han var en ekstremt interessant person i virkeligheten, og jeg vil gå igjennom en del forskjellige sjangere som er mer eller mindre beslektet i dette "konseptalbumet". Vi skal altså innom temaer fra Rachmaninov, kirkekor (på russisk) og litt annet. Stemningen skal være dyster og depressiv samt en smule gal (som personen). Dersom dette hadde vært en 6'r produksjon og plate så ville jeg selvsagt blitt sammenlignet med diverse dommedagssymfonier, men jeg skal gjøre mitt beste.

Jeg legger ved en forsmak som jeg har produsert kjapt i dag. Det er da introen til eposet i tillegg til noe av første kapittel, Rasputins ungdom som hestetyv, kvinnesjikanerer og mysticisme

Kommer sikkert til å bli tøfft for de som liker sånt og jeg skal definitivt sjekke det ut :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •