Endelig! Led Zeppelin fra O2 arena

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig! Led Zeppelin fra O2 arena

Etter fem års venting kommer endelig LZ sin (foreløpig ?) siste konsert ut til folket.
    Det gjøres til gjengjeld til de grader. Konserten kommer i alle format innen lyd og bilde (CD, DVD Blu-Ray, vinyl) og i alle de varisjoner du måtte ønske (se link). Snakker om å satse bredt (og kommersielt).
    Men, i alle fall. Undertegnede gleder seg veldig til 19.11 som er release-dato.

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_...Cpopular%2C240

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye blu-ray konserter av god kvalitet er alltid kjærkomment 8)

Zeppelin er ikke av mine favorittband grunnet en etter min mening altfor variabel katalog, men denne skal uansett kjøpes inn for de har et knippe suverene låter.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Ja da, har sett det!
    Men allikevel - dette er mer tema musikk enn film for meg. Og ikke minst: En god nyhet kan ikke sies for ofte.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Zeppelin er ikke av mine favorittband grunnet en etter min mening altfor variabel katalog, men denne skal uansett kjøpes inn for de har et knippe suverene låter.
    I og med jeg faktisk lo litt høyt da jeg leste dette - lulz.

Du har det med å formulere deg noe eplekjekt, gillis.
    Kunne du ha utdypt hva du legger i en "altfor variabel katalog"?

En kan godt diskutere Coda, In Through The Out Door og Presence. De er ikke helt på Led Zeppelin nivå, av forskjellige årsaker, men alle har noen klassikere som står som påler den dag i dag, over 30 år etter. Coda fordi det er et oppsamlingsalbum etter Bonhams død, In Through... pga rusmisbruk og Presence pga bilulykka til Plant. Dog er for mange Presence et av de sterkere albuma til LZ, og alle har låter som står i dag.

De resterende 6 (studio)albuma, er uangripelige. Se antall solgte enheter, musikkpressen og musikeres inspirasjon / plagiat / cover i nær 40 år.

Hvilke bands katalog kommer igjennom ditt nåløye?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    I og med jeg faktisk lo litt høyt da jeg leste dette - lulz.

Du har det med å formulere deg noe eplekjekt, gillis.
    Kunne du ha utdypt hva du legger i en "altfor variabel katalog"?

En kan godt diskutere Coda, In Through The Out Door og Presence. De er ikke helt på Led Zeppelin nivå, av forskjellige årsaker, men alle har noen klassikere som står som påler den dag i dag, over 30 år etter. Coda fordi det er et oppsamlingsalbum etter Bonhams død, In Through... pga rusmisbruk og Presence pga bilulykka til Plant. Dog er for mange Presence et av de sterkere albuma til LZ, og alle har låter som står i dag.

De resterende 6 (studio)albuma, er uangripelige. Se antall solgte enheter, musikkpressen og musikeres inspirasjon / plagiat / cover i nær 40 år.

Hvilke bands katalog kommer igjennom ditt nåløye?

Le akkuratt hvor mye du vil: jeg mener eksakt hva jeg skrev,- nemlig at jeg opplever bandets katalog som ujevn og med mye kjedelige låter som ikke treffer meg. At du mener jeg formulerer meg "eplekjekt" er for meg likegyldig- jeg formulerer meg ærlig og med mine (subjektive selvsagt) meninger som utgangspunkt.

Jeg har hørt mye Zeppelin, fordi bandet også som sagt har flere låter jeg liker meget godt.

Band som har en nærmest uangripelig katalog mener jeg er Pink Floyd, U2, Springsteen og borderline Dire Straits.

Kanskje spesielt U2 og Springsteen, disse to bandene mener jeg har så mye gode låter i bagasjen og skjulte skatter at det nesten er kriminelt.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Ja da, har sett det!
    Men allikevel - dette er mer tema musikk enn film for meg. Og ikke minst: En god nyhet kan ikke sies for ofte.
    Må sei meg eining i det siste der

tror ikkje det kommer til og skofte på kvaliteten :twisted: da blir eg forbanna ivertfall :S

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Kanskje spesielt U2 og Springsteen, disse to bandene mener jeg har så mye gode låter i bagasjen og skjulte skatter at det nesten er kriminelt.
    U2 og Springsteen er ikke av mine favorittartister/band grunnet en etter min mening altfor uinteressant katalog. Faktisk så uinteressant at jeg aldri hører på det og ikke eier en eneste utgivelse av noen av dem.

Men jeg forsvarer din rett til å både høre og eie så mange utgivelser av dem du vil - så ofte du vil. Det skal du ha!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    U2 og Springsteen er ikke av mine favorittartister/band grunnet en etter min mening altfor uinteressant katalog. Faktisk så uinteressant at jeg aldri hører på det og ikke eier en eneste utgivelse av noen av dem.

Men jeg forsvarer din rett til å både høre og eie så mange utgivelser av dem du vil - så ofte du vil. Det skal du ha!

Beklager hvis dette blir i overkant avsporende ift opprinnelig tema, men nå er nå engang påstandene her: men med hvilket grunnlag mener du at U2 og Springsteen har en uinterresant katalog?

Ofte ser jeg at slikt uttales av folk som i bunn og grunn har hørt radiohitene, og kanskje Born in the usa albumet til Springsteen. Fyren har gitt ut en _trippel_ best of samleskive, det skulle vel være et sikkert tegn på at man har en _brukbar_ katalog å ta av. Jeg har hørt på fyren i mer enn ti år jevnlig, og enda, den dag idag så oppdager jeg nye fantastiske låter. Når han spiller konserter på nærmere 4 timer, så er det fortsatt legendariske låter som publikum klager over at de ikke har fått hørt: han har rett og slett for mange gode låter å ta av,en problemstilling jeg mener han nesten er alene i verden om å ha. Hvordan harmonerer dette med en "uinterresant" katalog syns du?

Edit: Jeg oppretter en egen tråd for dette, så slipper vi å spore av denne Zeppelintråden mer enn nødvendig.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra, Gilmour.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linken til Amazon er jo rene godisbutikken. Noen med erfaringer med bluray audio utgivelser?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Linken til Amazon er jo rene godisbutikken. Noen med erfaringer med bluray audio utgivelser?
    Blu-Ray audio utgivelsen av Celebration Day er vel samme soundtracket som konserten vil jeg tro.
    Ellers har jeg Rush - Moving Pictures, to stk Tom Petty + et par klassiske fra 2L. Alle de låter som ei kule med DTS HD Master.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Blu-Ray audio utgivelsen av Celebration Day er vel samme soundtracket som konserten vil jeg tro.
    Ellers har jeg Rush - Moving Pictures, to stk Tom Petty + et par klassiske fra 2L. Alle de låter som ei kule med DTS HD Master.
    Blir eit eksemplar av den også høres det ut som. Takk for tilbakemeldingen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •