Pink Floyd - discovery editions?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pink Floyd - discovery editions?

Skulle til å kjøpe et par plater nå, og da oppdaget jeg at det kommer noen remasterede "discovery" releaser. Er det noen som kjenner til disse, og kan si noe om det vil være mere lydkvalitet å hente eller om det er det samme som de gamle men med mer fancy booklet?

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jeg var inne på den siden der men det sto jo ikke så veldig spesifikt om lyden. Det står den er digitally remastered..

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn på hifisentralen.no. Søk opp Pink Floyd. Der er der en tråd med litt mer info rundt disse utgivelsene. Ser unektelig spennende ut!

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Skulle til å kjøpe et par plater nå, og da oppdaget jeg at det kommer noen remasterede "discovery" releaser. Er det noen som kjenner til disse, og kan si noe om det vil være mere lydkvalitet å hente eller om det er det samme som de gamle men med mer fancy booklet?
    Kjøpte The Dark Side Of The Moon - Deluxe Immersion Box Set (3CD+DVD-A+DVD+Blu-ray) igår 999 kr.
    Førsteinntrykket er greit, lydmessig så føler jeg først å fremst at sacd: dark side of the moon som jeg har, er litt bedre lydmessig .
    live at wembley cd er topp, likte live versjonen av dette albumet.
    Konsert delen så var det kun to sanger som ble framført.( men det skal sies at disse var av god kvalitet)

Hvis ikke du er blodfan og vil ha alt dill dall som følger med, så kan du kjøpe denne : The Dark Side Of The Moon - Special Experience Edition (2CD)

Mvh

Steinm
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pink Floyd - Remastered

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan vinylene er?

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg de aktuelle Pink Floyd albumene på en enkel Blu Ray (som Tom Petty og Rush). Da med en pris på rundt kr 150,-.

Kanskje det kommer etterhvert. Men å svi av en tusing på hvert album er helt far out.
    Plateselskapene vet fremdeles å sko seg på ihuga fans.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok til å kjøpe hele discovery pakken, 1600kr, men verdt det!

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Kommer nok til å kjøpe hele discovery pakken, 1600kr, men verdt det!
    No offense!
    Men kan ikke dy meg for å presentere denne.
    Money Makes The World Go 'Round by 139th Street Quartet on Spotify

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hvis du leter litt på nettet så vil du fort finne ut at de er langt fra de gamle "remastere"....og man skriver ikke noe om lyden på sin egen side...
    Men etter Beatles boksen så skjønner man at dette er bra....
    Men disse innspillingene ble heller ikke gjort i går.....men gjennom 70 tallet...de fleste av dem...og er man fan så er man fan...det blir en dyr måned :-)
    High Fidelity First Class: Immersifying Thyself in Pink Floyd’s Remastered Legacy | Sound and Vision Magazine
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    No offense!
    Men kan ikke dy meg for å presentere denne.
    Money Makes The World Go 'Round by 139th Street Quartet on Spotify
    None taken men har ikke ett eneste album fra pf! :s, så da blir det og ta storeslem og kjøpe alle på en gang 8)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har kanskje for dårlig grunnlag for å uttale meg, men de remastrede utgavene som er lagt ut på Wimp (256 kbps AAC) har i hverfall forferdelig dårlig kvalitet sammenlignet med mine CD'er. Ullen lyd. Og jeg skjønner ærlig talt ikke vitsen, de gamle CD'ene til Pink Floyd har med unntak av Animals meget god lydkvalitet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg har kanskje for dårlig grunnlag for å uttale meg, men de remastrede utgavene som er lagt ut på Wimp (256 kbps AAC) har i hverfall forferdelig dårlig kvalitet sammenlignet med mine CD'er. Ullen lyd. Og jeg skjønner ærlig talt ikke vitsen, de gamle CD'ene til Pink Floyd har med unntak av Animals meget god lydkvalitet.
    Har du noen gang tenkt over hva Wimp betyr?

Og musikk i MP 3 format=256 kps...er overhodet ikke det...musikk....men en antagelse av hva en CD er....:-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Har du noen gang tenkt over hva Wimp betyr?

Og musikk i MP 3 format=256 kps...er overhodet ikke det...musikk....men en antagelse av hva en CD er....:-(

Hva har det med saken å gjøre hva det betyr? Jeg streamer lossless fra musikkbiblioteket på PC, og det fungerer utmerket.

256 kbps AAC fungerer veldig bra på flere innspillinger, mens andre er vesentlig dårligere enn CD. Uansett er det musikk - som i de fleste sammenhenger fungerer greit nok. Jeg ble bare overrasket over at disse remastrede utgavene med Pink Floyd låt dårligere enn det meste som ligger ute på Wimp. Men man skal kanskje ikke se bort i fra at det er meningen også, at de kun skal være en teaser.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •