Ave Maria - hvilken artist?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ave Maria - hvilken artist?

Hei

Har hørt Ave Maria bla. i de nye reklamene for Mythbusters, og i spillet/filmen Hitman. Hvilke artist er det som har disse versjonene, og hvor får jeg tak i de? Har ikke klart å finne ut dette...

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hvis det er Hitmanversjonen du er ute etter så kan jeg hjelpe deg med følgende:

På Hitman-soundtracket (CDen) så er den i to versjoner.
    Spor 1 heter kun Ave Maria. Ingen artist. Men komponist og produsent på soundtracket er Geoff Zanelli, så hvis du søker han opp, så finner du den kanskje.

MEN, på platen har sporet en annen mix enn i filmen, og høres derfor litt snålt ut i mine ører, jaffal hvis du ønsker den som på filmen. Vanskelig å forklare, men kompet er bra, vokalen er derimot annerledes, selv om det er samme stemmen.

Spor 18 er bonusspor. Her fremføres den av Christina England. En ganske ren og fin versjon, men likevel ikke den samme "stemning" som i filmen.

Altså ville jeg, dersom du vil ha den AKKURAT som i filmen, funnet en fil som er rippet fra nettopp filmen.
    Den eksisterer fordi jeg fant den selv for noen år siden, men har mistet den nå (ny PC).

Mythbusters har jeg ikke hørt, er det samme som i filmen?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Hei

Har hørt Ave Maria bla. i de nye reklamene for Mythbusters, og i spillet/filmen Hitman. Hvilke artist er det som har disse versjonene, og hvor får jeg tak i de? Har ikke klart å finne ut dette...
    Aner ikke om det er riktig, men fant en påstand om at det var Celine Dion i Mythbusters-reklamen.

Ave Maria, Céline Dion - WiMP

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de aller beste versjonene av den sangen er med franske / greske Nana Mouskouri. (Ja, jeg har en ganske bred musikksmak).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •