CD plater med spesielt god innspilling og lydkvalitet! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Toppers. Moro om flere oppdager bandet for jeg hadde nok en opplevelse nær din første gang jeg hørte Identity.. EARGASM.. :-)

Hva tror du om dette da:

180 gr. pure vinyl
    Ny analog mix rett fra masterene
    Ships in april.

Bare må ha det
    Hahaha, Eargasm ja, hehe. White walls er min foreløpige favoritt, **** ta for en låt. Her får jeg ståpels på armene bare av de første sekundene når den nydelige gitaren slår inn med sine anslag. Jeeze, altså. For ikke å snakke om lydbilde, når trommer, bass og hele kompet slår inn

Jeg har faktisk finkjemmet samlingen min den siste tiden for å finne skiver som matcher denne produksjonen, og jeg kan faktisk ikke finne noen som er bedre, en liten håndfull som er tett på samme nivå riktignok.Pagans Minds siste, Heavenly Ecstasy er en av disse som er på samme nivå. Som sagt er dette eksepsjonelt.

Når min lokale Hifiklubben får inn Epicon høyttalere til demo så skal jeg høre Airbag på disse, la det være sagt

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mange standard CD inspillinger har meget god lyd, selv om loudnesstrollet har ødelagt mye god musikk de siste åra.
    Jeg sverger til SACD og DVD-A inspillinger. Utvalget er magert sett i forhold til vanlig CD, men det finnes da en del.
    Jeg trekker fram noe av det beste (musikalsk og teknisk) fra egen samling:

Brothers in Arms - Dire Straits
    Gaucho - Steely Dan
    Avalon - Roxy Music
    Foxtrot - Genesis
    (alle SACD)
    Nightfly - Donald Fagen
    (DVD-A)

Alle disse er en nytelse å høre på. De har både 2-kanals og 5.1 spor. Dynamikk, timbre (distinkthet) og luftighet er fantastisk.
    Flere av disse er nå vanskelige å få tak i, og det forlanges ofte priser av en annen verden. Men de kan enda finnes til en overkommelig pris - let!

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nightwish - Imaginaerum

Har egentlig ikke hørt så mye på det albumet, men har hørt en god del på det i dag. Og jeg må si at det er veldig bra lyd på dette albumet, mye dynamikk og detaljer. Samtidig som det brukes veldig mange instrumenter.

Eneste jeg kan utsette på er er måten Annette bruker vokalen sin på i de harde partiene. Tenker da på tonefallet, blir liksom litt rart for meg. Men på annen side så passer det veldig bra til "album settingen" da musikken skal fortelle en historie gjennom hele albumet.

Anbefaler lår nr. 6 Scaretale

Imaginaerum - Wikipedia

Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Oppdaget de for en stund siden med Identity og har fulgt med de en stund. All rights removed soper inn første plasser rundt om i Europa. Ta en kikk på Facebook siden Airbag | Facebook :-)

Må si jeg er veldig imponert over hva gutta får til, og med min musikksmak er det en innerelver
    Som gammel progfan har jeg med god hjelp av min sønn (som er like musikkinteressert som meg selv) og gutta i quizz-tråden blitt introdusert til mange neoprogband.
    Airbag er et av dem, og jeg må bare si meg enig - dette låter bra. "All rights removed" kan fort bli en klassiker.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anathema

Jeg prøver meg med flere tips for oss proggere...

Nydelig plate med bare bra musikk. Med litt velvilje utmerker track 4-5 seg bittelitt.. :-) Lydkvaliteten er ultimate.

Fantastisk musikk og topp lydkvalitet. Greier ikke å finne noen kutt som utmerker seg :-)

Kan det være så enkelt at prog bandene har skjønt at de må ha bra lydkvalitet for å få frem sin musikk? Den er jo forholdsvis komplisert..

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å ikke nevne "waltz for debby" av Bill Evans i en slik sammenheng.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour har vært en tur i Danmark denne helgen, og greide finne gull i en CD sjappe der.

Fant originalutgivelsen av "Thriller" (Michael Jackson) fra 1982 i en hylle der. Og yikes for en lydkvalitet ja! Forstår utmerket godt alt skrytet som denne utgivelsen har fått her på forumet, utrolig morsom skive å høre på

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puster litt liv i denne tråden igjen, etter å ha spilt et par gamle singler fra 90 tallet som jeg hadde liggende

For de som har mulighet kan dere spille hiten Anouk med "Nobodys wife". Yikes for en produksjon. Nydelig luftighet, 3 dimensjonalitet i lydbildet,dynamikk og trøkk. Enda en spiker i kisten som viser at utgivelser ble bedre produsert i "gamle dager"!!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i alle sammenhenger talt varmt for Blu-Ray som (eneste) format for både lyd og bilde. Drar derfor fram alle de rene audioskivene som blir utgitt på formatet.
    Storm Corrosion er et album med Mikael Åkerfeldt (Opeth) og Steven Wilson (Porcupine Tree) på BD med DTS Master HD lyd.
    Musikken må betegnes som eksperimentell prog. Krever en del av lytteren, men har i alle fall gitt meg mye etter noen gjennomhøringer. Flott musikk og fantastsik lyd.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Har i alle sammenhenger talt varmt for Blu-Ray som (eneste) format for både lyd og bilde. Drar derfor fram alle de rene audioskivene som blir utgitt på formatet.
    Storm Corrosion er et album med Mikael Åkerfeldt (Opeth) og Steven Wilson (Porcupine Tree) på BD med DTS Master HD lyd.
    Musikken må betegnes som eksperimentell prog. Krever en del av lytteren, men har i alle fall gitt meg mye etter noen gjennomhøringer. Flott musikk og fantastsik lyd.
    Denne platen er helt fantastisk både når det gjelder lyd og musikk. Her er det bare å skru opp, lukke øyene og nyte !!!!!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld anbefaler jeg noe så sjeldent som en dvd konsert med _utmerket_ lyd. Jeg vet ikke hva det er som gjør det, men Metallica "Cunning stunts" har eksepsjonelt god lyd.

Helt hinsides trommelyd på klassikeren "One", bassen rumler så mine CM7 knapt greier holde følge, og jeg får gåsehud i hvert fiber av kroppen. Her får man en oppvisning i oppløst og kontant klar lyd. Hva gjelder dvd konserter må dette være den soleklart beste jeg har hørt, den er på godt blu-ray nivå.

Varmeste anbefaling, denne dvden får man for 30-40 kroner rundtomkring, på for eks platekompaniet.no.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk denne plata i går i SACD format. Det er det beste jeg har hørt på mine høyttalere (b&w cm6)
    Vanvittig oppløst musikk, ekstremt detaljrikt og krystallklar lyd. Anbefales!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelpes meg for en lyd det er på Circus Maximus siste skive "Nine". Helt sinnsvak oppløsning, dynamikk og krystallklar instrumentseperasjon.

Anbefales på det varmeste! Dette er lydmessig helt der oppe med det aller aller beste og råeste jeg har hørt. Fantastisk

Newcomer AvB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Dø - A Mouthful

Finsk/Fransk (av alle ting) indie rock duo. Syns denne plata er helt fantastisk.
    Den er desverre ikke på spotify, men har funnet frem noen youtube linker.

The Dø - At last
    The Dø - The bridge is broken
    The Dø - On my shoulders

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY

Den gode Steven Wilson har oxå släppt sina soloprojekt på BD, dvs. studioinspelningar. För er som känner den mannens perfektionism och känsla så är det bara att blunda och köpa - gåshud lång väg!

Sitter just nu och lyssnar på "Grace for drowning" inköpt för under 100-lappen NOK från Play - sjukt bra ljudspår i DTS HD Master Audio! Detaljerna vandrar mellan högtalarna hela tiden, man sitter bara och njuter!

"Deform to form a star " är helt briljant!

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Blues Traveler, meget god innspilling og knalltøff blues musikk, skiva er ifra 1990, min favoritt her er låta "Alone", spor nr 10.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •