Eurosong 2012 - det er jo musikk (på en måte) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 148 av 148
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan vi bare ikke droppe hele skiten, og heller bruke penga på viktigere ting som fotball o.l.?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jeg håper de nå skjønner at det er dårlig integrering å sende annen generasjons invandrere til GP. Det gikk vel ikke særlig bra i fjor heller. Hvor dumme er vi egentlig 8)
    OK, jeg har ikke hørt så mange av de andre låtene. Men, hvilken mener du burde representert Norge?

Den eneste andre låten jeg har hørt (så vidt jeg vet) er "Ola Nordmann". Etter all kontroversen trodde jeg dette skulle være en skikkelig partylåt. Men, gudhjelpeogbevaremeg, for en nitrist møkkalåt. Hadde ikke gutta blitt så overrasket over å se en neger under Spellemannsprisen, så kan jeg ikke skjønne hvem som skulle stemt på dem, utenom familie og nære venner.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MGP-kongen Per Sundnes slutter i NRK - Kjendis

MGP Kongen wtf ? rakk vel aldri avansere forbi hoffnarr. takk og lov at han er borte
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    MGP-kongen Per Sundnes slutter i NRK - Kjendis

MGP Kongen wtf ? rakk vel aldri avansere forbi hoffnarr. takk og lov at han er borte
    Selvutnevnt MGP General, skulle det kanskje stå?

Nåvel, dette var vel dagens gladnyhet. Men han skal ha for å ha skapt blest rundt den norske finalen og delfinalene. Men nå må andre ressurser få slippe til.

Btw: det er litt skivebom av ingeniøren å komme med uttalelse om andregenerasjons innvandrer. Den svenske dama er født i Sverige av marokkanske foreldre

Rybak Ble født i Hviterussland, men flyttet til Norge som liten

Estland vant jo så lang tilbake som i 2001 og duoen bestod av en estlender og en fra Karibien

Tviler på at etnisitet har noe å si i denne konkurransen bortsett fra litt nabodømming, men det er som tidligere nevnt absolutt ikke noe nytt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var jo dagens gladnyhet og til TV3 også da. Kunne jo ikke blitt bedre, den kanalen er jo umulig å se på. Det er jo lengre reklamepauser enn sendetid mellom dem.

Ser han på VG omtales som en "klippe". Tja, kan ikke si jeg hadde brukt det ordet om ham.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Btw: det er litt skivebom av ingeniøren å komme med uttalelse om andregenerasjons innvandrer. Den svenske dama er født i Sverige av marokkanske foreldre

Rybak Ble født i Hviterussland, men flyttet til Norge som liten

Estland vant jo så lang tilbake som i 2001 og duoen bestod av en estlender og en fra Karibien

Tviler på at etnisitet har noe å si i denne konkurransen bortsett fra litt nabodømming, men det er som tidligere nevnt absolutt ikke noe nytt.
    Enig - etnisitet er underordnet her. Kan vi ikke bare akseptere at vår låt ikke var god nok? "Ikke god nok" i betydningen "Europa stemte ikke på den" - ikke nødvendigvis en dårlig låt, altså. Og at den svenske låten var "god" - i betydningen "Europa stemte på den". Ikke nødvendigvis verdens beste låt - men Europa stemte på den.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    OK, jeg har ikke hørt så mange av de andre låtene. Men, hvilken mener du burde representert Norge?

Den eneste andre låten jeg har hørt (så vidt jeg vet) er "Ola Nordmann". Etter all kontroversen trodde jeg dette skulle være en skikkelig partylåt. Men, gudhjelpeogbevaremeg, for en nitrist møkkalåt. Hadde ikke gutta blitt så overrasket over å se en neger under Spellemannsprisen, så kan jeg ikke skjønne hvem som skulle stemt på dem, utenom familie og nære venner.
    H'ke peilig - har ikke sett noe av skiten, hverken delfinaler eller finaler i norge og utland. Kun sett noen resultater på VG nett. Stilig med de russiske bestemødrene da, de var ekte - ikke så mye styling der i gården - akkurat det så jeg faktisk. Men det sier vel litt om hvor galt det er blitt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå når semifinaleresultatenes avstemningspoeng er frigjort, er det helt tydelig at Tooji kom seg til finalen på nærmest minst mulig margin:

Samme poengsum som Bulgaria, 45
    Da avgjøres det med hvem som har flest 12,10,8 poengere:
    Ingen fikk 12
    Begge land fikk én 10'er hver
    Men Norge fikk én 8'er - Bulgaria fikk ingen

Og begge semifinalene sett under ett så var Norge dårligst av de som gikk til finalen, med sine 45 poeng.

Kilde:
    Eurovision Song Contest 2012 Semi-Final (2) | Year page | Eurovision Song Contest - Baku 2012
    Eurovision Song Contest 2012 Semi-Final (1) | Year page | Eurovision Song Contest - Baku 2012

Paradoks at Bulgaria gav Norge 2 poeng i denne semifinalen.
    Vi gav dem 6. Hadde poengutvekslingen vært ett fattig poeng til i Bulgarias fordel, hadde ikke vi kommet til finale

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •