Hva hører du på nå? - Side 461

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 461 av 630 FørsteFørste ... 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 457 458 459 460 461 462 463 464 465 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 ... SisteSiste
Viser resultater 9,201 til 9,220 av 12586
    Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Når vi snakker om blackmetal så tror jeg dere heller burde snakke om gamle Darkthrone, Mayhem, Burzum, Gehenna, Emperor, Immortal osv, Satyricon og Dumme Birger er ikke black metal i dag. Det er sellout så det holder så det er ren pussymetall i mine ører.
    Her var det jo snakk om black metal på norsk og du vet antakelig hvor lenge det er siden Satyricon og Dimmu Borgir brukte mye norsk, like godt som vi vet, spesielt siden du kommenterer det. Derfor snakket vi ikke om dagens utgave av disse bandene.

Personlig driter jeg i hva de kaller sjangerne og om det er ekte ditt eller ekte datt. Jeg digger moderne Satyricon og Dimmu Borgir uansett hva det kalles. Det er rett og slett fett. Det samme er Immortal. Pussymetall skjønner jeg ikke hvordan du kan kalle de to bandene, spesielt ikke når du selv koser deg med Airborne. Når jeg tenker meg om, skjønner jeg ikke helt hva du mener med pussymetall.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Her var det jo snakk om black metal på norsk og du vet antakelig hvor lenge det er siden Satyricon og Dimmu Borgir brukte mye norsk, like godt som vi vet, spesielt siden du kommenterer det. Derfor snakket vi ikke om dagens utgave av disse bandene.

Personlig driter jeg i hva de kaller sjangerne og om det er ekte ditt eller ekte datt. Jeg digger moderne Satyricon og Dimmu Borgir uansett hva det kalles. Det er rett og slett fett. Det samme er Immortal. Pussymetall skjønner jeg ikke hvordan du kan kalle de to bandene, spesielt ikke når du selv koser deg med Airborne. Når jeg tenker meg om, skjønner jeg ikke helt hva du mener med pussymetall.
    Det jeg skal frem til er at dem har blitt mykere med årene, se på Dark Medieval Times (Satyricon) og Stormblåst fra (Dimmu Borgir).

Jeg er ikke noe metalldude så det er helt greit, men synes bare dem har blitt dårligere med årene. Likte slik i mine yngre dager men har vokst fra det for å si det sånn, er av den gamle skolen med andre ord.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om blackmetal så tror jeg dere heller burde snakke om gamle Darkthrone, Mayhem, Burzum, Gehenna, Emperor, Immortal osv, Satyricon og Dumme Birger er ikke black metal i dag. Det er sellout så det holder så det er ren pussymetall i mine ører.
    Burzum er kult, husker vi pleide å kødde når vi drakk før... på "War", så sang vi Det er VÅR, Det er VÅR lol..... :lol:

Memories.... lol

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er av den gamle skolen med andre ord.
    E au, men d blir bæe værre å værre. Å ska de ende hen? ;-)

Jeg tror jeg vokste fra og så til igjen:-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pussymetall.
    Jeg skjønner godt hva han mente, og ærlig talt, idag er Kvelertak bedre enn begge de nevnte bandene... hvorfor spør du??? Fordi Kvelertak throather på fuckings NORSK og Dimmu Borgir gjemmer seg bak et ORKESTER....

FOSSEGRIMMMMM Det er gamle takter det..

Pick for yourself.....

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I anledning Elvis Costellos show på SVT-1 just nå, så drar jeg (d.v.s. veksler mellom tv og stereo):

Armed Forces

Costello er et halveis nytt bekjentskap for min del - slitesterkt hører jeg...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E au, men d blir bæe værre å værre. Å ska de ende hen? ;-)

Jeg tror jeg vokste fra og så til igjen:-)
    BM int. tok helt av når Greven kom i fokus, synes det var en spennende sjanger og dette gikk sammens med god gammal thrashmetall som Sepultura, Slayer og de store gutta.

Har jo en ganske bred musikksmak men liker vel best rock n roll med Floyd og Waters på toppen av dette. Mye god musikk og synes det er litt kjedelig at disse bandene faller litt utpå tynn grunn, men over til noe annet så synes jeg nye platen til James Labrie er helt super.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BM int. tok helt av når Greven kom i fokus, synes det var en spennende sjanger og dette gikk sammens med god gammal thrashmetall som Sepultura, Slayer og de store gutta.
    Så sant, så sant, digger fortsatt Sepulturas Chaos AD

men over til noe annet så synes jeg nye platen til James Labrie er helt super.
    Vel, hehe, stoler på deg, hvilken sjanger er dette?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser et fantastisk flott program på BBC FOUR nå; Songwriters Circle, live akustisk med Loudon Wainwright, Richard Thompson og Suzanne Vega. Utrolig flott stemning. De synger sine egne sanger sammen. De har noen fantastiske stemmer fortsatt. Imponert!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg skjønner godt hva han mente, og ærlig talt, idag er Kvelertak bedre enn begge de nevnte bandene... hvorfor spør du??? Fordi Kvelertak throather på fuckings NORSK og Dimmu Borgir gjemmer seg bak et ORKESTER....

FOSSEGRIMMMMM Det er gamle takter det..

Pick for yourself.....
    Spør om hva da? Jeg spør ikke om noe, jeg bare poengterte det jeg oppfattet som faktafeil. Kvelertak er bra, det synes jeg virkelig. Hvem som er best har med smak og følelser å gjøre. Det er andre band som er bedre enn alle disse, men det har jo ikke noe med saken å gjøre. Å spille masse live er ikke å gjemme seg bak noe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For litt siden hørte jeg på nye plata til James LaBrie - Static Impulse. Nå er han inne på en sjanger som er veldig "mettet" og den følelsen sitter jeg igjen med. Har hørt det før, og det kunne like godt vært svensk "moderne, melodiøs ekstremmetall, noe Gøteborggreier. Denne blir nok ikke stående i spilleren.

Da tar jeg heller frem en annen ny plate, som jeg vet er en banker fordi den er live. Jeg har lastet den ned i påvente av LP/DVD-boksen. Opeth - In Live Concert At The Royal Albert Hall. Kos, kos ;-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør om hva da? Jeg spør ikke om noe, jeg bare poengterte det jeg oppfattet som faktafeil. Kvelertak er bra, det synes jeg virkelig. Hvem som er best har med smak og følelser å gjøre. Det er andre band som er bedre enn alle disse, men det har jo ikke noe med saken å gjøre. Å spille masse live er ikke å gjemme seg bak noe.
    Greit er stort sett enig med deg, men er ikke komme ifra at Dimmu Borgir gikk litt i orkesterfella sist. Greit at de har symfonisk metall, men synes det blir feil at de fokuserer så mye rundt et symfoniorkester..... Metallica har gjort det samme før... så litt kjedelig IMO.

Det ødelegger litt av feelingen i forhold til mitt syn....

Dimmu Borgir låta fenger så det er sagt...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hehe, stoler på deg, hvilken sjanger er dette?
    James Labrie er vokalisten i Dream Theater, dette er et nytt soloalbum som har nylig kommet. Dette er progrock og de kunne like godt skrevet Dream Theater på platen for dette er i deres stil.

Link til spotify for de som har det.
    spotify:album:4Qvq1DUYMSYrQLXy9wdMtc

God fornøyelse.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er andre band som er bedre enn alle disse...
    Del det med oss, for al del vil gjerne vite hva som er bedre... Med all respekt..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For litt siden hørte jeg på nye plata til James LaBrie - Static Impulse. Nå er han inne på en sjanger som er veldig "mettet" og den følelsen sitter jeg igjen med. Har hørt det før, og det kunne like godt vært svensk "moderne, melodiøs ekstremmetall, noe Gøteborggreier. Denne blir nok ikke stående i spilleren.

Da tar jeg heller frem en annen ny plate, som jeg vet er en banker fordi den er live. Jeg har lastet den ned i påvente av LP/DVD-boksen. Opeth - In Live Concert At The Royal Albert Hall. Kos, kos ;-)
    Det er ikke lett å lage ny musikk i dag, meste er jo oppbrukt men så lenge det enda fenger og rocker så funker det for meg.

Opeth er gull, den du snakker om har symfoniorkester med eller no ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    James Labrie er vokalisten i Dream Theater, dette er et nytt soloalbum som har nylig kommet. Dette er progrock og de kunne like godt skrevet Dream Theater på platen for dette er i deres stil.

Link til spotify for de som har det.
    spotify:album:4Qvq1DUYMSYrQLXy9wdMtc

God fornøyelse.
    Spotify er herlige saker, Takker!
    Liker Dream Theater så dette blir nok bra... :smile:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dimmu Borgir låta fenger så det er sagt...
    Heldiggrisen, jeg venter på min plate fortsatt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify er herlige saker, Takker!
    Liker Dream Theater så dette blir nok bra... :smile:
    Da er vi to om det og det som er litt trist er at trommeslager Mike Portnoy har forlatt bandet. ;(

Han spiller for Avenged Sevenfold og skal være med disse på turne, synes det rocket veldig bra. Rock n roll.

spotify:artist:0nmQIMXWTXfhgOBdNzhGOs

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm. Jeg fikk et tips av en venn, tror dette kan være noe for deg Cavalera.

YouTube - Carach Angren - The Carriage Wheel Murder

Dette er et nederlansk (Blackmetal band)

Side 461 av 630 FørsteFørste ... 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 457 458 459 460 461 462 463 464 465 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •