Airbag- All rights removed. Tidenes beste innspilling lydmessig? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 91
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Liker veldig godt denne type musikk så plata har gått noen runder her men den er neppe noen referanse hva dynamikk og lydkvalitet angår i mine ører på mitt oppsett. Lydkvaliteten er noe over gjennomsnittet men har definitivt andre favoritter på det området.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er veldig fin i de lave partiene, men når det dras på er det komprimert og klippet alt for mye, dessverre.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott musikk, har hørt Airbag i noen mnd'er nå, liker best white walls. Men beste sounden eller lyden har den nok ikke. Simply red - if you dont know me by now og waterfront - cry er bedre her i stua

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Den er veldig fin i de lave partiene, men når det dras på er det komprimert og klippet alt for mye, dessverre.
    Jeg opplever ikke at den er komprimert, har du foretatt målinger på dette? Eller er det din subjektive vurdering?
    Er enig i at det er forskjell i kvalitet på partiene på skiva, men de beste partiene er for meg soleklart helt helt oppe blant det aller beste jeg har hørt av lyd.

Forøvrig kunne jeg gjerne ønske at de som mener de har hørt klart bedre utgivelser, eller har det i samlingen kunne poste de her, så jeg kunne få hørt på det. For det ville virkelig være interessant

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en ny favorittsolo på plata nå, avslutningssoloen på spor nr 3 på plata the bridge. Herregud for musikk dere

Sjekk her, partiet fra rundt 4.40, satan for en sound:

Airbag - The Bridge - YouTube

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg opplever ikke at den er komprimert, har du foretatt målinger på dette? Eller er det din subjektive vurdering?
    Er enig i at det er forskjell i kvalitet på partiene på skiva, men de beste partiene er for meg soleklart helt helt oppe blant det aller beste jeg har hørt av lyd.

Forøvrig kunne jeg gjerne ønske at de som mener de har hørt klart bedre utgivelser, eller har det i samlingen kunne poste de her, så jeg kunne få hørt på det. For det ville virkelig være interessant
    Bill Evans - waltz for debby har fantastisk lyd. Nå har jeg kun vinylen, men i følge stereophile så er den nesten perfekt. Ikke prog, men bra lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset Gilmour og fattigmann! Aldri hørt om de før, men er blitt spilt mye på youtube her i kveld ja!
    Har nå bestilt cd og vinyl! Vinylen kommer vel ikke før slutten av april, men cd'n kommer vel om et par dager! Gleder meg

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sveinung
    Takker for tipset Gilmour og fattigmann! Aldri hørt om de før, men er blitt spilt mye på youtube her i kveld ja!
    Har nå bestilt cd og vinyl! Vinylen kommer vel ikke før slutten av april, men cd'n kommer vel om et par dager! Gleder meg

Kjempemoro at så mange liker dette! Plata fortjener all oppmerksomhet den kan få, så dette er helt konge.

Bare vent til du får CD skiva, du kommer til å få bakoversveis over lydkvaliteten her

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målingene foretatt tidligere i tråden viser en klar klipping i de sterke partiene(der skalaen ligger på maks så å si hele tiden), men de rolige har godt med headroom som Atle er inne på.

Poenget når man leser en slik måling at at signalet aldri skal gå opp til maks(for da klipper det). Jo mer hvitt rundt det sorte, jo bedre. Enkelt forklart.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtidig så er det i alle fall gitt rom for at deler av sporet får lov å ligge under max, og det er jo en bra ting. Da blir det faktisk litt crescendo i sangen. Så selv om de høyeste partiene klipper litt, så får de i alle fall lov å være høyere enn resten.

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vell kanskje ikke to 6,5" de størse dynamiske reservene, kanskje derfor du opplever det slik?

Jeg både hører og kjenner att det ikke drar til like mye som det burde, litt tamme trommeslag. Det viser jo analysen også att dette blir klippet.
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som blir backet opp av målinger i denne tråden, forøvrig....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Nå har vell kanskje ikke to 6,5" de størse dynamiske reservene, kanskje derfor du opplever det slik?

Jeg både hører og kjenner att det ikke drar til like mye som det burde, litt tamme trommeslag. Det viser jo analysen også att dette blir klippet.

Det kan så absolutt være, men forholdene i mitt oppsett blir de samme som andre skiver jeg sammenligner med.På mitt oppsett er som sagt denne skiva antagelig det beste jeg har hørt lydmessig, og danker lett ut audiofile utgivelser fra både Pink Floyd og Dream Theater for å ta konkrete eksempler.

På gitarsoloer så opplever jeg at disse (gitarsounden) er ekstremt langt fremme i lydbildet, og at resten av kompet kommer veldig i bakgrunnen, antagelig er det her komprimeringen som målingen illustrerer kommer inn.

Hvis du mener skiva har tamme trommeslag, så lurer jeg på hvilke skiver du mener har god lyd og bedre trommelyd. Trommene på White Walls for eks når hele kompet kommer inn på første vers er bare drøyt fete, og hvis du mener dette er tamt så befinner vi oss på to forskjellige planeter lydmessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ultimate dynamikkplata er vel fremdeles Muddy Waters - The Folk Singer.
    Bare husk å skru opp litt, denne plata fordrer at du faktisk må skru selv.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lyttet meg gjennom denne med AKG601 som er rimelig nådeløse når det gjelder innspillingskvalitet. Jeg synes det låter bra, men ikke fantastisk.

Uansett artig å få tips til nye artister, kjente ikke til disse fra før.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tamme med en klype salt.. de er jo ikke tamme, men ikke like heftige som feks den inspillingen som altdreier nevner, men her kreves det ett annlegg med mye kapasitet, så mindre høytallere klarer kanskje ikke utnytte dette fult ut.

Det som var poenget
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Da har jeg lyttet meg gjennom denne med AKG601 som er rimelig nådeløse når det gjelder innspillingskvalitet. Jeg synes det låter bra, men ikke fantastisk.

Uansett artig å få tips til nye artister, kjente ikke til disse fra før.

At du mener det låter bra Hybris, betyr antagelig at det for meg låter fantastisk

Streng som du er, hehe.

Edit: Hva syns du om selve musikken? Jeg syns dette er suverene saker, virkelig god progrock, og bandet oppleves som en slags moderne versjon av PF. Herlig. Alt er naturligvis ikke like bra, men enkelte låter som White Walls og The Bridge, er for rett og slett fantastisk bra. Gitarsoloen på sistnevnte låt står for meg som favorittpartiet på plata for tida. Helt sykt fett. Norge har virkelig fostra noen suverene band i progrock og metal sjangeren de siste årene. Airbag,Pagans Mind og Circus Maximus setter Norge på kartet og har verdensklasse på musikken sin.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Tamme med en klype salt.. de er jo ikke tamme, men ikke like heftige som feks den inspillingen som altdreier nevner, men her kreves det ett annlegg med mye kapasitet, så mindre høytallere klarer kanskje ikke utnytte dette fult ut.

Det som var poenget

Da forstår jeg mer hva du mener.

Hvordan en gitt utgivelse høres ut, vil jo også variere endel fra oppsett til oppsett,avhengig av hvilke komponenter man har, prisklasse, store/små høyttalere, nok forsterkerkrefter osv osv.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En plate kan jo fint ha dårlig lyd selvom der ikke er komprimering, kommer jo an på produseren og hundrede andre faktorer.
    Her er en del resultater av albums: Kompresjon - Waveformer (sammenligninger)
    Men ellers, en sang der alltid dukker opp når dette diskuteres er jo f.eks. Dire Straits-Private Investigations.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sitti og spilt litt mer av denne plata, på de rolige delene er det veldig bra syntes jeg.

Og noen deler har mye bra dynamikk, men det blir også litt masete og rotete når låtene drar på litt mer, det er sikkert fordi signalet klipper.

Så og kalle dette tidenes beste inspilling er vell litt og ta i, For det finnes en del som er på samme nivå.
    Kan ingenting, gjør alt!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •