Odd Nordstoga - Luring: Er ikke HDCD...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Odd Nordstoga - Luring: Er ikke HDCD...

Odd Nordstoga har jo gått en Odd Børretsen-aktig seiersgang i det siste med sin atypiske CD-plate "Luring". Vi kjøpte CDen ganske nylig, og da jeg testet den på PCen min, oppdaget jeg at Windows Media Player slang opp et kjekt lite HDCD-ikon nederst til venstre. Andre CD-plater gav ikke dette ikonet.

Betyr dette at Odd Nordstogas "Luring" faktisk er HDCD? Jeg finner ikke noen slik informasjon på coveret eller på selve plata.

Plata er for øvrig overveiende innspilt med akustiske instrumenter og jeg opplever plata som en potensiell testplate for realisme i instrumenter og stemme. Nordstoga har en dialekt og en litt "bak i strupehodet"-stemme som er karakteristisk og med nyanser det kan være vanskelig å gjengi realismen i.
    Banjobassen på spor to ("Texas") er et artig møte som skiller seg fra annen basslyd jeg har hørt ved at den er mindre kontant enn bassgitar eller ståbass og legger seg som et solid fundament i musikken. Det stor variasjon i instrumentbruken, og det er godt angitt hvilke instrumenter som er brukt på hvert spor.

Liker man musikk med rytme og folkemusikk/visepreg, så kan denne plata absolutt anbefales.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet nettopp "Luring" nå på min nye Denon 3910,men intet lys ble tent i HDCD symbolet desverre.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Testet nettopp "Luring" nå på min nye Denon 3910,men intet lys ble tent i HDCD symbolet desverre.
    Nei da er det vel bare en bug i Microsoft Windows Media Player. Det er vel ikke første gang.

Edit: Endrer tittelen på tråden, jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •