Elendig lyd på Coldplays siste album?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elendig lyd på Coldplays siste album?

Er det elendig lyd på coldplays siste cd Mylo Xyloto eller er det anlegget mitt det er noe i veien med??? Jeg synes lyden på den platen er helt horribel med en grøtete bass dårlig mellomtone og til og med skral diskant. Generelt synes jeg mange cder preges av elendig lydkvalitet.

Jeg hadde fra før Colplays siste på itunes, og valgte å kjøpe CDen for jeg tenkte å heve lydkvaliteten et lite hakk men jeg ble oppriktig skuffet over lydkvaliteten.

Referanseplater som kari bremnes, bjørn eidsvåg, en del klassiske cder, jazzplater, nils lofgren etc etc låter meget bra men mange pop-rock plater jeg har synes jeg har elendig lyd.

Er det bare meg, eller legger de flid i å lage så dårlige innspillinger som mulig, eller er bare annlegget mitt feilkalibrert for slik musikk?

Har XTZ 99.25, gode høytalerkabler, onkyo 807 receiver i stereo og med en svs sub som er godt kalibrert inn. Cambridge azur 650 CD/blueray spiller med gode analoge kabler spiller.

Kom gjerne med innpsill - låter Coldplays siste også dårlig hos dere?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En naturlig årsak til den dårlige lyden, er selvfølgelig at gruppa utelot et viktig instrument i innspillingsprosessen:

Coldplay-vokalist lekset opp for konsertgjest - VG Nett

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coldplay - Mylo Xyloto

Ser ut til at det er flere som synes det er elendig lydkvalitet på plata. når jeg spiller den med billige koss portapro hodetelefoner høres det ok ut - og BEDRE en på anlegget mitt. hvilket ikke akkurat er tilfelle på andre cder med bedre lydkvalitet på innspillingen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •