"Staal-Rambokniv" Referanseplate?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 88
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Staal-Rambokniv" Referanseplate?

Info ble lagt ut under Generell Chitchat, men jeg syns den fortjener mer oppmerksomhet. Selve musikken har jeg hørt på Wimp og jeg liker det jeg hører. Platen er bestilt og jeg gleder meg til å høre om det er en referanseplate vi har med å gjøre. Når det er sagt, så mener jeg at audiofile burde kjøpe plata uansett. Alt som kan føre til at artister velger å gå bort fra elendige innspillinger er av det gode.

Rambokniv, Staal - WiMP

Legger til info som ble lagt ut her om dagen:

Staal - metalband med hi-fi-ambisjoner
    Heisann! Staal er undertegnedes egne metalprosjekt, hvor jeg og produsenten selv har skrudd lyd på skiva, som deretter er mastret av Tom Baker (Nine Inch Nails, Marilyn Manson, Alice Cooper, 30 Seconds to Mars, m.fl.).

Dette er litt selvreklame, men også informasjon til hi-fi-interesserte. Debutplata "Rambokniv" er nemlig skrudd med tanke på best mulig lyd fra et best mulig anlegg. Det betyr et stort dynamikkområde som gjør at små høyttalere ikke kan spille fullt så høyt som store, mens et kraftig anlegg vil låte desto heftigere.

Plata slippes fredag 16. mars (førstkommende!).

Releasekonsert på John Dee samme kveld!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste bare rambokniv så jeg trodde det var noe movieprops :P

Hørte litt på den, virker som veldig bra innspilling, godt med dynamikk

Newcomer Geir Nordby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, hadde vært gøy om folk kjøper plata! :-)

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Nordby
    Tusen takk, hadde vært gøy om folk kjøper plata! :-)
    Må sei det var ikkje værst dette :-) imponert..

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt min stil, men absolutt ikke ille!

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har lurt litt på hva som har vert på gang etter rammsund!
    Grei info dette, må bestille platen seff
    Noen tour på gang mon tro?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forjævlig musikk, unnskyld utrykket. Ikke for å være gledesdreper, men det hjelper lite med god lyd, om musikken ikke faller i smak overhodet. **** for et rabalder.

Da slår jeg heller et slag for Airbag (også norske) med utgivelsen "All rights removed" som jeg også har en egen tråd om på denne siden.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Airbag høres ut som kattejammer, som med fordel kunne vært kuttet ned til maks 3 minutter pr. låt. Intetsigende og gjentakende, og ut over den håpløse og konstante repetisjonen så sier Airbag det selv så treffende i tittelsporet, "feel´s like an endless ride ..." Men heldigvis er smaken som baken.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Forjævlig musikk, unnskyld utrykket. Ikke for å være gledesdreper, men det hjelper lite med god lyd, om musikken ikke faller i smak overhodet. **** for et rabalder.

Da slår jeg heller et slag for Airbag (også norske) med utgivelsen "All rights removed" som jeg også har en egen tråd om på denne siden.
    For oss som liker musikken, og setter pris på god lyd er dette midt i blinken. Det holder i massevis med den reklamen du kjører i den andre tråden for det andre bandet, så det kunne du spart deg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    For oss som liker musikken, og setter pris på god lyd er dette midt i blinken. Det holder i massevis med den reklamen du kjører i den andre tråden for det andre bandet, så det kunne du spart deg.

Jeg tillot meg å komme med min mening, nemlig at musikken som sådan er elendig og et grusomt rabalder, og at det derfor finnes bedre alternativer hvis man ønsker en god gjennomført produksjon.

At noen tar på vei for at jeg kritiserer utgivelsen er som forventet, spes siden Nordby fra Lyd og Bildet står bak, og at man således naturlig nok hadde ønsket utelukkende positiv respons.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke min smak heller, men jeg forbeholder meg å snakke dritt om sjangeren da det er definitivt mange andre som liker det. Hørte rett og slett på kvaliteten på innspillingen og den er over gjennomsnittet og absolutt godkjent

Vil si innspillingen er bedre på denne en på airbag

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Ikke min smak heller, men jeg forbeholder meg å snakke dritt om sjangeren da det er definitivt mange andre som liker det. Hørte rett og slett på kvaliteten på innspillingen og den er over gjennomsnittet og absolutt godkjent

Vil si innspillingen er bedre på denne en på airbag

Som sagt: det hjelper dessverre ikke med god lyd og innspilling når musikken oppleves som et kobbel av støy som man ikke kunne tenke seg å sette på høyt hjemme på anlegget.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt: det hjelper dessverre ikke med god lyd og innspilling når musikken oppleves som et kobbel av støy som man ikke kunne tenke seg å sette på høyt hjemme på anlegget.
    Neivel

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, heldigvis for oss andre så har ikke du hevd på å fortelle noen andre enn deg selv hva som er bra musikk.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tillot meg å komme med min mening, nemlig at musikken som sådan er elendig og et grusomt rabalder, og at det derfor finnes bedre alternativer hvis man ønsker en god gjennomført produksjon.

At noen tar på vei for at jeg kritiserer utgivelsen er som forventet, spes siden Nordby fra Lyd og Bildet står bak, og at man således naturlig nok hadde ønsket utelukkende positiv respons.
    Jeg har ikke noe med denne personen å gjøre, ei heller bladet som jeg ikke abbonerer på. Du kunne fint sagt din mening uten å nevne andre band. Denne tråden handler om Staal, og ikke det andre bandet.

Som trådstarter ber jeg deg om å holde deg borte fra denne tråden, da du har en egen evne til å spre dritt, og det var ikke mitt ønske med å starte denne tråden.

Til moderatorene: om dere føler for å stenge meg ute for personangrep, så tar jeg gjerne straffen. Denne personen har ødelagt dette forumet (og andre for den del) etter han ble aktiv.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det begynner å bli åpenbart hvorfor du ble utestengt fra sentralen...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Gilmour, heldigvis for oss andre så har ikke du hevd på å fortelle noen andre enn deg selv hva som er bra musikk.

Selvsagt ikke, jeg har heller aldri påberopt meg å snakke for noen andre enn meg selv. I likhet med hvordan du og andre heller ikke kan snakke for andre enn dere selv.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk veldig Rammstein feeling av denne låten:

[YOUTUBE]0K7TPq623QE&feature=related[/YOUTUBE]
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RAAAAAAAAAAMSTEIN! Tread Echo... Fett! Fikk stjerne i margen denne på Spøttifyen! Headsettet pumper og masserer hjernemassen med all effekten som kan leveres inn i pluggen. Noe av det beste kongeriket har levert av tungmetall på mange år mener jeg. Fikk assosiasjoner til gammelt godteri med en moderne vri.

Slutt å krangle og respekter hverandres sinnsyke musikksmak. Den er minst like individuell som antall innlegg på hele avfurum...

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hørt gjennom hele albumet. Selv om jeg i utgangspunktet ikke er noen fan av sjangeren. Jeg kan bare si meg enig i at dette er MEGET bra produsert melodiøs metal. Som ikke skremmer noen. Anbefales!

EDIT: F.eks "Ein annan mann" eller "11 dagar". Dynamikk og drive. Bass, basstromme og gitarer sitter midt i pannelappen.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •