Eurosong 2012 - det er jo musikk (på en måte) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 148
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Les trådstarters første innlegg og rediger så innlegget ditt.

Takk
    Så det er helt greit at de fleste andre sier noe negativt? Men med en gang jeg syntes at det er dårlig produksjon og kvalitet så er det feil?

f.eks:

Jeg vet da søren, hør på det mølet her. Ungdommskoleelever i 8. klasse har jeg hørt levere bedre rap enn dette.
    Apropos ikke god. I medleyen i pausen presterer fjorårsvinnerne og til de grader radbrekke Waterloo. Kjære vene.
    En tin er sikkert, låtene i går var utrolig svake jevnt over. Spesielt Montenegro og Østerrike sine burde ikke vært spilt noe sted i grunn, langt mindre offentlig.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Så det er helt greit at de fleste andre sier noe negativt? Men med en gang jeg syntes at det er dårlig produksjon og kvalitet så er det feil?

f.eks:
    Jeg synes det er en vesentlig forskjell på å kommentere enkeltlåter negativt,og andre låter positivt - mot det å skjære hele arrangementet over én kam:

At mine skattepenger går til NRK for å støtte noe slikt som eurosong er helt på tryne. Spesielt når det går på bekostning av f.eks fotball-VM. Hele greiene er så trist. Både kvalitetsmessig og lydmessig

Det tror jeg du forstår også.
    Og så hadde jeg en i oppfordringen min til deg. Du så den?

Hadde håpet å unngå debatt om lisens-fotball osv.

Hva var det med selve produksjonen du fant kritikkverdig, forresten?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

f.eks:
    Det er en ting å kommentere individuelle bidrag på godt å vondt, men blir lite konstruktivt å kritisere selve arrangementet/konseptet.

Var betydelig lavere nivå på sangene iår ja. Ifjor hadde jeg 5-6 som jeg syntes var virkelig bra, iår er det for såvidt bare Loreen som gjelder. Og den holder i tillegg meget høyt nivå i dance music sammenheng, uansett setting.

Edit: Jeg sverger at jeg skrev min mens din ble postet Supertramp
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Sendingen var dårlig syntes jeg.
    - Lyden var heller ikke noe høydare.
    - Gikk rykter om at en del av artistene måtte vente i 3 timer i buss før de skulle på noe greier, ca 1 uke siden jeg leste det.
    - Presidenten i landet bruker arr. til å drive propaganda for seg selv..
    - Sangene/bidragene er av lav standard.

Dersom man faktisk sammenlikner det mot fotball VM i sør-Afrika så er det to forskjellige verdner. Sør-Afrika var skikkelig bra produsert. Og da fremstår dette som dårlig i forhold.

Ja, jeg syntes det er dårlig.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Don't worry - be happy! Norge kom seg til finalen. Og det gjorde vår svenske venninne også. Kona syntes at den serbiske melodien og fremførelsen fortjente en plass i finalen - og slik ble det. Ellers var det vel ganske tynt, ja.

Lørdag håper vi på god lyd - den holdt dessverre ikke mål i dag heller - for på lørdag skal volumknappen opp enda noen hakk. Lørdag blir det - i motsetning til i dag - et glass eller to med noe godt i - også en viktig ingrediens for opplevelsen, det.

Jeg satser på at Euphoria og Loreen vinner hele greia. Da får svenskene nøye seg med å sitte der og se på allsvenskan, mens vi får sjansen til å se på fotball-VM.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Sendingen var dårlig syntes jeg.
    - Lyden var heller ikke noe høydare.
    - Gikk rykter om at en del av artistene måtte vente i 3 timer i buss før de skulle på noe greier, ca 1 uke siden jeg leste det.
    - Presidenten i landet bruker arr. til å drive propaganda for seg selv..
    - Sangene/bidragene er av lav standard.

Dersom man faktisk sammenlikner det mot fotball VM i sør-Afrika så er det to forskjellige verdner. Sør-Afrika var skikkelig bra produsert. Og da fremstår dette som dårlig i forhold.

Ja, jeg syntes det er dårlig.
    - Definer "dårlig sending"? Teknisk var del dette en helt feilfri sending.
    - Lyden må du går til NRK å klage på, ikke Eurosong. Sveriges Radio sender vel full surround så vidt jeg vet.
    - Vente i buss - aner ikke og bryr meg ikke. Vente i buss kan man oppleve på alt fra Holmenkollsøndagen til Trekkspillfestivalen i Treungen uansett.
    - Politikk - javel, bryr meg heller ikke. Politikk brukes i alle land uansett. Norge hadde Åse Kleveland som senere ble kulturminister...så......
    - Lav standard låter - ja, jeg er enig i at det er flere buljongpar enn tidligere, samtidig som at det er flere store favoritter.
    Da Rybak vant var det vel egentlig ingen andre favorittkandidater. I år er det vel minst 4: Norge, Sverige, Kypros og Hellas med Tyrkia som outsider.

Å sammenligne dette med Fotball VM blir litt underlig, men la gå. Hva synes du om lyden fra SørAfrika kampene som i det store og hele dreide seg om lyden av disse:

btw: Ostemannen - takk for svar og for kommentarer/utdyping. Det er lov å være uenig
    Jeg var selv i Cape Town for noen år siden og da jobbet de vel med en av arenaene. Dvs de var vel mest i streik Men du har helt rett i at arrangementet var vel gjennomført. Hatten av for Sør Afrika.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er bekymringsfullt med MGP er dominansen av svenske låtskrivere de siste årene og i år spesielt.

Egentlig er MGP en konkurranse for låtskrivere. Det er ikke artisten som mottar trofeet/premien, men de/den som har skrevet låten.

Og når 7 av de 26 finalelåtene har svensk låtskriver, bør det ringe noen bjeller hos EBU. Det er faktisk litt høyere andel enn blant semifinalistene (der hver 4.låt var "svensk").
    Og når jeg i tillegg fikk høre på TV i går at èn komponist faktisk har 2 låter i selve finalen, da ble jeg litt forbannet.

Det bør straks lages regelverk for hvem som kan levere låter til landenes finaler og at man kun kan delta med èn låt som låtskriver i den internasjonale semifinale og finale.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtp. at Rybak vant i fjord så er det ingen vits å bry seg om hvem som vinner i år.. Det er nå like dårlig alt i sammen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjell på å klage på en dommeravgjørelse og på å syte over at TV2 bruker for mye tid og penger på å sende den der ***** fortballdriten.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Mtp. at Rybak vant i fjord så er det ingen vits å bry seg om hvem som vinner i år.. Det er nå like dårlig alt i sammen
    Synd han ikke vant i fjor da, men i 2009

I 2010 vant Lena fra Tyskland
    I 2011 vant Aserbajdsjan

Derfor er finalen i Baku i år

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd han ikke vant i fjor da, men i 2009

I 2010 vant Lena fra Tyskland
    I 2011 vant Aserbajdsjan

Derfor er finalen i Baku i år
    Samme er det Ostemannen har nok litt rett, se her.

Når en artist til og med sier at lyden ut i salen er "crap" så er den nok crap.. For de kan som regel relativt fint lite om lyd ^^

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Samme er det Ostemannen har nok litt rett, se her.

Når en artist til og med sier at lyden ut i salen er "crap" så er den nok crap.. For de kan som regel relativt fint lite om lyd ^^
    Og flere her har sagt at lyden i sendingen har vært varierende. Jeg skrev selv at Tooji sin låt var vel mye bass og lav vokal i forhold til flere andre bidrag.

Men jeg vil ikke si at lyden generelt sett er verre enn det vi har opplevd i finaler tidligere. Jeg heller faktisk til å si, snarere tvert i mot. Og det er imponerende når vi vet hvor finalen kommer fra i år.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke meningen å spore tråden av. Var mest for å gi beskjed om at jeg ikke syntes produktet som er levert, er godt nok. Med de resursene og kunnskapen som det tekniske teamet for Eurosong har, så forventer jeg egentlig at det skal bli bra.

NRK må jo få inn et eller annet signal fra produsent, og man kan ikke gjøre gull av gråstein. Eller MP3 til Flac. NRK pleier generelt å ha habil lyd fra sendingene, men når Eurosong blir dårligere enn normen så syntes jeg det er litt for dårlig. Vi burde kunne forvente at det er høy kvalitet på overføring og opptak, da teknologien er kommet så langt.

Grunnen til at jeg tok frem Fotball VM i Sør-Afrika var måten de produserte på, med stillbilder og slow-motion av situasjoner i kampen, ikke pga fotballen. Bilde og lydkvaliteten var også veldig god. De gjorde alt til noe unikt, og noe jeg hvertfall kommer til å huske veldig lenge. Når Afrika klarer å produsere noe som er så bra, så burde Europa ligge listen like høyt.

Sorry for avsporingen, skal holde kjeft videre, og nyte solen med en bayer 8) God pinse videre!

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok 99,9999999% sikkert at Sørafrikanerne fikk god teknisk hjelp av folk fra Europa.

Og Aserbajdjanerne får helt sikkert god teknisk hjelp av EBU.

MGP har en fast mal med små videosnutter mellom bidragene og med flere kameraer inn på selve scenen/publikum.
    Jeg synes ikke folkene i Baku har gjort dette verken bedre eller dårligere enn Tyskerne i fjor eller Nordmennene året før der.

Ja, alle bør nyte et eller annet i sommervarmen. I morgen kommer sjekta på vannet så da blir det vel en tur rundt i skjærgården før finalekveld foran TV'en.

God pinse til deg også, cheezdoodle

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finale i kveld og det er jo bra for allmuen at TV2 sender en landskamp i fotball, uansett om det bare er en privatkamp. Da får man et greit valg i kveldsunderholdningen:
    a) Eurosong
    b) fotball
    c) eller bare nyte en slik på terrassen i sommervarmen:

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finale i kveld og det er jo bra for allmuen at TV2 sender en landskamp i fotball, uansett om det bare er en privatkamp. Da får man et greit valg i kveldsunderholdningen:
    a) Eurosong
    b) fotball
    c) eller bare nyte en slik på terrassen i sommervarmen:

Hva med å ta tven ut på terrassen?
    Her blir det Eurosong og godt drikke på terrassen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hva med å ta tven ut på terrassen?
    Her blir det Eurosong og godt drikke på terrassen.
    Javisst - glemte
    d) eller en kombinasjon av to eller tre av ovennevnte

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 Privatlandskamp... Om vi begynner og ligge under 2-3 mål og i tillegg landslaget spiller ræva så kan en ta seg til alternativ 2

2 MGP og se om svenskene vinner eller ikke

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda, Humperdinck. Dette var ganske slett sunget, dessverre.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bli en god topp 3 på kypros. Og spennt på rrankrike
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •