Tråden for oss som liker heavymetal.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 172
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tråden for oss som liker heavymetal.

Etter å ha hørt noen dubstep klipp, har jeg konkludert med at dette er vondt i ørene, ekkelt, og skurrer kraftig i de symfoniske følelsene.

Jeg kan selvsagt ikke skrive dette i dubstep tråden, da blir jeg vel utestengt.:???:

Fra før vet jeg at jeg ikke liker danse,trance house, hip hop, techno, acid, club, ny-funk, break, osv osv. Rap må vel være det verste jeg vet.

Det eneste slikt jeg liker er noe itali disco, og litt techno med kvinnevokal.

Er det flere som har det slik? Eller er jeg den eneste musikkrasisten på forumet?

Edit: Har endret trådnavnet, siden det var så negativt ladet.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg "put you over the edge" Skalle?

Eneste jeg kan si, er at jeg føler at de som ikke har et åpent sinn når det kommer til musikk, virkelig går glipp av veldig mye. Følelser er selvsagt ikke noe man styrer, men et åpent sinn hjelper mye. Selv hører jeg på alle sjangrer, selv om jeg selvsagt ikke hører på alt innen samme sjanger.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Eneste jeg kan si, er at jeg føler at de som ikke har et åpent sinn når det kommer til musikk, virkelig går glipp av veldig mye. Følelser er selvsagt ikke noe man styrer, men et åpent sinn hjelper mye. Selv hører jeg på alle sjangrer, selv om jeg selvsagt ikke hører på alt innen samme sjanger.
    Jeg er glad i noe dubstep, techno, hardcore etc... men kan også høre på alt fra blues til klassisk! men IKKE opera! der går min grense!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører på ALT, og skal faktisk på "Madama Butterfly" i Opera Nordfjord på tirsdag, og gleder meg storveies. Man kommer langt med mindre bastante meninger og et åpent sinn. Kos dere.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Jeg var på glid med det Bob Marley klippet, men så ble det for kvalmende "dunk dunk", så ja, det var du som fikk dråpen til å renne over.

Jeg håper at du ikke tar dette ille opp, men forstår at vi alle har ører som er skrudd forskjellig sammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører på ALT. Alt er interessant, helt til det kommer til "Æ vil bare dans" med Sirkus Eliassen. Der går grensa mi! Ufordagelig låt...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er vi det. Ser bare ikke poenget med en tråd som skal "forene" alle som ikke liker en spesiell type musikk.... Men jeg skal la dere være i fred. Ha en fin helg dere.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, vil dere høre litt på denne da?

Roland Cedermark - Harlem Boogie - YouTube

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Jeg kan selvsagt ikke skrive dette i dubstep tråden, da blir jeg vel utestengt.:???:
    Mulig, men hadde jo vært kult å prøve. Det er da ikke fundamentalister og Taliban som styrer vårt forum?

Jeg kan godt høre dubstep og annen dunkedunk når jeg er på treningsstudio.
    Men ellers er jeg oppvokst med Stones, Procol Harum og andre jevnaldrende siden de begynte i bransjen, skjønt nå for tiden går det mest i jazz og klassisk. Du nevnte kvinnevokal, den skal for min del gjerne komme ut av Billie Holiday, Etta James, Shirley Horn, Sassy, Ella, Aretha, for å nevne noen. I Norge har vi jo en hel del gode jazzmusikere, Christiania Jazzband skal nevnes her, har hørt de live mange ganger. Og særlig tenorsaksen til Totti Bergh, som vi etter hans død dessverre ikke får høre mer, iallfall ikke live in concert.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jo ikke dra absolutt all dunkedunk over en kam men det jeg har hørt av dubstep og 99% av såkalt techno høres egentlig ut som noen en fjortenåring med middels talent har kokt sammen på en laptop og copy paste funksjonen i et lyd editor programm.

Og alt jeg hører av såkalte virkemidler har blitt brukt før og til langt bedre effekt av de store bandene oppover åra som pink floyd, led zeppelin deep purple, judas priest senere yello og langt langt fler.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, en skal ikke dra alle over samme kam. Ace of bace feks. Har jo flere tøffe låter.

Det er vanskelig å si når noe ikke er tøft lenger, men jeg pleier å si at om en kan si bom shakalak til melodien, så er den underkjent.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske schizofren når det gjelder musikk, spiller stort sett alle varianter innen rock og metal.
    Men av og til tar jeg meg selv i å like elementer og låter av de utroligste ting.
    Denne uka presterte jeg til og med å kjøpe siste skiva til Karpe Diem.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Nei, en skal ikke dra alle over samme kam. Ace of bace feks. Har jo flere tøffe låter.

Det er vanskelig å si når noe ikke er tøft lenger, men jeg pleier å si at om en kan si bom shakalak til melodien, så er den underkjent.
    Nå ville jeg personlig kalt Ace of base for mer generell pop. Absolutt ikke noe galt med hverken pop eller dubstep, men det er da pokkers opp til hver og enkelt av oss hva vi liker :-)

Men når jeg har hørt noe spess dubstep eller tekno får jeg igjen assosiasjoner til alle de
    'absolute mc dj cheesburger nr 9946 'platene som gikk som en farsott gjenom ungdomskoler på 90 tallet, og er enda limt fast i enkelte nattklubbers cd spillere. Neste gang jeg hører 'blue' knuser jeg nærmeste høytaler om jeg kommer fram til stop knappen.

Sånn sett bør jo alle få sin sjangse og min smak forandrer seg fort løpende, dog mye skrot i dunke dunk sjangeren, f.eks infected mushroom syns jeg er helt grei underholdning men de gjør jo også litt mer enn og bare prøve og sprenge mellom tone elementene.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY

Å høre den låten på Ipaden med Enslaved i bakgrunnen på anlegget ble noe spesielt.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY

Duden ser jo bare ut som en gjennomsnittlig blotter og boogie-woogie'n er helt grei. Tror han treffer de fleste tonene slik både Ø.Sunde og Status Quo også har klart.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Duden ser jo bare ut som en gjennomsnittlig blotter og boogie-woogie'n er helt grei. Tror han treffer de fleste tonene slik både Ø.Sunde og Status Quo også har klart.
    And the conclusion is? ??
    Du må'kke komme her og komme her bare sånn uten Viderø

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Nå ville jeg personlig kalt Ace of base for mer generell pop. Absolutt ikke noe galt med hverken pop eller dubstep, men det er da pokkers opp til hver og enkelt av oss hva vi liker :-)

Men når jeg har hørt noe spess dubstep eller tekno får jeg igjen assosiasjoner til alle de
    'absolute mc dj cheesburger nr 9946 'platene som gikk som en farsott gjenom ungdomskoler på 90 tallet, og er enda limt fast i enkelte nattklubbers cd spillere. Neste gang jeg hører 'blue' knuser jeg nærmeste høytaler om jeg kommer fram til stop knappen.

Sånn sett bør jo alle få sin sjangse og min smak forandrer seg fort løpende, dog mye skrot i dunke dunk sjangeren, f.eks infected mushroom syns jeg er helt grei underholdning men de gjør jo også litt mer enn og bare prøve og sprenge mellom tone elementene.
    Smaken er som baken. Men høres ut som du mener trance, techno og dubstep er likt. Noe det ikke er. Du tenker vel egentlig på Eurodance/EDM (electronic dance music ) som den klassiske 90-tallsmusikken. Selv elsker jeg det. :-D Så forskjellig er vi.

Denne du liker så godt?
    [YOUTUBE]68ugkg9RePc[/YOUTUBE]
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I am blue, abbe de abbe dau abbe de abbe dau abbe di abbedau

Fantastisk tekst, hadde det ikke vært for autocorecten i Ipaden til guttungen. Ironi(sorry, men jeg liker ikke Apple heller.)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God "dunk-dunk" her, Plaid med Norte Route.
    Mer god dunk-dunk, Dub Gussett med Leftfield. Eller 6/8 War med samme.

Du har jo merkelappen Industrial, eller IDM (Intelligent Dance Music). Perverteringa techno, tilpassa disko-sjangeren er noe annet, mener nå jeg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører heller ikke på "alt", og mye av nymotens dunk-dunk-musikk synes jeg er grusom.

Jeg hører argumentet om at man sikkert går glipp av mye bra musikk, og det er vel det samme jeg sier til de som ikke liker lutefisk. Men det er tross alt slik at noen typer musikk treffer og andre ikke. For min del handler det egentlig ikke om sjanger, men... tja, noe udefinerbart som jeg ikke riktig kan sette fingeren på.

Noe dunk-dunk kan være artig. Enkeltspor av Infected Mushroom går igjen på spillelista, f.eks. denne Infected Mushroom - Never Mind [HQ Audio] - YouTube. Yello er så vidt nevnt og den siste plata er knall.

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •