Multikanals musikk - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  26
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 273
    Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Tror jeg har nevnt denne tidligere, muligens i CD/SACD tråden.

Denne MÅ dere skaffe dere. Selv om dere ikke hører mye på klassisk så er det definitivt verdt å ha denne og lytte til den innimellom.

SA-CD.net - Diabolo

Vedlegg 120414
    Interessant!

Denne ha jo også Auro 3D
    hva er alle de testsignalene?
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,139
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Interessant!

Denne ha jo også Auro 3D
    hva er alle de testsignalene?
    Multikanals musikk-image-jpg

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,139
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda, ble opp/ned - beklager. iPad

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 gode gamle:

Multikanals musikk-img_9531web-jpg

En del bedre lyd på Machine Head, som har høyopløst lyd, en herlig discrete Quad mix. Stormbringer er på dvd med 5.1 dts mix.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

5. Liker Supertramp har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Multikanals musikk-img_9536web-jpg

Van Morrison: Moondance, Blu Ray Audio.

Det er en 5.1 Dolby True HD mix av tidligere nevnte Elliot Scheiner, det låter fantastisk!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes et veldig stort "musikk i surround community". Det er visse studio-nerder og amatører som i alle år, etter at Quad døde ut på midten av 70-tallet, har laget sine egne surround mikser av originale stereo-inspillinger. For noen av oss er stereo ikke bra nok!!! Dette fikk særlig en fornyet hype når surround receivere kom for en del år siden. Stort sett har disse mixene vært tilgjengelig på piratbukta og privat nedlasting.

Men nå har det kommet et gratis (donation) og bra, program som gjør det mulig å fikse selv. Man ripper sine favoritt cder (eller annet) i lossless og lar programmet gjøre sin magi på pcen - og ut kommer en 5.1 flac fil. Meget enkelt å bruke.

SurroundByUs.com ? View topic - SpecWeb 1.2 <===== SpecWeb Current Version

Multikanals musikk-dire-jpg

Ikke alle album høres like bra ut etter denne upmixen. Det virker som en veldig bra, tight inspilling og godt med "luft" mellom instrumentene, betyr mye for et bra resultat. Grupper/artister jeg har fått et godt resultat av: Dire Straits, Fleetwood Mac, Tom Waits og The Alan Parsons Project.

Noen album gir et utrolig godt resultat, programmet kan ikke gi noe mer enn det som finnes tilgjengelig i stereo-mixen, men den lager mye "luft" mellom instrumenter og stemmer - ofte hører man ting som tidligere "druknet" i stereo-mixen. Det er noe helt annet enn musikk-dspene som receivere har.

Multikanals musikk-tw-jpg

8. Takk Supertramp takket for denne posten
    Liker Supertramp har likt denne posten
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,139
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan unge Spock være snill og kjøre en test av dette spennende programmert på et (i mine ører) elendig produsert album:
    Rainbow - Down to Earth

Hadde satt pris på å høre om lyden ble bedre, luftigere og ikke så kompakt som hr Glover har gjort den ved miksepulten.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Kan unge Spock være snill og kjøre en test av dette spennende programmert på et (i mine ører) elendig produsert album:
    Rainbow - Down to Earth

Hadde satt pris på å høre om lyden ble bedre, luftigere og ikke så kompakt som hr Glover har gjort den ved miksepulten.
    Skal teste den for deg etterhvert - men Rainbow utgivelsene er "for å si det helt ærlig" skikkelig ræva! Synes de nesten er uspillbare - elsker albumene, men de får veldig lite spilletid på grunn av drittlyd. Veldig synd, passer dessverre kun på en mono-radio i støyfulle omgivelser.

For å få bra resultat med SpecWeb, så må utgivelsene være gode.

11. Takk Supertramp takket for denne posten
    Liker Supertramp har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Multikanals musikk-img_9537web-jpg

Andy Jackson, Signal to Noise (2014) & 73 Days at Sea (2016)

Denne fyren er egentlig mest kjent som recording engineer for blant annet Pink Floyd. Men han har også laget disse to albumene. Som i tillegg til cd også inkluderer en 5.1 DVD- Audio i hi-rez.

Pink Floyd-aktig prog av høy kvalitet - veldig god surround mix. Anbefales!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Multikanals musikk-img_9550web-jpg

Bob Marley & The Wailers, Legend The Best of, 30th Anniversary Deluxe Edition, CD+Blu Ray Audio

En herlig 5.1 mix laget av den legendariske Bob Clearmountain. Låter fantastisk - dette er demo saker!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe annet jeg har funnet på mine surroundreiser på nettet:

Multikanals musikk-img_9543web-jpg

På bildet:

Loggins & Messina: Loggins & Messina (1972)
    Judy Collins: Colors of the Day, The Best of (1972)
    Bread: The Best of (1973)
    America: Hearts (1975)
    Blood, Sweat & Tears: Blood, Sweat & Tears (1968)
    Billy Joel: Streetlife Serenade (1974)

Dette er sacd'er i 4.0 surround - oppfriskede utgaver av de originale Quadrofoni mixene fra gamle dager. Det låter utrolig bra - det er nesten sprøtt å tenke seg at folk satt og lyttet til slikt for over 40 år siden - med tanke på hva som utgis i dag - tokanals loudness crap via streaming.

Snakk om å gå bakover inn i fremtiden, man gremmes.

Sjappa som utgir de gamle mixene heter Audio Fidelty:

https://audiofidelity.net/

kan være greit å følge med på hva som finnes og kommer, dette er begrensede utgaver. De er også å få tak i på amazon.com.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nine inch Nails(NIN): the downward spiral
    er noe av det mest aggressive musikken i SACD multikanal jeg har.
    Multikanals musikk-nin-jpg
    herlig trøkk rundt hele meg når jeg legger meg ned i res-lesten..

16. Liker Nemesis har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja Vis post
    nine inch Nails(NIN): the downward spiral
    er noe av det mest aggressive musikken i SACD multikanal jeg har.
    Multikanals musikk-nin-jpg
    herlig trøkk rundt hele meg når jeg legger meg ned i res-lesten..
    Jeg har den også , enda innpakket i plast. Finner liksom ikke en passende stund for å nyte dette gladalbumet fra Reznor

Når du først snakker om trøkk rundt hele meg - disse 4.0 mixene jeg nevnte i mitt forrige innlegg - de har gjerne bassgitar sporet fullstendig begrenset til for eksempel venstre surround - i en annen låt kan det være i høyre surround. Eller hvorfor ikke BS&T som har en liten trommesolo kun i surroundhøytalerene?

Dette har medført at jeg har plassert mine surrounder helt bak, i hvert sitt hjørne - noe som gir dem en veldig bra trykk i bassen. Uendelig fett!

18. Liker Nemesis, Rotja har likt denne posten
    Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at det er litt liv i denne tråden Burde bidra,men liker ikke å skrive Dersom AF frister vil jeg anbefale Billy Cobham "Spectrum" og The Doors "Best of".Blant mine favoritter.Har drevet med multikanal musikk siden SACD og DVD-A kom.Har vel ca 1000 titler med multikanal av alle mulige formater.
    Er ogsåpå QQ forum som perzon57.
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis Vis post
    Bra at det er litt liv i denne tråden Burde bidra,men liker ikke å skrive Dersom AF frister vil jeg anbefale Billy Cobham "Spectrum" og The Doors "Best of".Blant mine favoritter.Har drevet med multikanal musikk siden SACD og DVD-A kom.Har vel ca 1000 titler med multikanal av alle mulige formater.
    Er ogsåpå QQ forum som perzon57.
    Det er på QQ det skjer!

Hoppet over Billy Cobham - men har The Doors i bestilling. Måtte det fortsette å komme flere slike flotte gamle Quad utgivelser. Dessverre har jeg gått glipp av et par jeg gjerne skulle hatt, The Guess Who Best of og America Homecoming - kanskje det blir produsert en batch til.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler også Alice Cooper på AF,en annen av mine favoritter fra dem
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis Vis post
    Anbefaler også Alice Cooper på AF,en annen av mine favoritter fra dem
    La inn bestilling på Alice - lommeboka får svi. Men det gjelder jo å kjøpe mens det er mulig, ellers blir det + kr 500,- på Ebay når lageret er tomt, og det skjer jo hele tiden!

Har begynt å legge inn mine dvd-a på pcen, prøve å spare dvd-a spilleren litt. Får holde med å spille av Blu Rays og SACDer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noen kan hjelpe meg med et svar her...

Jeg har en HTPC som kjører PLEX server og Home Theater og for så vidt fornøyd med det.
    Jeg har noen DVD-Audio plater som jeg har rippet ned med DVDAudio extractor ( DVD Audio Extractor -- Full featured DVD audio ripper for your easy use ).
    De dvd-audio platene jeg hittil har jobbet med bruker DolbyDigital 5.1 lyd med påfølgende AC3 filer, hvilket fungerer strålende.
    I helga skulle jeg rippe Roger Waters - Amused to Death, hvilket er Blu-Ray Audio i LPCM 5.1 format, hvorpå DVDAE gir med PCM filer,
    dette er jo da et format PLEX ikke takler og jeg klarer pokkerimeg ikke å finne noen form for converter til å gjøre om PCM thil hvertken AC3 eller DTS filer.

Jeg vet at DVDAE kan konvertere til foreks FLAC mulitchannel, men det vil ikke PLEX dekode til flere enn 2 kanals lyd.

Kan noen gi meg et tips her, eller må jeg legge det på is, og heller spille via Blu-Ray spilleren?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerZone Vis post
    Lurer på om noen kan hjelpe meg med et svar her...

Jeg har en HTPC som kjører PLEX server og Home Theater og for så vidt fornøyd med det.
    Jeg har noen DVD-Audio plater som jeg har rippet ned med DVDAudio extractor ( DVD Audio Extractor -- Full featured DVD audio ripper for your easy use ).
    De dvd-audio platene jeg hittil har jobbet med bruker DolbyDigital 5.1 lyd med påfølgende AC3 filer, hvilket fungerer strålende.
    I helga skulle jeg rippe Roger Waters - Amused to Death, hvilket er Blu-Ray Audio i LPCM 5.1 format, hvorpå DVDAE gir med PCM filer,
    dette er jo da et format PLEX ikke takler og jeg klarer pokkerimeg ikke å finne noen form for converter til å gjøre om PCM thil hvertken AC3 eller DTS filer.

Jeg vet at DVDAE kan konvertere til foreks FLAC mulitchannel, men det vil ikke PLEX dekode til flere enn 2 kanals lyd.

Kan noen gi meg et tips her, eller må jeg legge det på is, og heller spille via Blu-Ray spilleren?
    Leit det der. Men for egen del er det fullstendig uaktuelt å degradere lydkvaliteten på den måten. Ripper alt "native" og nyter høyoppløst surround slik det skal. Kjører pcen direkte til surround prosessor.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Multikanals musikk-img_9541web-jpg

Magenta er et band fra Wales, spiller progressive rock i kanskje litt Yes stil, kan man si, med kvinnelig vokal - som jeg selv liker veldig godt.

Er litt konsept aktige album - for eksempel Seven - som tar for seg de 7 dødsyndene. 4 av deres album er gitt ut i surround, 3 av de i Dolby Digital og et i dts. Er jo lossy lyd, med brukbar surround og alle 4 er gode album, som er tilgjengelige nå.

Seven (2004)
    Metamorphosis (2008)
    Chameleon (2011)
    The Twenty Seven Club (2013)

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •