Beste CD-Ripper ->FLAC/MP3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Beste CD-Ripper ->FLAC/MP3

Hei.

Har en del CD-er jeg vil rippe, og jeg lurer da på hva dere anbefaler, har tidligere brukt FreeRip som ripper til både VBR MP3 oh FLAC.
    Programmet er greit, men er ikke helt perfekt, selv om det er det beste jeg har kommet over frem til i dag.
    FreeRIP: CD to MP3 Converter, MP3 Converter

Trenger et program som utfyller disse kravene:
    - Ripper til FLAC/MP3 (vbr)
    - Finner informasjon om artist/sang osv selv. (gjerne lar meg endre om noe er feil)
    - Tagger filene, men at den også navngir dem rett (%nr% - %artist& - %sang%.%format%)

Ikke et must, men hadde vert fint om den også laget en mappe i med rett nav ([%år%-%format%bitrate%] %album%]).

En annen kul funksjon hadde jo vert om den rippet til både MP3 og FLAC samtidig slik at jeg slipper tippe to ganger..

Forslag?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dbPoweramp CD Ripper er det beste programmet på markedet, den kan alt du setter som krav.

dBpoweramp CD Ripper

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt enig. Exact Audio Copy (Exact Audio Copy) er bedre hvis du har CD-plater med noen riper og CUERipper/CUETools (CUETools wiki) er to glimrende og raske programmer for ripping, konvertering og sjekke filer opp mot AccurateRip/CTDB databasen. Dessuten er de gratis.
    Hadde dbpoweramp installert før men det er et program for nybegynnere! ;-)
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uenig

EAC er kun bedre hvis du har ripete skiver, til alle andre er den nyeste versjonen av db sin minst like god. Den har også AccurateRip (også når du ripper fra virtuell disk), og den lar deg i tillegg velge størrelsen på coverart, noe som er et must hvis du bruker iPad som kontroller i systemet. Mitt forslag er raskere, enklere og nærmest plug 'n play. Ingeniørene hos Linn - som er ganske gode på slikt - har ikke funnet bit-forskjeller mellom EAC og db, og de anbefaler sistnevnte.

Skal man derimot ha noe gratis så er EAC selvfølgelig å foretrekke. Det samme hvis man har vært uforsiktig med skivene og de har mye lesefeil.

Hvis man i tillegg kjøper hele dbpoweramp-pakken så har man også en mengde andre funksjoner som gjør det svært enkelt å vedlikeholde en stor musikksamling. Jeg har rippet og katalogisert snart 5000 CD-er og har prøvd masse greier, men har definitivt landet på db. Jeg brukte kun EAC tidligere men foretrekker db.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker sjelden EAC lenger, men CUETools/CUERipper brukes veldig mye. Synes det er et mye bedre program å bruke en db. Kan vel det meste som db kan pluss muligens noe mere. Bl.a. er CTDB (CUETools Database - CUETools wiki) databasen veldig kjekk hvis du har en CD eller filer med feil så kan CUETools reparere fila slik at den blir korrekt rippet. De siste versjonene av EAC har også fått CTDB plugin.
    Etter min mening er db bortkastede penger.

Hvordan er db på HDCD? Er det mulig å få kodet HDCD om til 24 bit med den ekstra oppløsningen som det er mulig å legge inn i HDCD?

Mitt råd er å kvitte deg med iPad og få deg ett brett med Android pluss programmet BubbleDS. Uten tvil det beste og mest stabile programmet til å styre Linn DS spilleren. Jeg har prøvd de fleste DS appene til iPod Touch og flesteparten er enten forferdelig trege eller veldig ustabile. BubbleDS har ikke sviktet en eneste gang på det halve året jeg har brukt det.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tar fint 20 bit HDCD, men det må legges inn som en DSP i oppsettet ved første gangs bruk, da ripper den til 24 bit.

Det med Android har jeg ikke ofret en tanke, men det skal jeg gjøre hvis du har god erfaring med det. Jeg poster dette i min egen tråd så fint om du kikker innom der: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ekino-123.html

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker EAC og har snart rippet inn hele cd-samlingen min. De siste platene som gjenstår er de platene EAC ikke klarer å finne informasjon om artist, låt og album. Har dere tips til hvordan jeg kan innhente denne informasjonen til EAC? Må jeg manuelt skrive inn navnet på hver låt osv..?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: gammel tråd ja...

@bjorlien - ja d må du. Husk å last opp informasjon så nestemann med tilsv album slipper jobben. Gratis fordrer brukerbidrag

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Edit: gammel tråd ja...

@bjorlien - ja d må du. Husk å last opp informasjon så nestemann med tilsv album slipper jobben. Gratis fordrer brukerbidrag
    Dårlig da :-( Den finner nesten ingen av de norske albumene.. Norske kjente artister og band som Bjørn Eidsvåg, Vamp etc.. Finner dem ikke :-(

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har kikket noe mer på det, så er det mulig å oppdatere CDens metadata mot andre bibliotek.

F eks et søk i MusicBrainz ga flere treff på norske artister enn freedb. les mer her;
    FreeDB Gateway - MusicBrainz

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •